Kaleva: Jo parivuotiailla rikkinäiset hampaat

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Hyvin usein pienetkin lapset vastaavat itse hampaiden harjaamisesta. Koskinen muistuttaa, että vanhempien kuuluu harjata lasten hampaat pitkälle kouluikään.

"Lapsen hienomotoriikka on vasta noin 10-vuotiaana sen tasoista, että lapsi pystyy puhdistamaan hampaansa itse. Siihen saakka vanhempien pitää vastata hampaiden pesusta."

Lapsi saa alusta asti auttaa harjauksessa, mutta varsinainen puhdistusvastuu on aina vanhemmilla.

... jatkuu
http://www.kaleva.fi/uutiset/jo-parivuotiailla-rikkinaiset-hampaat/866988
 
Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
Täällä palstallakin on ihan yleistä, että lapsen hampaat pestään vain kerran päivässä.

Sanoisin että tällä palstalla on ihan yleistä että lapset ja äiti mussuttavat pitkihn päivää eli hampailla on jatkuva happohyökkäys päällä...

Lisäksi lapselle tartutetaan yhteisillä lusikoilla oma "kariesbakteeri"...
 
kaverin vajaa 2-vuotias juo päivittäin mehua ja syö karkkia usein. äiti ei ole koskaan pessyt hampaita! että näin.. ja juo pullosta mielettömiä määriä maitoa ja naperon henki haisee KAMALALLE :x
 
Minun 7-vuotiaalla hampaat on mitä ilmeisimmin reikäiset ja syöpymääkin minusta näkyy. Syy on minun, tiedostan sen. Yritän saada nyt poikaa nopeammin hammaslääkärijonoon. Tämä asia oikeasti käy vähän luonnon päälle ja aiheuttaa syyllisyyttä.
 

Yhteistyössä