Kakskymppisistä toiveilijoista plussanneet 2013

:wave: :) Heippa naikkoset! Vanhat ja uudet! :p

Mää tulin kertomaan, että me annetaan toisen tulla, jos on tullakseen ;)
Mein esikoinen on 1v 3kk ja 16pv :)

V alotti päiväkodin tossa syyskuun alussa ja mä olen palannut sinne samaan vanhaan työpaikkaan, minne en tosin olis halunnu palata, mutta.. Noh, mikäs siellä ollessa :) Ihan kivaa se sitten loppupeleissä onki. Hyvä henki siellä on jaja, menin sillä mentaliteetilla, että töitä tehdään, muu saa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Eikait täsä muuta :)

Tsemppiä odottajille :kiss:

Emby^ ja V murunen
 
Hei kaikki pitkästä aikaa!

Oli pakko tulla käymään vilkasemassa, mitä teille kuuluu, vaikka nyt ei oo aikaa paljon kirjoitella omia kuulumisia. :)

Emby Onnea tjottailuun! :) Mukava, että sulla ei olekaan niin kamalaa työpaikallasi.

Mirameille ja lumihiutaleelle mukavaa "lomaa"! Nauttikaahan omasta ajasta nyt kun vielä voitte ja tsemppiä synnytykseen!

Johannalle
onnittelut tyttölupauksesta! Olisi ihana itsekin saada oma pieni prinsessa! :) Imetysvaatteista voin suositella Boobin tuotteita! Parhaita! Varsinkin before&after-paidat on kätsyjä, sillä ne menee sekä raskausaikana että sen jälkeen (niinkuin nimestä voi päätellä...:D).

Amalia
Oon vieläkin niin iloinen, että vihdoinkin saat oman pienen! =) Onnea loppuodotukseen!

Pamsku Onnittelut pojasta! :flower:Olen käynyt blogiasi vilkaisemassa, ja on kyllä suloinen vauva teillä!:)

ON: Meidän mini on kohta vuoden (vaikka justhan hän syntyi! Apua!) ja keväällä hänestä tulee isoveli, jos kaikki menee hyvin..:heart:

-Annie
 
  • Tykkää
Reactions: Miramei
Emby tsempit myös täältä tjottailuun :)

Annie kiitos paljon ja ihan mielettömästi onnea sulle pikkukakkosesta! :flower: :heart: Haluutko sen tarkemmin paljastaa et milloin laskettu aika on? :)

Amalia ja tonttu 29+6
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille! :wave:

Liekkö kukaan muistaa mua? :D Noh. Voisin minäkin liittyä pitkästä aikaa keskusteluun mukaan. Meillä siis ihana yksvuotias muru ja tammikuussa tulossa toinen. Mun toinen raskaus on ollut ihan niinku ekaki. Oon oksentanut vaan. :x Mutta innolla odotetaan toista pientä. <3

Mesikämmen 25+2
 
Vitsit, täällähän on melkoinen keskustelu ollut käynnissä ku en oo käyny pitkään aikaan!!:)

tervetuloa uusille!!:)

Ja voi vitsit; toivottavasti teille emby uus pieni pian jo suodaan!:) kauan te yrititte tuota esikoista?:)

...ja Annie; onnea!! Koskas seuraavan pitäis saapua? Ilmeisen alussa ollaan vielä?:) kaikki menee varmasti hyvin!:) miten tää aika oikeesti meneekin näin nopeesti?! Ootteko te käyttäny ehkäisyä tässä välissä vai ootteko tjottaillu koko ajan?:) ootko jo kerenny vaunufiilistelemään et millaiset kärryt sit kahdelle?:p juu, ja niitä boobin paitoja oonkin kattellu, et ehkä sit sorrun yhden ainakin ostamaan; ne on vaan niin pirun kalliita! Imetiks muuten kauan tein miniä?:)

Miten sulla amalia on nyt sujunut raskaus? Onko ollu kovia liitoskipuja tms?:)

