Kallein joululahja lapselle?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Joka vuosi jokainen muksu saaneet reilu jätesäkillisen lahjoja. Nyt päätin tehdä tuolle lopun, koska vain toiveilla leikitty ja muut näin jääneet pölyttymään!

Pian 11v pojan kallein lahja tykötarpeineen n.175€ (ipod nano), lisäksi olen ostanut hänelle 3 lahjaa joihin meni n.50€. Eipä toivonutkaan enempää, jotain vielä haluisin ostaa. Isältään ja kummeilta sekä isovanhemmilta saa lahjoja vielä.

4v pojan kallein lahja tällä hetkellä on n.25€, lisäksi olen ostanut hänelle 7 lahjaa joihin meni n. 75€. Jonkun isomman vielä ostan, toiveita ei hänellä juurikaan ole joten vaikeaa. Isovanhemmat ja kummit lahjovat vielä lisäksi.

3v tytölle kallein lahja on n.30€, lisäksi olen ostanut hänelle 9 lahjaa joihin meni n. 75€. Jonkun isomman vielä ostan, mutta myös vaikeaa.. Isovanhemmat ja kummitkin lahjovat hyvin myös.

Kaikenkaikkiaan lahjoihin taitaa tänä vuonna mennä helposti reilu 200€/lapsi. Ja jos aattona tai ennen tulee lelut johonkin -50%, niin sitten saatan hakea vielä jotain kalliimpaa..
 
Khimaira
näitä lahjaketjuja lueskellessa iskee järkytys. onko meidän perhe NÄIN köyhä. kyllä se oli tiedossa että ollaan nuoria ja palkat melko pienet, mutta ihan oikeesti. en mä ole elänyt tälläisessä maailmassa ollenkaan että lasten lahjoihin pistetään satoja euroja ja puolisoille ostetaan helposti kymmenenkin lahjaa
Mulla on sellaisia työkavereita ketkä pitävät tarkoituksella vero% korkeana ( esim. 30- 35%) ja sitten jouluna ostavat niillä palautuksilla. Me säästetään kaikki bonukset ja plussat jouluun ja ostan lahjoja syksyn mittaan, esmes briteistä tilaamalla saa leluja paljon edullisemmin.

Yhdelle lapselle tulevista lahjoista kallein on joku 60e maksava lego, yhteiseksi kaikki saavat PS3:n, joten se on kaikista lahjoista kallein.
 
"koppis"
No pleikkari-singstar-systeemi tulee mikkeineen ja ohjaimineen maksamaan yli 400 ja pelit vielä siihen sitten.. Eli kallis joulu tulossa, mutta halutaan ostaa nuo, sillä tiedetään, että lapset tykkää noista varmasti ja ovat niitä jo kauan toivoneet.
 
Taitaa meidän kallein lahja olla peräti 29€ hintainen. Aika hyvin esikoinen on jo hoksannut, ettei osteta yleensä mitään kallista (ei ole varaa), kun yli 10€ maksavia lahjoja piti itsekin kalliina.. Kivat ja mieluisat lahjat lapsille on kyllä tulossa. :)
 
opit ymmärtämään
juu en paheksu. ihmettelen.
ja myös ymmärrän sen että todella paljon sidoksissa siihen mihin on totuttu.
olen vaan lapsena kuvitellut että saan paljon lahjoja.:D eli tyytyväinen olen ainakin ollut.
meillä tosin kyllä sukulaiset ja ystäväperheet ovat aina ostaneet toisilleen jotain joten lahjojen määrä on kyllä ollut aivan tarpeeksi suuri ilman että vanhemmat ovat suuria määriä ostelleet.

