Kalevalan LAPSIKORU, tietääkö kukaan monta kiveä saa hopeiseen tynnyriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mioorrrr
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on juuri se. Hopeinen ketju ja kaksi tyttötynnyriä, kun on kaksi tyttöäkin. Kysyin, et jos olis laittanut useamman kiven yhteen tynnyriin, niin sanoivat kultasepänliikkeessä sen tekevänsä, mutta eivät suositelleet sitä. En tiiä tarkalleen miksi, olikohan niin et eivät ole kaikki koloset tynnyrissä tarpeeksi syviä, jotta vois taata kivien mukana pysymisen. Käytän sitä aina "ihmisten ilmoille" mennessä ja juhlissakin olen pitänyt - siis arkena ja juhlana. Tykkään kovasti. :)

mulla on se kahdella tynnyrillä..tytöllä oma ja pojalla oma. käytän sitä arkena eli siis lähes aina,juhliin usein vaihdan juhlavamman korun.
# v poikani nimesi sen muutama päivä sitten "tissiliiveiksi" =D

Minulla on ihan yksi tynnyri ja siinä kaksi kiveä, vaaleanpunainen ja vaaleansininen. Ei mulle kultasepänliikkeessä (Timanttiset) sanottu muuta kuin että yhteen tynnyriin saa 3 saman kokoista kiveä, mutta periaatteessa enemmänkin pienempinä. Käytän korua joka päivä ja pari vuotta on ollut käytössä ja kivet pysyneet hyvin paikallaan. Kiven lisääminen jo olemassa olevaan koruun maksaa suunnilleen yhtä paljon kuin toinen tynnyri. Minä en halunnut kuin yhden, koska minun mielestäni 2 tynnyriä olisi näyttänyt hoopolta. Kolme taasen menisi. Joku symmetriajuttu vissiin mulla... :D

Hopeisena on ja edelleen vain esikoisesta kivi (pitäisi jaksaa kuopuksen kivi joskus käydä laitatuttamassa). Käytän joka päivä.

Noitahan on olemassa siis lapsikoruna ja sitten ihan vaan hopeisena tynnyrinä (en tiedä olisiko kultaisena tynnyrinäkin?) ja lapskorussa on selkeä paikka kolmelle kivelle ja koloihin kyllä pitäisi saada kivet laitettua, eli ovat samanmoisia koloja keskenään.
Sitten taas se tynnyrikoru, siinä on paikka ainoastaan yhdelle kivelle (eli yksi tarpeeksi syvä kolo).

Periaatteessa Kalevalakorun sivuilla ilmoittavat, että hopeiseen Lapsikoruun voi istuttaa kolme kiveä ja kiven istutus maksaa 45 euroa. Kultaiseen mahtuu viisi ja kiven istutus maksaaa 95euroa.

(http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/korjaushinnat)

Liikkeessä osasivat kuitenkin kertoa, että tynnyrin pienempiin "koloihin" oli joku asiakas käynyt istuttamassa lasten lasten kunniaksi pienempiä kiviä: eli liikkeen kultasepiltä tämäkin voi onnistua, samoin kuin eri väristen kivien upottaminen (esim. vihreä) (ainakin kultaisen osalta kysyessäni).

Jotkut tykkäävät ostaa jokaista lasta varten oman tynnyrin. Tässähän on sitten mahdollisuus aikoinaan antaa lapselle tuon tynnyrin "perinnöksi esim. hänen saadessaan oma lapsi". Mielestäni sekin ihana ajatus:).
Itselläni on kuitenkin yksi kultainen tynnyri ja katsotaan, kuinka monta kiveä tulen siihen upottamaan. Nyt siinä on kaksi (maksoi kahdella kivellä n. 400 euroa) ja pidän sitä juhlassa ja arjessa.:)

Itsellä oma tynnyri molemmille lapsille, pojalla sin. tytöllä pun. Ystävällä yhteensä kolme tynnyriä, joista yhdessä kaksi kiveä, kun pojat ovat kaksoset:) Itse kylläkin ainakin vielä näillä kahdella tynnyrillä käytän sirompaa ketjua, kuin tuo verkkoketju, jota yleensä näkee näiden kanssa. Ostin erikseen ketjun, jota KK:lla on ainakin Lähde ja Vanamo-sarjoissa. Ketjun "pallomainen" muoto istuu mukavasti tynnyrin kuvioinnin kanssa yhteen:)

Minullakin on hopeinen koru, jossa tällä hetkellä yksi tyttökivi...kesällä saan toisen:) vielä en tiedä istuttaako tähän, vai pyytäkö toinen tynnyri...

...puhdistaa tää kyllä pitäis...käytän nimittäin päivittäin...

Uusimmat

Yhteistyössä