"Kala"-merkki autoissa. Mikä merkki se on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Darwin-kala kertoo myös kuskin maailmankuvasta :D

Darwin%20Small.jpg
38819245_ab35de4c3a_o.jpg

:xmas:

Ylä-asteen ussan-tunneilta muistaisin, että kala symboloi ihmistä. Jeesus sanoi tekevänsä seuraajistaan ihmisten kalastajia, joten kai se merkki kuvastaa uskovaa ihmistä..

Kuka siel oikein BANNAILEE, onko tylsä pv jollain modella vai joku hormonijuttu?
Sipuli näyttäs olevan täällä mut siitä en uskois että olis noin lapsellinen.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
kohta jo päästäänkin sitten käsittelemään kalanhajua...

Mä oon sanonut miehelle, että jos se jostain käsittämättömästä syystä päätyisi käymään vieraissa, liimaisisin ekasta käynnistä rangaistukseksi kalamerkin sen autoon.

Tuo kalan kuva jota linkitettiin on siis juuri se ichthys-kala, ja tulee niistä kreikankielen sanoista Jeesus Kristus Jumalan Poika Vapahtaja :) Ei siis todellakaan ole kyllä mikään autoliikkeen merkki :D Ja se on siis kristittyjen merkki. Kalamerkki on tullut tosiaan sieltä kristittyjen vainojen ajalta. Kun kaksi kristittyä tapasi, toinen piirsi maahan kaaran. Jos toinen oli myös kristitty, hän piirsi toisen kaaren toisin päin, jolloin syntyi kalaa kuvaava kuva. Myöhemmin Juutalaiset kuulemma käyttivät sitä myös samaan tarkoitukseen Natsi Saksassa juutalaisvainojen aikaan.
Jehovan todistajat eivät todellakaan sitä käytä koska pitävät kristinuskoa kaikin puolin vääränä ja saatanallisena :) Vaikka ovat itseasiassa itse ottaneet väärän nimen uskonnolleen... Jehova ei sinänsä tarkoita mitään vaan ovat tulkinneet väärin koska Toorassa lukee Jehova. Mutta tämä lukee siellä siksi että Herran nimeä ei saa turhaan lausua. Oikeasti Jumalan nimi on Jahve, mutta kun nimeä ei pidä turhaan lausua, kirjoitettiin se Jehovaksi ettei kukaan vanhingossa lue oikeaa nimeä ääneen. Tai näin meille elämänkatsomustunneilla kerrottiin :D
En siis itse ole minkään sortin uskovainen

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
No en tuota liekkikalasta tiedä, mutta semmoinen yksinkertainen on merkki uskosta ja että on tosiuskovainen.

Onko se kala-merkki ihan kenen tahansa uskovaisen vai jonkun tietyn porukan, kuten esim. lestadiolaisten tai helluntalaisten tai jehovien?

voi olla minkä tahansa porukan, siis uskovaisen, auton perässä.

Alkuperäinen kirjoittaja falsetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:
Mitä tuo Darwin-kala siis tarkoittaa? Ekaa kertaa näin sen tänään ja nyt vasta ekaa kertaa kuulin koko nimen :snotty:

Siis että uskoo evoluutioon.. kallalla on jalat ;)

Musta toi osoittaa jo jonkun sortin ajatteluvauriota, mutta metä on moneksi ;).

Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan:
Mitä tuo Darwin-kala siis tarkoittaa? Ekaa kertaa näin sen tänään ja nyt vasta ekaa kertaa kuulin koko nimen :snotty:

Täh? Nyt en ymmärtänyt voitko tarkentaa?

Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan:

Kuinka ihmeessä? Mä en ymmärrä sun ajatteluasi, eli voisin olla sitä mieltä, että sulla on ajatteluvaurio - niin selkeä on Darwin-kala!

Tuo kalan kuva jota linkitettiin on siis juuri se ichthys-kala, ja tulee niistä kreikankielen sanoista Jeesus Kristus Jumalan Poika Vapahtaja :) Ei siis todellakaan ole kyllä mikään autoliikkeen merkki :D Ja se on siis kristittyjen merkki. Kalamerkki on tullut tosiaan sieltä kristittyjen vainojen ajalta. Kun kaksi kristittyä tapasi, toinen piirsi maahan kaaran. Jos toinen oli myös kristitty, hän piirsi toisen kaaren toisin päin, jolloin syntyi kalaa kuvaava kuva. Myöhemmin Juutalaiset kuulemma käyttivät sitä myös samaan tarkoitukseen Natsi Saksassa juutalaisvainojen aikaan.
Jehovan todistajat eivät todellakaan sitä käytä koska pitävät kristinuskoa kaikin puolin vääränä ja saatanallisena :) Vaikka ovat itseasiassa itse ottaneet väärän nimen uskonnolleen... Jehova ei sinänsä tarkoita mitään vaan ovat tulkinneet väärin koska Toorassa lukee Jehova. Mutta tämä lukee siellä siksi että Herran nimeä ei saa turhaan lausua. Oikeasti Jumalan nimi on Jahve, mutta kun nimeä ei pidä turhaan lausua, kirjoitettiin se Jehovaksi ettei kukaan vanhingossa lue oikeaa nimeä ääneen. Tai näin meille elämänkatsomustunneilla kerrottiin :D
En siis itse ole minkään sortin uskovainen

Voi voi! Elämänkatsomustunti. Tutki äläkä usko jonku kertomuksia.
En ole todistaja , mutta olen erittäin paljon tutkinut ja Jumalan nimi on Jehova/Jahve.

Yhteistyössä