Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ole tuo, keneltä vaadit selvitystä, mutta kyseessä on toinen vanhempi, vauvan isä. Vauva on kuullut isän ääntä jo kohdussa. Vauva tuntee isänsä jo syntyessään, jos vanhemmilla on tiivis suhde. Ja vauva osaa kiintyä sekä äitiin että isään yhtä paljon, ja tästä on samaa mieltä lasten psykiatrit.
Sinä väheksyt isyyttä, koska omalla lapsellasi ei ole isää elämässään.
Helsingin Sanomissa oli juuri, miten lapsi kärsii isättömyydestään.
Vauva on myös kuullu naapurin Seijan ääntä kohdussa ollessaan. Ihan yhtä hyvin tuntee Seijan ku isänsä.
En minä väheksy isyyttä. Mun mielestä isyyden väheksyminen on just tota, että yritetään poistaa "isä" ja "äiti" ja siirrytään "vanhemmuuteen", jossa molemmat vanhemmat ovat samanlaisia. Kohta mennäänkin jo siihen, että pitää puolittaa raskausaika jotenkin.
Siis voi apua. ninaTT: Olen lukenut aiemminkin juttujasi ja oikeasti säälin sinua. Vaikutat tosi katkeroituneelta naiselta.
Kyllähän asia on kuule niin, että naapurin Seija ei varmaankaan ole jutustellut äitin kanssa yhtä paljon kuin lapsen ISÄ, jos vanhemmat siis ovat yhdessä. Mielestäni on erittäin törkeää, että kehtaat edes verrata lapsen isää johonkin satunnaiseen juttukaveriin!
Harmi että sinun kohdallesi sattui sellainen mies, joka ei ollut lapseen valmis. Oletko kaikessa täydellisyydessäsi koskaan miettinyt että ehkä se lapsen hankkiminen ei välttämättä ollut vielä ajankohtaista? Tarkoitan vain sitä, että lapselle on parasta kun hänellä on äiti ja isä jotka rakastavat toisiaan ja häntä. En tiedä taustojasi sen kummemmin, mutta kehottaisin sinua opettelemaan avarakatseisuutta.