Kakun koristelusta kyssäri!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 4näiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
4

4näiti

Vieras
elikkäs pitäs väsää poitsulle kakku ja hän kun rakastaa hämähäkkejä ni ajattelin tehdä seitin siihen kakun päälle..nyt kysynki millä sen sais tehtyä? siis sellasen syötävän tietty :) ajattelin että onko jotain lakritsi kuorutetta jolla vois??

Sulatat tummaa suklaata ja valutat siihen kakun päälle? Tumma suklaa kovettuu tosi hyvin sulattamisen jälkeen..:)

Mä oon tehny suklaalla kuvioita silleen, et oon laittanut tummaa suklaata (mikronkestävään) minigrippussiin ja sit sulattanu suklaan mikrossa.. Sitten oon tehnyt saksilla todella pienen reijän pussin alakulmaan ja käyttänyt pursottimena sitä pussia..Helppoo ku mikä eikä tuu turhaa tiskiäkään..:)

http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptihaku/resepti/?id=3845&rname=h%C3%84m%C3%84h%C3%84kinverkko-kakku

lakukastikkeel toteutettu.
Muita ohjeita löytyy googlaamalla sana seittikakku:)
Valkosuklaalla oon josksu suklaakakun päälle tehny seitin.

[QUOTE="Waahtera";22374038]Sulatat tummaa suklaata ja valutat siihen kakun päälle? Tumma suklaa kovettuu tosi hyvin sulattamisen jälkeen..:)

Mä oon tehny suklaalla kuvioita silleen, et oon laittanut tummaa suklaata (mikronkestävään) minigrippussiin ja sit sulattanu suklaan mikrossa.. Sitten oon tehnyt saksilla todella pienen reijän pussin alakulmaan ja käyttänyt pursottimena sitä pussia..Helppoo ku mikä eikä tuu turhaa tiskiäkään..:)[/QUOTE]

Riittää kun laittaa muutaman palan tummaa suklaata pakastepussiin ja sitoo sen kiinni. Se sitten upotetaan kulhoon, missä on niin kuumaa vettä kuin hanasta saa. Joskus joutuu veden vaihtamaan uuteen. Saksilla hyvin pieni kulma pois ja siitä saa puristettua kuvion.

[QUOTE="vieras";22374081]Tuubista löytyy lakritsakastiketta, siitä voi helposti pursotella.[/QUOTE]
hyvä sit,mietinki just että onko ihan valmiina jotain,kiitos vinkistä :)

[QUOTE="vieras";22374196]Varmaan onnistuu lakukastikkeella ihan hyvin,mut miks musta/tumma seitti??? Valkosiahan ne on oikeesti..[/QUOTE]

siks koska kakku muuten päältä valkoinen :D

onnistuiskohan jos tekis seitin kokonaisuudessaan leivinpaperin päälle(suklaasta) ja kun on kovettunut siirtäisi sen sitten kakun päälle...ei tulis suhrua kakkuun jos ei heti onnistu.Lakunauha on tietenkin yksi josta voi tehdä.

Yhteistyössä