Kaksviikkonen vauva hoitoon, kun vanhemmat menevät festareille!

• Viestiketjun aloittaja äiti itsekin
  • Ensimmäinen viesti
vapaaehtoinen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Älä läpätä pjaskaa. Äiti ei ole lapselle mikään elinehto. Lapsesta voi kasvaa normaali ilman äitiäkin.
En ole tuo kenelle kirjoitit, mutta olen ollut vapaaehtoisena Venäjällä lastenkodissa ja olen ehdottomasti eri mieltä tästä. Lapsi tarvitsee jonkun pysyvän samaistumisen kohteen tullakseen normaaliksi ihmiseksi. Useimmiten se on äiti, mutta se voi olla myös vaikka isä tai mummo, kunhan se sama ihminen on ja pysyy elämässä. Hoitopaikasta toiseen pallotelluista lapsista ei tule normaaleja.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja öhöm:
Säälin sinua ja lapsesi isää (vaikka uskon, että mikäli se on järkevä mies, se on jo ottanut jalat alleen moisen matamin luota ).

Älä läpätä pjaskaa. Äiti ei ole lapselle mikään elinehto. Lapsesta voi kasvaa normaali ilman äitiäkin.

Saitko lapsena liian vähän huomiota, kun nyt yrität päteä lapsesi/lastesi kautta ja ripustautua niihin kuin hukkuva oljenkorteen?
Taisi kolahtaa sinuun aika kovaa tämä aihe? :) Ei nyt kannata yöuniaan menettää, vaikka omatunto vähän soimaisikin.
Ei muuten, kun vituttaa ihan todella monen isän puolesta, joka siirretään siististi sivuun kun siittäminen on hoidettu.
Miehestä otetaan kyllä se mikä tarvitaan (=siittiöt ) ja sitten se voidaankin heivata mäkeen ja röyhistellä äitijumalana.

Minna
[

Säälin sinua ja lapsesi isää (vaikka uskon, että mikäli se on järkevä mies, se on jo ottanut jalat alleen moisen matamin luota ).

Saitko lapsena liian vähän huomiota, kun nyt yrität päteä lapsesi/lastesi kautta ja ripustautua niihin kuin hukkuva oljenkorteen?[/quote]

Sinuna tarttuisin nyt tuohon vihaasi ja alkaisin miettiä mistä syyllisyydestä moinen reaktiosi kumpuaa. Se olisi jo suuri askel eteenpäin.

Lapsi leikkii äitiä
Ei kaks-viikkoselle varmaankaan mitään traumoja siitä jää, mutta en ymmärrä äitiä joka edes haluaa lähteä festareille vastasyntyneen luota. Itse olin ainakin niin rakastunut vauvaani, että ei olisi tullut mieleenkään jättää yökylään.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vapaaehtoinen:
En ole tuo kenelle kirjoitit, mutta olen ollut vapaaehtoisena Venäjällä lastenkodissa ja olen ehdottomasti eri mieltä tästä. Lapsi tarvitsee jonkun pysyvän samaistumisen kohteen tullakseen normaaliksi ihmiseksi. Useimmiten se on äiti, mutta se voi olla myös vaikka isä tai mummo, kunhan se sama ihminen on ja pysyy elämässä. Hoitopaikasta toiseen pallotelluista lapsista ei tule normaaleja.
MITÄ V¤TTUA???? :LOL:

Kirjoitinko jotain muuta? :LOL: Nyt taisi mennä ryynit ja vellit sekaisin!

ÄITI ei ole lapselle mikään elinehto, niin kirjoitin. Mene optikolle!

Alkuperäinen kirjoittaja OmaTunto:
Alkuperäinen kirjoittaja OmaTunto:
Ei elinehto, muta tasapainoiseksi ihmiseksi kasvamisen ehto
Paskat ole.

