Kaksviikkonen vauva hoitoon, kun vanhemmat menevät festareille!

• Viestiketjun aloittaja äiti itsekin
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja öhöm :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Opettele lukemaan. Vastine ninaTT:n väitteelle, miten äiti olisi jollain erityispallilla lapsen elämässä :).
ninaTT on oikeassa, äidillä ON erityisasema vastasyntyneen elämässä, sitä ei voi kukaan kiistää.
:flower:
Tämäkin asia täytyy näköjään oikein vääntää rautalangasta tällä palstalla.. :snotty:

muroihin kustu
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja nuroihin kustu:
2-viikkoinen, sekä mun mielestä jopa alle puolivuotias on niin riippuvainen, fyysisesti sekä henkisesti omasta äidistään, et pieni luulee et hänet on hyljätty, voi ruveta jopa tekemään ns surutyötä et äitinsä, tärkein asia maan päällä, on kuollut.
Ei vittu, nyt pariviikkoiset jo tekevät surutyötä? Järjestääkö tää 2 viikon vanha jo hautajaiset ja perunkirjoituksetkin?
älä viitti olla typerä. Vauva on äitinsä kanssa yhtä, mielessään. Mun mielestä jotakin on pielessä ja todella pahasti jos noin pienen jättää toiselle hoitoon. Jos siitä ei vauvasta ei välitä. Mulle tulee ainakin todella paha mieli tällaisista tapauksista.

op
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei sillä varmaan mikään hätä olekaan, mutta normaali, lastaan rakastava äiti ei edes HALUA olla erossa vastasyntyneestään päästäkseen ryyppäämään. Vaikka se vauva jäisi isän kanssa kotiin.
Juuri näin :flower:

valkoinen
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Täällä alkkikset vaan huutelee ja puolustelee tekosiaan :x
Onko festereilla aina pakko juoda viinaa ja tuleeko siitä alkoholistiksi? Nyt on kyllä "enviitsisanoasitän-kirjaimellaalkavaasanaa"-rouvalla asiat vähän hukassa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja op:
Osa EI vaan ole valmiita äideiksi. Osa kasvaa siihen, osa ei koskaan. Näille tapauksille on aivan turha koittaa selittää kun äidinvaistoa-, rakkautta ja maalaisjärkeä ei vaan ole. He joilla on, näkevät kyllä asian itsestään selvänä.
Ja se toinen osa osaa ja haluaa jakaa sitä vastuuta. Tajuavat, ettei kukaan ole korvaamaton. Hassua eikö :)?
Selittäisitkö miten tämä liittyy siihen, että 2 viikkoinen jätetään festareiden ajaksi viikonlopuksi(?) hoitoon?
Lisään vielä, että kukaan normaalilla äidinrakkaudella ja maalaisjärjellä varustettu EI jätä vastasyntynyttä noin pitkäksi aikaa edes isänsä kanssa, koska ei halua eikä pysty olemaan erossa vauvasta!
:eek::eek::eek:

Mikä hätä sillä lapsella sen ISÄN kanssa on? :LOL:

MIKÄ apinatarha tää on? :D
Normaalilla äidinvaistolla varustettu äiti ei halua olla erosta lapsestaan. Niin meidät ihmiset on rakennettu. Se ei ole mikään järkiasia tai että annetaan isällekin mahdollisuus... Se on miljoonien vuosien aikana muotoutunu vaisto joka on taannut lajimme jatkumisen.

Psyykkisen häiriön takia se voi puuttua. Jos on kokenut hylkäämistä omassa lapsuudessaan esim.

Ja lapsella, joka ei vielä tunne isäänsä, on hätä ilman äitiä. Kaksiviikkoinen vauva ei vielä ole muodostanu sellasia kiintymyssuhteita kehenkään muuhun kun äitiinsä kenet on tuntenu jo 9 kk.

Onko se niin vaikea kunnioittaa lapsen omaa tahtia kehittyä? Vaa isällä ja äidillä on merkitystä?
Ensinnäkin. En ymmärrä, jos 2 viikkoinen vauva menee mummulle tms. hoitoon. Vauva on niin pieni. Kuitenkin, jos hoitopaikka on turvallinen, ei ole syytä sinänsä huoleen, mutta en hyväksy.

