Kalevalan lapsikoru?

• Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
minulla on kultainen - valitettavasti laatikon pohjalla.. upotettu lapsesta 1 timantti siihen. Tosi kaunis, mutta jotenkin ei sovi tyyliini ja kaikki muut koruni ovat hopeisia. Sain lahjaksi.

mietin
[QUOTE="vieras";22220470]minulla on kultainen - valitettavasti laatikon pohjalla.. upotettu lapsesta 1 timantti siihen. Tosi kaunis, mutta jotenkin ei sovi tyyliini ja kaikki muut koruni ovat hopeisia. Sain lahjaksi.[/QUOTE]

minäkin voisin ostaa... minkävärinen kivi? onko sulla tänne tunnuksia???

"alkup."
[QUOTE="joo";22220594]Mihin hintaan myyt?[/QUOTE]

En valitettavasti myy. jossain vaiheessa mietin jo myymistä mutta huomaankin sillä olevan minulle tunnearvoa.. Sain sen ensimmäiseksi äitienpäivälahjaksi rankan raskauden jälkeen kun lapsi syntyi äitienpäivänä.

"alkup."
[QUOTE="alkup.";22220648]Taidan säästää kiven ja poikalapseni saa sitten joskus antaa sen eteenpäin omalle vaimolleen ja upottaa siihen sitten omista lapsistaan kiviä. Meillä ei mitään perhekalleutta olekaan niin olkoon tämä sitten se :)[/QUOTE]

tarkoitin korua, en kiveä :))

E
Mulla on hopeinen, kun korut on muutenkin joko hopeaa tai valkokultaa, niin sopii väreihin paremmin. Tykkään siitä kovasti ja käytän usein. Se on lapsenkin kanssa kätevä, kun se ketju on sen verran vahva, ettei heti mene katki, vaikka lapsi siihen tarraisikin. Lähinnä olen tarraamistilanteissa huolissani niistä pienemmistä lenkeistä lukon vieressä, mutta hyvin on tähän asti kestänyt.

"vieras"
Mulla on kultasena ja molemmista lapsista omat tynnyrinsä... aattelin kerätä sitte lapsenlapsetki niihin!
Ja ihan jokapäiväsessä käytössä mulla, mun mielestä ei mikään "juhlakoru"

no jaa
minulla on kultaisena ja siinä on kaksi helaa, ja ostin sen ITSE säästämilläni rahoilla. Oli tosi kallis ja jouduin paiskimaan paljon töitä ja säästämään ylityörahoja. Minulle oli sitten jotenkin vähän pettymys kun moni sanoi että "ai miehesi osti tuon sinulle" tai "sait vissiin nuo synnytyslahjaksi". Ehkä nyt jotenkin sitten olen herkkis, mutta minulle oli iso juttu että sain itse rahat kasaan kun en mikään jättipalkkalainen ole.

Minusta huono puoli korussa on se että kultaisen kanssa ei suositella nukkumista kun se panta/kääty (mikä sen oikea nimi onkaan) voi mennä littaan tai jotenkin murtua. Kultakaupassa silloin sanottiin että kannattaa ottaa yöksi pois. Tästä syystä korua ei tule pidettyä kovin usein, tai ainakaan niin että se olisi jatkuvaluonteisesti kaulassa.

"vieras"
Mulla on kultainen hela ja siinä yksi punainen kivi. Toiveissa saada siihen toinenkin kivi... :) Sain mieheltä joululahjaksi.
Arkena pidän sitä kultaisessa sirossa panssariketjussa jonka olen saanut mieheltä aikaisemmin. Juhlissa laitan helan kultaiseen siimaketjuun.
Koru ei mielestäni ole mitenkään painava.

En vaihtaisi pois
Täältä löytyy äitienpäivälahjaksi saatu kultainen. Saantipäivän jälkeen ei ole ollut poissa kaulasta. Oikea ketju odottaa kaupassa vielä veronpalautusrahoja. Mukavan summan arvoinenhan tuo on kaulassaan kantaa..

Yhteistyössä