kakun pinnan tasoitus

  • Viestiketjun aloittaja paula
  • Ensimmäinen viesti
paula
Aina ennen täytekakussa on miellä ollut pursotukset mutta nyt haluaisin sileän pinnan ja reunat ja sitten teen kakun pintaan koristepursotuksen. Käytän flora vispiä ja sekaan vaniljakreemijauhetta. Myydäänkö tavallisissa marketeissa (prisma ja cittari) kakun pinnan tasoittajia/ lastoja?
 
paula
Alkuperäinen kirjoittaja salthe:
Ota vaan tavallinen leipäveitsi ja sen selkäpuolella saa tasotettua kakun kaikkein parhaiten, eikä tarvi ostaa mitään erillisiä välineitä.
Mulle jää aina jäli pintaan veitsestä, koitettu on. Siksi haluaisin tasoittajan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja paula:
Alkuperäinen kirjoittaja salthe:
Ota vaan tavallinen leipäveitsi ja sen selkäpuolella saa tasotettua kakun kaikkein parhaiten, eikä tarvi ostaa mitään erillisiä välineitä.
Mulle jää aina jäli pintaan veitsestä, koitettu on. Siksi haluaisin tasoittajan.
Sitten sulta jää se jälki kyllä sillä tasoittajallakin,ei oo yhtään eroo.
 
narikka
kakkupaletti on hyvä, vaikka ei pakollinen. kuten salthe jo laitto niin veittelä on hyä tasottaa. paletti on hyvä kyllä paljon muussaki ku kakkujen teossa. pikkuleipätaikinat on kätevä pyöhräyttää pöyvästä irti sillä.
 
narikka
Alkuperäinen kirjoittaja salthe:
Mulla se leipäveitsi on yhtä pitkä kun paletti. Siks en oo ostanu lisävälineitä. Ja ei silläkään sileetä saa ellei opettele käyttämään.
juuh, vaatii harjottelua. vaikka pinnan saa kyllä sileäksi melkhein millä vain ku hoksaa tekniikan :)
 
paula
Alkuperäinen kirjoittaja salthe:
Tarkotan leipäveitsellä sellasta pitkää sahateräistä veitseä. En sitä ruokailuvälinettä...
Siis anteeksi, ymmärsin että tarkoitit sellaista veistä mitä käytetään syömisessä apuna. En ole siis isoa veistä kokeillutkaan. Ihmettelinkin miten joku saa niin kapealla veitsellä tasaisen kakun pinnan. Onhan mulla noita isoja veitsiä laatikko täynnä, täytyy koittaa mikä toimii parhaiten. :)
 

Yhteistyössä