Toiseksi, TUNNETTU lastenpsykiatri Jari Sinkkonen on sitä mieltä, että vauva osaa kiintyä jo vauvana sekä äitiin, että isään! Ja tästä on tutkimuksiakin. Jari vastasi aiheesta Meidän Perhe-lehdessä. Vauvalle on tärkeää olla äitiä lähellä, totta kai, mutta MYÖS isää lähellä! Älä väheksy isää, vaikka lapsellasi ei sitä olekaan!

Ja meillä vauva rauhoittui aina isän sylissä myös, vaikka minä tietenkin vain pystyin imettämään.

vieras
Osa EI vaan ole valmiita äideiksi. Osa kasvaa siihen, osa ei koskaan. Näille tapauksille on aivan turha koittaa selittää kun äidinvaistoa-, rakkautta ja maalaisjärkeä ei vaan ole. He joilla on, näkevät kyllä asian itsestään selvänä.
Ja se toinen osa osaa ja haluaa jakaa sitä vastuuta. Tajuavat, ettei kukaan ole korvaamaton. Hassua eikö :)?
Selittäisitkö miten tämä liittyy siihen, että 2 viikkoinen jätetään festareiden ajaksi viikonlopuksi(?) hoitoon?
Lisään vielä, että kukaan normaalilla äidinrakkaudella ja maalaisjärjellä varustettu EI jätä vastasyntynyttä noin pitkäksi aikaa edes isänsä kanssa, koska ei halua eikä pysty olemaan erossa vauvasta!
:eek::eek::eek:

Mikä hätä sillä lapsella sen ISÄN kanssa on? :LOL:

MIKÄ apinatarha tää on? :D
Normaalilla äidinvaistolla varustettu äiti ei halua olla erosta lapsestaan. Niin meidät ihmiset on rakennettu. Se ei ole mikään järkiasia tai että annetaan isällekin mahdollisuus... Se on miljoonien vuosien aikana muotoutunu vaisto joka on taannut lajimme jatkumisen.

Psyykkisen häiriön takia se voi puuttua. Jos on kokenut hylkäämistä omassa lapsuudessaan esim.

Ja lapsella, joka ei vielä tunne isäänsä, on hätä ilman äitiä. Kaksiviikkoinen vauva ei vielä ole muodostanu sellasia kiintymyssuhteita kehenkään muuhun kun äitiinsä kenet on tuntenu jo 9 kk.

Onko se niin vaikea kunnioittaa lapsen omaa tahtia kehittyä? Vaa isällä ja äidillä on merkitystä?
Ensinnäkin. En ymmärrä, jos 2 viikkoinen vauva menee mummulle tms. hoitoon. Vauva on niin pieni. Kuitenkin, jos hoitopaikka on turvallinen, ei ole syytä sinänsä huoleen, mutta en hyväksy.

Toiseksi, TUNNETTU lastenpsykiatri Jari Sinkkonen on sitä mieltä, että vauva osaa kiintyä jo vauvana sekä äitiin, että isään! Ja tästä on tutkimuksiakin. Jari vastasi aiheesta Meidän Perhe-lehdessä. Vauvalle on tärkeää olla äitiä lähellä, totta kai, mutta MYÖS isää lähellä! Älä väheksy isää, vaikka lapsellasi ei sitä olekaan!

Ja meillä vauva rauhoittui aina isän sylissä myös, vaikka minä tietenkin vain pystyin imettämään.

vieras
Se tietenkin, joka pystyy kauiten pitämään lapsen erossa isästään. Se on kuitenkin VAAN isä ;).
Mä en edelleenkään ymmärrä, että mitä se isä liittyy tähän AP:n avaukseen?
Minä ainakin kommentoin aihetta ninaTT:lle, joka väheksyy isän roolia vauvanhoidossa(kirjoitin tuosta Jari Sinkkosesta)

Aloitukseen sanoinkin, että en hyväksy, ymmärsin, että vauva menee mummulaan.