VÄITÄTKÖ IHAN POKKANA, ETTÄ ILMAN ÄITIÄ KASVANEET LAPSET OVAT TASAPAINOTTOMIA??? :LOL:

TTU sä olet dille :D!
Kiitos kauniista kielenkäytöstäsi, juuh kyllä myöskin psyykkistä heikkoutta tms. arvellaan johtuvan jopa alkaen vauva-iän traumoista. otappa vähän selvää asioista :)

Saitko lapsena liian vähän huomiota, kun nyt yrität päteä lapsesi/lastesi kautta ja ripustautua niihin kuin hukkuva oljenkorteen?
:D Kannattaisi sunkin opetella ottamaan vastuuta ja hoitaa niitä lapsiasi eikä juoda niin paljon, ei sitten ehkä tulisi noin paha mieli kun täällä asiasta jutellaan.

näin
Alkuperäinen kirjoittaja Lapsi leikkii äitiä:
Ei kaks-viikkoselle varmaankaan mitään traumoja siitä jää, mutta en ymmärrä äitiä joka edes haluaa lähteä festareille vastasyntyneen luota. Itse olin ainakin niin rakastunut vauvaani, että ei olisi tullut mieleenkään jättää yökylään.
Ehkä sitä huutamista ja parkumista ei jaksa kuunnella, että välistä haluaa "ihmisten ilmoille" ilman tississä roikkuvaa kiljukaulaa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
Sinuna tarttuisin nyt tuohon vihaasi ja alkaisin miettiä mistä syyllisyydestä moinen reaktiosi kumpuaa. Se olisi jo suuri askel eteenpäin.
Halveksuntaa se enimmäkseen on. En vain voi ymmärtää joidenkin aikuisten (? ) naisten järjenjuoksua, tehdään itsestään korvaamattomia ja suljetaan lapselta mahdollisuus olla läheisissä tekemisissä toisen vanhempansa kanssa. Se on äärettömän surullista sen isän ja lapsen kannalta :(.

hohhoijaa...jaksanu kaikkea edes lukee. ITSE en voisi jättää noin pientä hoitoon mutta en tod näe mitä vakavaa siinä on jos vajaan vuorokauden jossain festareilla käy (äiti siis). oletan kuitenkin että jos isä olisi se lähtijä asia ei haittaisi vaikka perheessä ei imetetä.että joo..kukin tyylillään ei mun nokkaan vois herneitä tuosta mennä

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
:D Kannattaisi sunkin opetella ottamaan vastuuta ja hoitaa niitä lapsiasi eikä juoda niin paljon, ei sitten ehkä tulisi noin paha mieli kun täällä asiasta jutellaan.
Anna sinä sille miesraukalle mahdollisuus, ajattele EDES sitä lasta. Jooko? :(

vapaaehtoinen
MITÄ V¤TTUA???? :LOL:

Kirjoitinko jotain muuta? :LOL: Nyt taisi mennä ryynit ja vellit sekaisin!

ÄITI ei ole lapselle mikään elinehto, niin kirjoitin. Mene optikolle!
Kuka tässä tämän ketjun tilanteessa sitten on vauvalle elinehto jos ei äiti, jos vauva on kuitenkin nyt ollut äidin hoivissa ja hoidon jälkeen tulee myös olemaan?

op
Osa EI vaan ole valmiita äideiksi. Osa kasvaa siihen, osa ei koskaan. Näille tapauksille on aivan turha koittaa selittää kun äidinvaistoa-, rakkautta ja maalaisjärkeä ei vaan ole. He joilla on, näkevät kyllä asian itsestään selvänä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:
hohhoijaa...jaksanu kaikkea edes lukee. ITSE en voisi jättää noin pientä hoitoon mutta en tod näe mitä vakavaa siinä on jos vajaan vuorokauden jossain festareilla käy (äiti siis). oletan kuitenkin että jos isä olisi se lähtijä asia ei haittaisi vaikka perheessä ei imetetä.että joo..kukin tyylillään ei mun nokkaan vois herneitä tuosta mennä
Sehän ON täysin eri asia! :eek:

Kun mieheltä on saatu ryynit, sen voi diskata pellolle. Mitä sillä enää tekee? TURHAKE. Häiritsee vain vauvan ja äitijumalan yhteiseloa, sehän voisi vaikka pyytää sitä vauvaa syliin!!! :eek:

äiti
Alkuperäinen kirjoittaja op:
Osa EI vaan ole valmiita äideiksi. Osa kasvaa siihen, osa ei koskaan. Näille tapauksille on aivan turha koittaa selittää kun äidinvaistoa-, rakkautta ja maalaisjärkeä ei vaan ole. He joilla on, näkevät kyllä asian itsestään selvänä.

hyvin ilmaisit asian :)

vieras
Kuka tässä tämän ketjun tilanteessa sitten on vauvalle elinehto jos ei äiti, jos vauva on kuitenkin nyt ollut äidin hoivissa ja hoidon jälkeen tulee myös olemaan?
Minä kommentoin yleistä mielipidettä siitä miten surullisen suuren osan mielestä äiti on lapselle ainoa oikea hoitaja ja jos lapsiparka joutuu jonkun muun hoidettavaksi, se sairastuu loppuiäkseen.