niin no meillä siis taitaa olla kallein lahja omalle lapselle 15e. taisi tulla kummilapselle kalliimpi lahja kuin omalle. ja se taas johtuu siitä että tiedetään mitä kummilapsen vanhemmat ovat meidän lapselle ostaneet. tiedetään myös että tänä vuonna on odotettavissa aivan tarpeeksi lahjoja alle vuodenikäiselle vaikka emme ostaisi yhtään mitään. yhteensä on varmaan 40e mennyt.
Arvasinkin, että sinulla on vielä ihan pieni lapsi. Niin minäkin ajattelin vielä pari vuotta sitten, että miten lahjoihin muka menee niin hirveästi, mutta nyt 3- vuotiaan äitinä en enää ihmettele. Lapsen ainoa joululahjatoive on muumitalo ovh 89 euroa lelukirjan mukaan (onneksi löydettiin tarjouksesta). Kalliiksi tulee vaikka ostaisi vain yhden ainoan lahjan. Lisäksi ollaan katseltu suksipaketteja ja niidenkin hinnat alkaa sadasta eurosta, laskettelusukset vielä kalliimpia. Ja kolmevuotias osaa jo pyytää ja haluta vanhempien kanssa hiihtämään ja mäkeen, joten pidempään ei enää voi odottaa (oli jo viime keväänä innokkaana lähdössä mukaan). Tosin noita ei varmaankaan osteta joululahjaksi, ainakaan molempia.
 
"Kenguru"
Meillä kallein on xbox + kinetic (+kovalevy), jolle hintaa tuli n. 500€. Tuo siis yhteinen lahja. Siihen ostettiin uusi ohjain ja 6 peliä (ohjaimen mukana tuli 2 ja maksoi yhteensä vaan 50€), joten tuossa yhteensä hintaa jotain 150€? Loput lahjat maksoi yhteensä n. 300€ kahdelle lapselle jaettuna siis. Ei niissä sitten enää ollut kuin enimmillään 35€ maksavia lahjoja. Mielestäni todellakin riittävästi.
Lapset saavat vielä monelta muultakin taholta lahjoja.
 
No juu, alun perin ajattelin, että mä en osta mitään lahjaa (paitsi ehkä kirjan) lapselle itse, kun saa niin paljon muualta, mutta niin mä vaan menin ja ostin Peppi -talon tykötarpeineen. Talo maksoi 39,90e ja Peppi/Tommi/Annikka -setti 11e. Ostin taloon myös huonekalut 11e. Ja lisäksi ostin kolme kirjaa (Myyrä ja 2 kpl Teemu -kirjaa), jotka maksoivat yht. n. 25e. Eli mitä tuosta nyt sitten tuleekaan yhteensä: vajaat 90e. Ja kallein oli siis tuo puinen Peppi Pitkätossu -talo.
 
No juu, alun perin ajattelin, että mä en osta mitään lahjaa (paitsi ehkä kirjan) lapselle itse, kun saa niin paljon muualta, mutta niin mä vaan menin ja ostin Peppi -talon tykötarpeineen. Talo maksoi 39,90e ja Peppi/Tommi/Annikka -setti 11e. Ostin taloon myös huonekalut 11e. Ja lisäksi ostin kolme kirjaa (Myyrä ja 2 kpl Teemu -kirjaa), jotka maksoivat yht. n. 25e. Eli mitä tuosta nyt sitten tuleekaan yhteensä: vajaat 90e. Ja kallein oli siis tuo puinen Peppi Pitkätossu -talo.
=) tuleeko siitä Peppi-talosta sitten vähän äidinkin lelu? Äiti vähän nyt järjestää tätä:whistle:.. meillä ei ole omaa nukkekotia, mutta toimintaterapian odotusaulassa oli ja mä aina vähän sitä järjestelin. Lapset kyselivät. että saataisiko mekin äiti jo leikkiä sillä:ashamed:
 
Lunatic
Joka vuosi jokainen muksu saaneet reilu jätesäkillisen lahjoja. Nyt päätin tehdä tuolle lopun, koska vain toiveilla leikitty ja muut näin jääneet pölyttymään!