vieras

Onko se niin vaikia tajuta, että se isä voi ALUSTA ASTI muodostua lapselle tärkeäksi, ihan niinkuin äitikin, jos siihen annetaan mahdollisuus? ONKO?

vieras
Se tietenkin, joka pystyy kauiten pitämään lapsen erossa isästään. Se on kuitenkin VAAN isä ;).
Mikset lue koko ketjua, jos kerran kommentoimaankin vaivaudut?
Menetkö elokuviinkin aina kesken näytöksen ja heittelet mukahauskoja kommenttejasi vaikka sinulla ei ole hajuakaan, mitä pätkässä on tapahtunut?

tähä väliin
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kaivo:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti itsekin:
Mä en voi käsittää mitä helvettiä noilla idiooteilla kulkee korvien välissä kun on pakko saada vauva ja hyvä kun on toinen saatu ulos puskettua niin johan täytyy päästä ryyppäämään.

*päänseinäänhakkaushymiö*

Kiitos kun sain purkautua (ei kyllä helpottanut.)
jos se nyt on tyyliin eka meno kuukausiin ja ne festarit sattuu olemaan juuri nyt niin SO? Tuskin se tarkoittaa että ne jatkuvasti jossain ravaa. Vai?
Tämä on vain alkusoittoa, sama laulu oli jo vauvan isoveljen kanssa. Tuupattiin ties kenelle kaverinkaverin muijakaverille yökylään, kun sukulaiset sanoivat, etteivät ota niin pientä hoitoon koska vastasyntyneen ainoa oikea paikka on kotona vanhempien kanssa. Ovat kuitenkin aikaa myöden oppineet, että parempi hampaita kiristellen ottaa se vauva hoitoon kuin murehtia kenen sirpaleenamarjattahelenapirren hoitoon vanhemmat ovat lapsensa tyrkänneet.
Siis jos tämän ap:n jutun vaikka nostaa tähän väliin kun monella on vähän pointti hukkunu, niinkuin pitkissä ketjuissa on. Vauva siis EI ole jäämässä ISÄN hoiviin vaan on ollut hoidossa vaikka missä. Ja että näillä vanhemmilla on pahasti vanhemmuus kateissa.

vieras

Onko se niin vaikia tajuta, että se isä voi ALUSTA ASTI muodostua lapselle tärkeäksi, ihan niinkuin äitikin, jos siihen annetaan mahdollisuus? ONKO?
Juuri näin! Ja tästä on siis samaa mieltä lasten psykiatri Jari Sinkkonen! Ja asiasta on tutkimuksia.

Opettele lukemaan. Vastine ninaTT:n väitteelle, miten äiti olisi jollain erityispallilla lapsen elämässä :).
ninaTT on oikeassa, äidillä ON erityisasema vastasyntyneen elämässä, sitä ei voi kukaan kiistää.
Ei tasan ole. Se on näiden kruununkiillottajien lätinää. Kun lapsi on syntynyt, isä voi hoitaa vauvaa yhtä täysipainoisesti kuin äitikin. Imettää isä ei voi, kaikkea muuta kyllä :).
Ja niin voi siis naapurin Jorma, yläkerran Susanna ja lapsen kummitkin :D

Kun ei ole mitään väliä kehen lapsi on kiintynyt ja mikä paikka on turvallinen, kaikki hyvät hoitajat käy. Ja pitäähän sen lapsen totutella naapureihinsakin, ja kummeihin! Muutenhan ei koskaan saa mitään aikaa rakentaa suhdetta heihin :eek:

Miten olis, heti syntymästään asti vuorotteluhoitolista, kukin hoitaa neljä tuntia?

:headwall:

Miksi äidin pitää olla poissa jotta isä vois tutustua lapseensa? Miksi ei kolme ihmistä mahdu samaan huoneeseen, yksi niistä on kuitenkin niin pienikin..?

unikuu108
en kommentoi muuta kuin et mä en pystyis itse lähtee 2viikkosen luota pois festareille dokaamaan. johan siinä hinkit räjähtäis ja pää kans. oon sen verran kiintynyt lapsiini.