Halveksuntaa se enimmäkseen on. En vain voi ymmärtää joidenkin aikuisten (? ) naisten järjenjuoksua, tehdään itsestään korvaamattomia ja suljetaan lapselta mahdollisuus olla läheisissä tekemisissä toisen vanhempansa kanssa. Se on äärettömän surullista sen isän ja lapsen kannalta :(.
Mä en oikein ymmärrä mistä tää isäkeskustelu lähti. Ei tää avauksen lapsi ole isänsä hoivissa, vaa isoäitinsä. Eli miten ihmeessä tää festarointi nyt liittyy lapsen isäsuhteeseen?

vieras
Ja se toinen osa osaa ja haluaa jakaa sitä vastuuta. Tajuavat, ettei kukaan ole korvaamaton. Hassua eikö :)?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mä en oikein ymmärrä mistä tää isäkeskustelu lähti. Ei tää avauksen lapsi ole isänsä hoivissa, vaa isoäitinsä. Eli miten ihmeessä tää festarointi nyt liittyy lapsen isäsuhteeseen?
Tämä keskustelu nyt on rönsyillyt moneen suuntaan =).
Varmaankin siitä kun väitit, että äiti on lapselle se tärkein. Ei ole. Välttämättä.

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Anna sinä sille miesraukalle mahdollisuus, ajattele EDES sitä lasta. Jooko? :(
http://kaksplus.fi/vastaanotto/vauvan-hoitoon-jattaminen Luitko tämän, siinä aika hyvin ja helppotajuisesti kerrotaan mm. isän asemasta vauvan elämässä ja jollet vieläkään ymmärrä niin voit vaikka pyytää äitiäsi tai isääsi selventämään asian sinulle.

op
Ja se toinen osa osaa ja haluaa jakaa sitä vastuuta. Tajuavat, ettei kukaan ole korvaamaton. Hassua eikö :)?
Selittäisitkö miten tämä liittyy siihen, että 2 viikkoinen jätetään festareiden ajaksi viikonlopuksi(?) hoitoon?

Minna
[

Halveksuntaa se enimmäkseen on. En vain voi ymmärtää joidenkin aikuisten (? ) naisten järjenjuoksua, tehdään itsestään korvaamattomia ja suljetaan lapselta mahdollisuus olla läheisissä tekemisissä toisen vanhempansa kanssa. Se on äärettömän surullista sen isän ja lapsen kannalta :(.[/quote]

Aika harva tässä ketjussa yrittää erottaa lastaan isästään. Tosiasia nyt vain on se, että ainakin vielä vain nainen pystyy kantamaan lasta kohdussaan ja luomaan aivan eritisen kiintymyssuhteen lapseen jo ennen lapsen syntymää. Tottakai toivon, että synnyttyään lapsella on molemmt huolehtivat vanhemmat. Ja ainakin minun mielestä parisuhde ja vanhemmuus on silloin tervettä kun se mies on niin vahva ja terve itsetunnoltaan, että ymmärtää tämän äidin ainutlaatuisuuden lapsen elämässä. Huoletiva mies takaa lapsen äidille turvallisen ajan hoitaa lastaan niinkuin luonto on sen tarkoittanut. Lapsen ja isän kiintymyssuhde syntyy siinä samalla. Kumpikin saa toteuttaa omia luonnollisia viettejään. Äiti ruokkii ja hoitaa, mies takaa turvan ja elinkeinon... näin ääri-ilmaistuna.

Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:
Sehän ON täysin eri asia! :eek:

Kun mieheltä on saatu ryynit, sen voi diskata pellolle. Mitä sillä enää tekee? TURHAKE. Häiritsee vain vauvan ja äitijumalan yhteiseloa, sehän voisi vaikka pyytää sitä vauvaa syliin!!! :eek:
en tätä ketjua lukies ihmettele miksi äidit masentuu ja isät menossa

**
eikös tässä ollut äiti ja isä lähdössä festareille?

Yhteistyössä