Kaksosten yöimetys

Heips!
Kertoisitteko kokemuksianne kaksosten yöimetyksestä.
Meille on tulossa kaksoset joskus tässä vuoden vaihteessa. Nyt on rv 32+1. Meillä on sellainen tilanne, että mies tekee pääsääntöisesti yötyötä mutta on päivät kotona. Joten öiseen aikaan olen yksikseni ja tällä hetkellä juniori (2v) nukkuu myös aika levottomasti yönsä.
Kuinka usein kaksosenne ovat yöllä syöneet? Sehän on tietysti yksilöllistä. Miten itse olette saaneet nukuttua? Kuinka pitkiä syöntisessioita olette yöllä pitäneet? jne. jne.

 
Moiks,

meillä vauvat heräävät noin 2-3 kertaa yössä syömään. Meillä mies syöttää toisen ja minä toisen. Öiset syöntisessiot ovat aika helppoja; vauvat vain juovat pullonsa ja nukahtavat sitten heti uudestaan. Meillä siis vauvat ovat pulloruokinnassa ja ovat nyt hiukan yli 2kk ikäisiä.

Aluksi, kun vielä imetin, koin syöttämisen tosi hankalaksi, sekä yöllä että päivällä. Yhtäaikaa imetys ei onnistunut ja syöminen oli tosi hidasta. Toinen vauva ehti hermostua moneen kertaan odottaessaan vuoroaan. Sitten aloin antaa toiselle tissiä ja toiselle pulloa yhtäaikaa ja sekään ei oikein onnistunut kun koitin toista vauvaa pitää rinnalla ja toiselle kurotella toisella kädellä pulloa. Joten helpotti tosi paljon kun lopetin imettämisen kokonaan.

Tsemppiä sulle loppuraskauteen! :hug:

Päivi ja tytöt 2kk
 
Mä myös "luovutin" yöimetyksen suhteen mutta jälkikäteen kun oisin tajunnut että olisin voinut imettää toista ainakin yöllä ja toiselle antaa pulloa.Sillä jouduin pumppaamaan yöllä kerran ainakin ja silloin mietin että en voi toiselle antaa tissiä jos toinen saa pulloa.PAh,se olis ylläpitänyt tuotantoa ja siinä 2-3 kk iässä kun alkaa rytmit selkenee niin imetys ois varmaan onnistunut paremmin öisin myös.

KOin myös vaikeeksi sen että vauvat söivät yöllä niin hitaasti ja kauan tissistä.
Söivät eriaikaan ja ite en saanut unta kuin 30 min- tunti yöllä kun taas toinen heräs syömään.

VOisi ihan hyvin onnistua tuo tissitys ja pullosta toiselle yhtä aikaa sillä jos laittaa vauvat vierekkäin ja toiselle tissi ja toiselle pullo suuhun ja istuu itse vaikka sohvalla.Imetystyyny varmasti iso apu.

Hyvä pumppu ehottomasti kannattaa hankkia ja se on mun mielestä Aventi isis ihan käsikäyttöinen.
Saa hiljaa ja nopeeta pumpattua maitoa.Ja vaikka antaa sen suoraan pullosta sitten vauvalle.NÄin tein viimeisimmän vaavin kanssa kun oli hidas tissittelijä.
 
Meillä tuo imetys ei oikein onnistunut hyvin. Maitoa riitti n. 1,5kk ja senkin jouduin pumppaamaan. Korviketta sit lisäksi vaan. Meillä mies syötti aina toista ja minä toista niin rytmi saatiin hyvin pysymään samassa. Alussa vauvoja täytyi syöttää kolmen tunnin välein yötä-päivää.

