Kalju olen tällä menolla!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LOISTOTUPSU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LOISTOTUPSU

Aktiivinen jäsen
29.04.2007
5 011
0
36
Niin älyttömästi lähtee hiuksia että niiton joka paikassa, aina kun harjaa niin oikeen kunnon tukot irtoo :o
Pakko pitää kiinni kun ei sitä karvan lähtöö kukaan kestä kun joka paikka täynnä mun hiuksia |O

Mistä tää voi johtua, pitäiskö jotain vitamiinia alkaa syödä? Stressiä tässä nyt on kyllä ollu enemmän kun tarpeeks mutta en usko et siitä johtuis kun ei koskaan muullonkaan ole.

Apteekissa on myytävänä sellasia reseptivapaita tabletteja jotka auttaa.aika kalliita ovat,mutta kaverini niitä osti ku tukka oli tosi ohut ja lähti harjatessa mukana.Nyt ei irtoo niin paljon läheskään ku popsinu niitä nappuloita ja vahvistunu paljon hiukset.
Mut nappuloiden nimee en kyl muista...

Alkuperäinen kirjoittaja LOISTOTUPSU:
Niin älyttömästi lähtee hiuksia että niiton joka paikassa, aina kun harjaa niin oikeen kunnon tukot irtoo :o
Pakko pitää kiinni kun ei sitä karvan lähtöö kukaan kestä kun joka paikka täynnä mun hiuksia |O

Mistä tää voi johtua, pitäiskö jotain vitamiinia alkaa syödä? Stressiä tässä nyt on kyllä ollu enemmän kun tarpeeks mutta en usko et siitä johtuis kun ei koskaan muullonkaan ole.

Hiuksethan välillä uusiutuvat, jolloin lähtee tavallista enemmän hiuksia, muutamien kuukausien ajan. Mutta myös on huolehdittava riittävän monipuolisesta ruuasta. Jos hiusten lähtö ei jpstain syystä rauhoitu muutamien kuukausien kuluessa, voit käydä lääkärissä varmistaaksesi ettei mikään sairaus esim. aiheuta hiustenlähtöäsi.

Alkuperäinen kirjoittaja tinnttu:
jep jep... täällä myös, mutta mulla johtuu kaiketi imetyksestä :D

Itse imetys ei varsinaisesti aiheuta synnytyksen jälkeistä hiusten lähtöä, toki voi hieman sitä pahentaa jos äiti ei huolehdi riittävästä ravinnon saannista. Mutta synnytyksen jälkeinen hiusten lähtö johtuu suurimmaksi osaksi siittä, että suuri osa hiuksista on ns. kasvuvaiheessa raskauden ajan, ja näin ollen silloin hiuksia lähtee yleensä huomattavasti vähemmän kuin muulloin. Mutta synnytyksen jälkeen n.6vk -> hiuksia alkaa lähteä tavallista enemmän, koska suurin osa siirtyy lepovaiheeseen, ja irtoaa päänahasta. Tämä hiustenlähtö voi olla toisilla todella voimakastakin.

Yhteistyössä