Kaksosten äidit, vinkkejä kaipaisin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mutzilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mutzilla

Aktiivinen jäsen
03.09.2009
2 101
23
38
Miten teillä meni raskausaika?
Mitkä tavarat olivat tarpeellisia todella? Mitkä kaksosten vaunut olisivat hyvät, kun gracon kaukalot ostetaan niin mihin vaunuihin sopisi sitten ne kiinnittää?

Sain itse maanantaina tietää odottavani kaksosia ja olen ihan uu aapisen laidalla kun netistäkään ei tunnu löytyvän oikein tietoa muusta kuin identtisistä ja epäindenttisistä kaksosista, tai sit en osaa etsiä

Mulla 9-vee kaksoset. Vaatteita tarvitsee! Tarpeeksi vaippoja ettei tarvi koko ajan hakea! Sitterit, syöttötuolit, itkuhälytin että saa edes joskus istua ihan rauhassa, Emmaljungat oli meillä tosi hyvät. Tosin tytöt syntyivät raskausviikolla 28. Mutta vaippoja menee eli niitä ja sitten niitä vaatteita piti olla paljon kun pulauttelivat kilpaa :)

mee tonne monikkoperheiden keskusteluihin, siellä on käytännön tietoja. Helsingin monikkoperheillä on myös hyvät sivut, www.hmp.fi, googleta monikkoperheet niin löytyy varmasti hyviä linkkejä :). Ja lämpimät onnittelut :)! Mulla täytti kaksikko hiljattain 4v.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaksoset on ihquja:
Mulla 9-vee kaksoset. Vaatteita tarvitsee! Tarpeeksi vaippoja ettei tarvi koko ajan hakea! Sitterit, syöttötuolit, itkuhälytin että saa edes joskus istua ihan rauhassa, Emmaljungat oli meillä tosi hyvät. Tosin tytöt syntyivät raskausviikolla 28. Mutta vaippoja menee eli niitä ja sitten niitä vaatteita piti olla paljon kun pulauttelivat kilpaa :)

vaatteita minulla onkin 2 äipplaatikollista jo tuolla edellisiltä 2 yksi pojille ja yksi tytöille ja pakkaukset otan vauvoille aikanaan

Meillä tänään kaksoset 1v! Sniif, mun pienet.
En tiedä onko olemassa tuplile vaunuja, tuplavaunuja, joihin sais kiinni noi kaukalot, vähän epäilen.

Sellasia vaunuja suosittelen, joissa väliseinä. Jos aiot nukuttaa ulkona vaunuissa.

Jalustalliset turvakaukalot (brio primo) oli meillä paras hankinta. Ei aina tarvinnut näperrellä vöiden kanssa.

Googlaa monikkoperheet

ei vielä tietoo uudesta asunnosta, joten en tiedä vielä onko säännöllistä ulkona nukuttamista tulossa, ja rv 9+3 sain tietää ar-ultrassa kaksosista, epäilin kyllä kun oli niin paha olo ja kamala väsymys, jollaista ei noista 2 aikaisemmasta ollut ja kaksplussan monikko foorumi on aika hiljainen paikka.

Itse ostan ne gracon logico s jalustakaukalot, oli kuopuksellakin, joten olen tyytyväinen niihin, näppärä ja nopea :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mutzilla:
Miten teillä meni raskausaika?
Mitkä tavarat olivat tarpeellisia todella? Mitkä kaksosten vaunut olisivat hyvät, kun gracon kaukalot ostetaan niin mihin vaunuihin sopisi sitten ne kiinnittää?

Sain itse maanantaina tietää odottavani kaksosia ja olen ihan uu aapisen laidalla kun netistäkään ei tunnu löytyvän oikein tietoa muusta kuin identtisistä ja epäindenttisistä kaksosista, tai sit en osaa etsiä

TuplaOnnittelut!! :flower:
Meillä kaksoset vajaa 1,5v.. Raskausaika rankempi kuin kahden aiemman, supistelut alkoi jo rv16 ja saikulle niistä jäin lopullisesti rv20 kun oli avautumista ym tapahtunut. Onneksi en vuodelepoon kuitenkaan joutunut.
Mulla rankkuutta toi myös lopun hepatogetoosi, eli maksa-arvoja sai vahdata "kokoajan". Synnytys käynnistettiin sitten rv38.

Vauva-aikana tarpeellisimmaksi koin "pulkurievut", vaatteet ja vaipat. Näitä kun on paljon niin hyvin selviää eikä ihan kokoajan tarvinnut pyykkiä pestä.. :)
Sain imetettyä aika pitkään joten se helpotti isosti, pulloja ym ei tarvittu älytöntä määrää.
Vaunut joilla pääsee kulkemaan omien tarpeiden mukaisesti on ihan ehdoton must! Kannattaa jo käydä vähän tutustumassa valikoimiin niin tietää minkälaista haluaa.. :) Gracon tupliin vissiin kävi istuimet, en osaa varmasti sanoa.. Meillä kanssa emmaljungat, niitä suosittelen lämpimästi.
Nukkua kannattaa aina kun on vähänkin mahdollista, raskausaikana ja synnytyksen jälkeen.. ;)
Sittereitä monet suosittaa, meillä oli vain yksi mutta pärjättiin sillä. Eli on vähän maku-ja tottumuskysymys mistä tykkää.. :)

Mitähän muuta sitä oli paljon käytössä.. Hmm.. aika menee niin nopsaan ettei meinaa muistaa.. :D

Sen sanon että vaikka itselläkin aiempiin verrattaen rankempi tuo raskaus niin ei se niin "paha" ole, yleensäkin olen sitä mieltä että ainakin meillä on helpommin mennyt mitä usein sai kuulla ja lukea kaikkialta. Eli voi se tuplaonni olla ihan helppoakin.. :)

Nyt omia tuplia päikyille.. :)

Yhteistyössä