Kaljahöyryt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mies 50
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mies 50

Vieras
Tuossa on keskustelu tupakoinnista, eräästä niistä inhottavista tavoista mitä meillä ihmisillä on, muodossa tai toisessa, minullakin mitä erilaisimpia.
Poltan itsekin noin 4-5 tupakkaa viikossa, hajusta en pidä ja toisten ei tarvi sitä haistella, eivätkä vaatteeni koskaan haise.
Mutta se mikä ottaa nenään, on se karsea kaljantuoksu mikä joistain ihmisistä lähtee. Todennäköisesti eivät sitä itse tajua.
Joskus tulee aivan karsean oksettava olo kun kassajonossa täytyy haistella kaljahöyryjä.
Jonkin verran olen maailmalla liikkunut, enkä koskaan enkä missään ole törmännyt samaan "ongelmaan". Täytyy vaan todeta että eipä ole kiva turistien haistella meitä suomalaisia.

Aivastelin eilen juna-asemalla tupakan savun takia ja kädestäni putosi luvun alla oleva ilmaislehti. Onneksi ei tuullut. Muuten lehti olisi lennähtänyt raiteille.

Kaupungissä julkisilla jatkuvasti liikennöivänä Ellinä saan vastaani mitä erilaisimpia hajujen sinfonioita. Valkosipuli, vanha viina, Rexonan puuttuminen, alleen laskenut spurgu. Kaikki mahdoton ja mahdollinen on jo osunut eteeni.

Ohrapirtelön haju on tuttua tutumpi. Sitä nauttineelle en menisi sanomaan: "Sano Hugo."

Itse tuoksun tänään omasta mielestäni taivalliselle. Hajuveden merkkiä en viitsi kirjoittaa Elleihin. Aiheesta voin jatkaa jutustelua Sensuelli palstalla.

Jossakin luin jonkun kyselevän Mennen partaveden perään.
Inhosin aikoinaan tuota tuoksua. Siksi kai aikoinaan ihastuinkin exääni, kun hän tuoksui niin ihanalle.

Mennen tullen mennen mies. Rakkaat Ellit. Älkää tupakoiko yleisellä paikalla.
Se on vielä pahempaa kuin valkosipulin, vanhan viinan, Mennen-partaveden ja pieron suloinen sekamelska.

Yhteistyössä