Juuri näin! Ja tästä on siis samaa mieltä lasten psykiatri Jari Sinkkonen! Ja asiasta on tutkimuksia.
Tuo tarkoittaa ensimmäisiä kuukausia, ei suinkaan ensimmäisiä päiviä. Miten helvetissä se lapsi muodostaa yhtäkkiä turvallisen suhteen ihmiseen parissa minuutissa, tunnissa, päivässä? Sittenhän aika monikin ihminen olis mun tytölle erittäin tärkeitä ja läheisiä, kun joskus on viettäny vartin jonkun toisen sylissä.

vieras
Minä ainakin kommentoin aihetta ninaTT:lle, joka väheksyy isän roolia vauvanhoidossa(kirjoitin tuosta Jari Sinkkosesta)
Samoin minä.
U S K O M A T O M A T O N T A paskaa mitä likka suustaan päästää!
Todella harmillista, että tuuppaa viattoman lapsensakin silmät ja korvat täyteen moista huttua.

op
Mikset lue koko ketjua, jos kerran kommentoimaankin vaivaudut?
Menetkö elokuviinkin aina kesken näytöksen ja heittelet mukahauskoja kommenttejasi vaikka sinulla ei ole hajuakaan, mitä pätkässä on tapahtunut?[/quote]

Mukahauskoja?
Osan luin, mutta en tosiaankaan jaksanut samaa lätinää lukea montaa sivua. Itse vastasin VAIN ap:lle ja siksi ihmettelin että miksi mulle tullaan jostain isästä lätisemään kun se ei AP:n aiheeseen liity mitenkään.

öhöm
Samoin minä.
U S K O M A T O M A T O N T A paskaa mitä likka suustaan päästää!
Todella harmillista, että tuuppaa viattoman lapsensakin silmät ja korvat täyteen moista huttua.
:LOL: No kyllä ninaTT on läksynsä lukenut, toisin kuin monet muut.

Nonniii...kantoliina virkattuna valmis...lähdempä tästä kuopuksen kanssa ettiin festareita,onneksi lapsi saa olla lähellä äitiään...käy vaan sääliks noi muut 4 lasta,jotka joutuu jäämään isinsä kanssa ja lähinnä huolestuttaa puolison kyky kantaa kantoliinassa tota 20v,15v,7v ja 4v,kun mää riehun jossain festareilla...vaikken tiedä missä ne on....vai mihin se meni...

vieras
Ei tasan ole. Se on näiden kruununkiillottajien lätinää. Kun lapsi on syntynyt, isä voi hoitaa vauvaa yhtä täysipainoisesti kuin äitikin. Imettää isä ei voi, kaikkea muuta kyllä :).
Ja niin voi siis naapurin Jorma, yläkerran Susanna ja lapsen kummitkin :D

Kun ei ole mitään väliä kehen lapsi on kiintynyt ja mikä paikka on turvallinen, kaikki hyvät hoitajat käy. Ja pitäähän sen lapsen totutella naapureihinsakin, ja kummeihin! Muutenhan ei koskaan saa mitään aikaa rakentaa suhdetta heihin :eek:

Miten olis, heti syntymästään asti vuorotteluhoitolista, kukin hoitaa neljä tuntia?

:headwall:

Miksi äidin pitää olla poissa jotta isä vois tutustua lapseensa? Miksi ei kolme ihmistä mahdu samaan huoneeseen, yksi niistä on kuitenkin niin pienikin..?
Tästä ei ollut kyse ainakaan minun jutuissani. Olemme olleet koko perhe aina yhdessä, kun vauva pieni ja molemmat hoitaneet vauvaa!! En jättänyt vauvaa hoitoon isälle eikä päinvastoin, hoidimme vauvaa yhdessä! Ja älä vertaa naapuria ja kummeja vauvan isään! Äiti ja isä ovat vauvalle TÄRKEIMMÄT aikuiset. Äiti ja isä YHTÄ tärkeät vauvalle!

Ja edelleen, 2 vkon ikäinen vauva liian pieni hoitoon.

Minua ihmetyttää, että pidät isän roolia noin pienenä. Isä on vauvalle YHTÄ tärkeä, kuin äiti. Ja samaa mieltä on siis lasten psykiatri.

Yhteistyössä