 
Meillä kaksospojat (2kk) nukkuvat keskellä parisänkyä, ja syövät kumpikin 2-3 kertaa yössä. He ovat täysimetyksellä, ja imetän heitä makuullaan vuorotellen. Eivät ole kertaakaan heränneet yhtä aikaa nälkäisinä, ainakaan vielä. Imetys ei rasita minua, kun nukahdan heti kun vauva on kainalossa ja aloittaa syömisen :) Vauvoja en liikuta yöllä ollenkaan, vaan vaihdan itse paikkaa sen vauvan viereen, joka haluaa syödä. Vaippoja ei olla vaihdettu öisin enää ollenkaan, paisti jos pissa karkaa... Mies toimii sitten yöllisenä vaipanvaihtajana, jos tarve vaatii :D Vauvat ovat tietenkin yksilöitä, mutta tämä tyyli toimii meillä toistaiseksi. Huomenna tai viikon päästä voi olla tilanne toinen, se on tullut opittua...
 
Tuollaista minäkin joudun ilmeisesti kaavaileen PikkuKuu. Syötätkö päivällä yhdessä vai onko pojillasi eri syömäajat myös päivällä?
Toivoisin kyllä että voisin myös yöllä imettää yhdessä mutta saattaa olla hankalaa oman jaksamisen kannalta. Ja eihän sitä tiedä jos joutuu vaikka turvautumaan myös pulloon. Aikaisemmat 3 ovat olleet täysimetyksellä 4kk ( 90-luvulla suositeltiin kiinteän lisäruoan antamista jo tuolloin) ja nyt tällä hetkellä 2-vuotta oleva juniori oli täysimetyksellä 6kk. Ja yöt meni vierekkäin nukkuessa. Onneksi mies tekee yötyötä :) on iso sänky käytössä.
No katsotaan mitä tästä nyt tulee.
 
Imetin yöt ja päivät istumalla parisängyssä selkä seinää vasten ja molemmat imetystyynyllä yhtä aikaa,usein heräsin öisin siihen kun kuola valui suupielestä ja niska kipeänä,olin niin väsynyt että jotenkin nukahdin siihen istualleenkin..
Kaikista järkevintä on kyllä potkia mies muualle ja nukkua samassa sängyssä vauvojen kanssa,pääsee paljon helpommalla kun saa samalla nukuttua kun imettää.
 
Moi!
Meillä kaksostytöt 1,5 kk. Syövät pääosin 2-3 tunnin välein päivin ja öin. Välillä imetän yhdessä, välillä erikseen fiiliksen ja vauvojen mukaan. Yöllä saa itse paremmin aikaa nukkua kun imettää molemmat yhtä aikaa, eli jos toinen ei herää niin sitten herätetään. Välillä kyl yöllä otan vaan rinnalle yksi kerrallaan... Yleensä päivän ja yön imetän, illalla saavat tuttelia.

Tsemppiä, älkää ottako turhaa stressiä vaan tehkää niin kuin hyvältä tuntuu ja miten vauvat pysyy tyytyväisinä =)
 
Hei äiskä 69! Imetän kaksosat päivälläkin eri aikaan. Imetys kestää kerrallaan vain n.5 minuuttia/lapsi, kun maitoa tulee aika reippaasti ja nopeasti tulevat pojat kylläisiksi. Olen imettänyt vauvoja myös yhtäaikaa, mutta se on mielestäni aika hankalaa, sillä maitoa tulee tulvimalla ja vauvat vetävät sitten sitä henkeensä jne... Eli imetän päivälläkin vauvat vuorotellen, ja hyvin on sujunut. Kun ennakoi vähän, eivät ole yhtäaikaa kamalan nälissään. Vauvat nukkuvat aamupäivällä ulkona jopa 5 tuntia putkeen, ja sitten kun toinen herää syötän hänet, ja toisen sitten perään kun herää. En ole herättänyt toista syömään, vaikka toinen jo herännyt, sillä yritän paremminkin tukea näitä pitkiä unijaksoja : ) Mutta kummasti on vauvojen päivärytmi muodostunut melko samanlaiseksi. Olipas sekava tämä sepustus ; )
 

Yhteistyössä