Pian 11v pojan kallein lahja tykötarpeineen n.175€ (ipod nano), lisäksi olen ostanut hänelle 3 lahjaa joihin meni n.50€. Eipä toivonutkaan enempää, jotain vielä haluisin ostaa. Isältään ja kummeilta sekä isovanhemmilta saa lahjoja vielä.

4v pojan kallein lahja tällä hetkellä on n.25€, lisäksi olen ostanut hänelle 7 lahjaa joihin meni n. 75€. Jonkun isomman vielä ostan, toiveita ei hänellä juurikaan ole joten vaikeaa. Isovanhemmat ja kummit lahjovat vielä lisäksi.

3v tytölle kallein lahja on n.30€, lisäksi olen ostanut hänelle 9 lahjaa joihin meni n. 75€. Jonkun isomman vielä ostan, mutta myös vaikeaa.. Isovanhemmat ja kummitkin lahjovat hyvin myös.

Kaikenkaikkiaan lahjoihin taitaa tänä vuonna mennä helposti reilu 200€/lapsi. Ja jos aattona tai ennen tulee lelut johonkin -50%, niin sitten saatan hakea vielä jotain kalliimpaa..
Onko järkee vai ei...
 
jou jou
viime jouluna kallein lahja oli 11vee tytölle järkkäri (370€), tosin maksoi 50€ itse.
muita lapsia ei ole.

olihan tuo aika iso satsaus ja ensi vuonna menee luultavasti sellainen 400€ uuteen putkeen
 
hupsishei
Tytön lahja oli noin 800 €, digijärjestelmäkamera, oikein kunnollinen sellainen. Vuotta aiemmin sai läppärin, noin 800 € sekin. Tyttö nyt 14 vee. (ai niin, en mä ostanutkaan niitä ite, vaan isoisä se tyttöä lellii)
 
vierailija
Pojalle 499€ puhelin ja jotain pientä
Pojalle 499€ puhelin ja jotain pientä ja tytölle merkkilaukku 700€ ja jotain pientä menee molemille lapsille 1500€ per lapsi eli 3000€ kaikenkaikkiaan ainakin työskentelen tomitusjohtajana yhdessä elektroniikka firmassa vaasassa joten rahaa on aika hyvin mutta muostutamme lapsia että teillä on hyvä kun on isä ja äiti joilla sattuu olemaan hyvä työ ja pitää myös ajatella ja muistaa niitä jotka viettää joulua yksin ja niillä joilla on huonosti rahaa että ne jää ilman lahjoja ku pitää riittää ruokaan ja raha ei ehkä riitäkkän ruokaan laskut pitää maksaa ja sillee ei riitä ruokaan joten ei muuta vaihtoehtoja kun leipäjonoon mennä ajattelen niitä nuoria tyttöjä jotka ovat sinkkuäitejä joilla on ehkä 2 lasta työtön nuori äiti ei oo nillä helppoa :'( tosi tosi surullista oikeesti
 
vierailija
Pojalle 499€ puhelin ja jotain pientä ja tytölle merkkilaukku 700€ ja jotain pientä menee molemille lapsille 1500€ per lapsi eli 3000€ kaikenkaikkiaan ainakin työskentelen tomitusjohtajana yhdessä elektroniikka firmassa vaasassa joten rahaa on aika hyvin mutta muostutamme lapsia että teillä on hyvä kun on isä ja äiti joilla sattuu olemaan hyvä työ ja pitää myös ajatella ja muistaa niitä jotka viettää joulua yksin ja niillä joilla on huonosti rahaa että ne jää ilman lahjoja ku pitää riittää ruokaan ja raha ei ehkä riitäkkän ruokaan laskut pitää maksaa ja sillee ei riitä ruokaan joten ei muuta vaihtoehtoja kun leipäjonoon mennä ajattelen niitä nuoria tyttöjä jotka ovat sinkkuäitejä joilla on ehkä 2 lasta työtön nuori äiti ei oo nillä helppoa :'( tosi tosi surullista oikeesti
Niin ja vaimollekin pitäs hankkia jotain en siis asu yksin btw
 

Yhteistyössä