On: vitsit! Ei ollu esikoisesta kyl juurikaan liitoskipuja mut nyt niitä kyllä löytyy ku oon menny vähän innostumaan agilitytreeneissä koiran kanssa ja ei olis vissiin kannattanut...:/ muuten täällä pyyhkii hyvin, mitä nyt tuota prkeleen virtsankarkailua on ollu ku on taas tämäkin vissiin niin alhaalla tuolla... Mutta mä kyllä niin tykkään olla raskaana!<3 tämä kylläkin saa jäädä viimeiseksi; täytyy ruveta sit taas omaa työhommaa miettimään tämän lapsen jälkeen et miten sitä lähtis sit kouluttautumaan tai jotain.

Johanna ja pirpana 24+4
 
Mäkin haluaisin tarkemmin kuulla Amalian kuulumisia, kun blogikin on hiljentynyt. Kaikki taitaa olla kuitenkin ihanasti? Tiedättekö kumpaa odottelette?

Johannallakin taitaa olla RU takana. Tiedättekö tuleeko teille pikkuveli vai -sisko?

Täällä ainakin muistetaan Mesikämmen! Onnea ja tsemppiä sen pahoinvoinnin kanssa :) Minähi oksensin vielä 22-viikolla, mutta en sentään enää sen jälkeen.

Annie koska siulla LA? Onnea <3

Embylle pikaista tärppiä! :wave:

Täällä ollaan tänään täysiaikaisia. Aletaan odotella H-hetkeä :)

Miramei & Vaava 37+0
 
Viimeksi muokattu:
icy
Heippa kaikille minunkin puolesta, kiva kuulla teistä pitkästä aikaa! Ja uusille myös tervetuloa:flower: Ihan ensimmäiseksi pitää onnitella Pamskua pojasta (näin ajoissa :D), toivottavasti vielä lueskelee täällä. Ja tietty myös Annie isot onnittelut plussasta ja tsemppiä raskausajalle!

Mitäs Miramei, mikä on viimeisten hetkien vointi? Onko jotain ajatuksia synnytyksen suhteen, kivunlievityksistä jne? :)

Hieno homma Emby, että töissä sujuu kutakuinkin hyvin. Toivottavasti pikkukakkonen ilmoittaa pian mukanaolosta ;) Mites teijän hoidonaloitus meni? Tuliko paljon itkuja tai kiukuttelua?

Kenellä kaikilla blogi nyt olikaan, olisi mukava lukea kuulumisia enemmänkin? :) Lumihiutaleen blogia en ainakaan ennen ole huomannut?

Täällä porskutellaan myös viimeisillä (ja kipeillä) päivillä, la on 21.10. mutta eiköhän pikkuinen aikaisemmin toivottavasti tule. Voin muuten lämpimästi suositella noihin alakerran kipuihin jumppapalloa, enpä olisi voinut paremmin 14€ sijoittaa! Siinä tullut pääosin viime päivät oltua, kun muuten ei pysty istumaan. Huomenna ois äitiyspolikäynti vielä edessä, katsellaan vähän sitä vaavin kokoa, kun viimeksi laskivat synnytystapa-arviossa 4,5kg pötikäksi laskettuna aikana, kääks! Josko vaikka ens viikolla käynnistäisivät...? Tuleva isoveli kasvaa ja kehittyy huimaa vauhtia, tylsää ei kyllä ole koskaan! :heart: Ikää on jo reipas 1,6v., saapa nähdä millaista hulinaa näiden kahden kanssa tulee olemaan. :)

icy rv 38+3
 
icy en tiennytkään/huomannutkaan, että sulla on la noin lähellä! Minkä kokoinen vauva sun esikoinen oli? Kaverilla oli tehty synnytystapa-arvio "vähän" yläkanttiin: 4,2 kg ja olihan se ollut pieni shokki, kun vauva oli syntynyt 39+2 ja painoa 2,9kg.. Millä viikoilla sulla esikko syntyi?

