Kakun kuorrutus ja koristelu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v.ieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

v.ieras

Vieras
Voinko kuorruttaa täytekakun jo tänä iltana huomisia juhlia varten? Kuorrutteeksi tulee flora vispiä ja tarjolla kakku on huomenna n. klo 13. Aamulla on niin vähän aikaa, että siihen en haluaisi sitä jättää.

Entäs sitten koristeet. Marsipaanista tai sokerimassasta tehtyjä, voinko laittaa ne jo aamulla kahdeksan aikoihin vai kerkiävätkö vettyä ja päästää väriä?

Ei varmaan kannata. Kerma kovettuu ikäväksi ja imee 'jääkaapin makua' itseensä. Värilliset koristeet puolestaan liian ajoissa laitettuna vettymisen lisäksi levittävät väriä ympärilleen, joten laita ne mieluiten vasta ennen tarjoilua paikoilleen. :)

Edellinen sen sanoi, ei kannata :( Juuri tuosta syystä yritän itse jättää tarjoiluista VAIN kakun kuorruttamisen juhlapäivälle (tämän ei ole tarkoitus kuulostaa **ttuilulta).

Mä teen sokerimassakakun edellisenä päivänä. Kuorrutuksen siis. Mut muut täytän edellisenä päivänä ja koristelen/kuorrutan noin 2h ennen tarjoilua.

Jos sulla on suht tiivis kakkukupu niin senkun kuorrutat edellisenä päivänä, jos ei kupua auo ennen koristelua niin ei niin kovasti ime makua, mutta jässähtää kyllä.

Sokerimassa joskus alkaa itkemään kun on yön yli kaapissa, ja usein saatankin jättää senkin vasta tarjoilupäivän aamulle...

Mä kuorruttaisin aamulla ja koristeet just ennen ku tarjolle. Varsinkin sellanen tarkoituksella epätasainen kermavaahto-kuorrutus on tosi nopea tehdä,ja sen voi osata mies/(kouluikäinen) lapsikin.

Yhteistyössä