Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja kukka:Se kala on autoliikkeen merkki! En nyt muista mikä autoliike se oli, ollaan itse mietitty sitä kerrattain ja selvitettiin se![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:Darwin-kala kertoo myös kuskin maailmankuvasta![]()
:xmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:Alkuperäinen kirjoittaja kukka:Se kala on autoliikkeen merkki! En nyt muista mikä autoliike se oli, ollaan itse mietitty sitä kerrattain ja selvitettiin se![]()
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja kukka:Se kala on autoliikkeen merkki! En nyt muista mikä autoliike se oli, ollaan itse mietitty sitä kerrattain ja selvitettiin se![]()
Alkuperäinen kirjoittaja ...:kohta jo päästäänkin sitten käsittelemään kalanhajua...
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:No en tuota liekkikalasta tiedä, mutta semmoinen yksinkertainen on merkki uskosta ja että on tosiuskovainen.
Onko se kala-merkki ihan kenen tahansa uskovaisen vai jonkun tietyn porukan, kuten esim. lestadiolaisten tai helluntalaisten tai jehovien?
Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:Mitä tuo Darwin-kala siis tarkoittaa? Ekaa kertaa näin sen tänään ja nyt vasta ekaa kertaa kuulin koko nimen :snotty:
Alkuperäinen kirjoittaja falsetti:Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:Mitä tuo Darwin-kala siis tarkoittaa? Ekaa kertaa näin sen tänään ja nyt vasta ekaa kertaa kuulin koko nimen :snotty:
Siis että uskoo evoluutioon.. kallalla on jalat![]()
Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan:Alkuperäinen kirjoittaja falsetti:Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:Mitä tuo Darwin-kala siis tarkoittaa? Ekaa kertaa näin sen tänään ja nyt vasta ekaa kertaa kuulin koko nimen :snotty:
Musta toi osoittaa jo jonkun sortin ajatteluvauriota, mutta metä on moneksi.
Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan:Alkuperäinen kirjoittaja falsetti:Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:Mitä tuo Darwin-kala siis tarkoittaa? Ekaa kertaa näin sen tänään ja nyt vasta ekaa kertaa kuulin koko nimen :snotty:
Musta toi osoittaa jo jonkun sortin ajatteluvauriota, mutta metä on moneksi.
Tuo kalan kuva jota linkitettiin on siis juuri se ichthys-kala, ja tulee niistä kreikankielen sanoista Jeesus Kristus Jumalan Poika VapahtajaEi siis todellakaan ole kyllä mikään autoliikkeen merkki
Ja se on siis kristittyjen merkki. Kalamerkki on tullut tosiaan sieltä kristittyjen vainojen ajalta. Kun kaksi kristittyä tapasi, toinen piirsi maahan kaaran. Jos toinen oli myös kristitty, hän piirsi toisen kaaren toisin päin, jolloin syntyi kalaa kuvaava kuva. Myöhemmin Juutalaiset kuulemma käyttivät sitä myös samaan tarkoitukseen Natsi Saksassa juutalaisvainojen aikaan.
Jehovan todistajat eivät todellakaan sitä käytä koska pitävät kristinuskoa kaikin puolin vääränä ja saatanallisenaVaikka ovat itseasiassa itse ottaneet väärän nimen uskonnolleen... Jehova ei sinänsä tarkoita mitään vaan ovat tulkinneet väärin koska Toorassa lukee Jehova. Mutta tämä lukee siellä siksi että Herran nimeä ei saa turhaan lausua. Oikeasti Jumalan nimi on Jahve, mutta kun nimeä ei pidä turhaan lausua, kirjoitettiin se Jehovaksi ettei kukaan vanhingossa lue oikeaa nimeä ääneen. Tai näin meille elämänkatsomustunneilla kerrottiin
En siis itse ole minkään sortin uskovainen