Haluaisin olla liikkeellä ja kylvyssä avautumisvaiheessa, tarvittaessa sitten epiduraali. Mut mahdollisimman myöhäisessä vaiheessa, että pystys oleen ylhäällä.. En oikeen osaa muuten ajatella tarkemmin, ensikertalainen kun olen :) Mites sun synnytyssuunnitelmat?
Mustakin se jumppapallo on mukava kaveri :)

Onkohan Hopeakissa synnyttänyt...Eilen näytti olevan la.

Itse olen seurannut Lumihiutaleen(kin) blogia. Löytyy osoitteessa: Onnenpotkuja odotellessa

Miramei&Vaava 37+2
 
Ihanan vapauttava tunne uskaltautua tänne puolelle, pelonsekaisin tuntein odottaa ultraa :)
Marraskuu lähenee ja sitä mukaa ahdistus kasvoi, että ei olla vielä uudestaan raskaana, mutta ahdistuksesta ja stressistä huolimatta plussa tuli. Uhmasin kaikkia lakeja :)
Nyt pitäis olla jtn vko 6menossa ja laskettu aika aika lähellä omia synttäreitä kesäkuussa jos kaikki menee hyvin.. :)
 
Minäkin muistan sut Mesikämmen! :) Onnea raskaudesta ja jaksamista pahoinvoinnin kanssa! Ja onnea myös sinulle Minnah :flower:

Tänne kuuluu oikein hyvää, ei ole ollut liitoskipuja tai mitään muitakaan vaivoja :) Tai no, jos nyt on pakko jotain keksiä niin lonkkakivut vaivaa joskus öisin ja närästys on ollut riesana nyt viime aikoina, mutta ei mitään sen isompaa. Tää koko raskaus on ollut niin ihanaa aikaa vaikka sitä pahoinvointia kestikin sinne puoliväliin asti ja tottakai sitä välillä tuntee itsensä vähän kömpelöksi tämän mahan kanssa jne, mutta siis suurimman osan ajasta olen nauttinut tästä ihan täysillä! En oo varmaan ikinä ollut näin sinut oman kroppani kanssa, pitkään aikaan ei ole tarvinnut vetää vatsaa sisään :D Normaalipainoinen olen siis aina ollut, mutta tiedätte varmaan mitä tarkoitan...

Mirameille onnea täysiaikaistumisesta, ei mene enää pitkään niin sielläkin on vauva sylissä! :heart: Niin ja siis tyttöä täällä(kin) odotellaan, tai ainakin lääkäri kuulosti hyvin varmalta ja tuosta meiltä löytyvästä runsaasta tyttömäisten vaatteiden määrästä johtuen toivon todella et tämä veikkaus pitää paikkansa :D Ei siis tosiaan muuten ole mitään väliä, mutta siihenhän se meni että suurin osa (etenkin muilta saaduista) vaatteista on tosiaan hyvin pitkälti sitä vaaleanpunaista ja lisäksi ollaan jo nyt "päätetty" tytölle nimi, johon ollaan molemmat erittäin tyytyväisiä. Pojalle sen sijaan on todella vaikea keksiä nimiä, etenkin mikä kävisi meille molemmille : /

Hmm..Mitäs tässä vielä kertoisi. Hankintojen osalta kaikki on melko hyvällä mallilla. Aloitin silloin aika alussa jo haalimaan kaikkea ettei sitten jäisi viime hetkille ja se oli kyllä hyvä päätös..Töitä mulla on jäljellä enää reilu 2 viikkoa. Olo on ollut niin hyvä että tuntuu hurjalta jäädä jo nyt töistä pois. Hyväähän se tekee päästä lepäämään ja valmistautumaan vauvan tuloon, mutta tällä hetkellä sitä vaan miettii että mitä ihmettä mä teen sen koko marraskuun :D

Kiva että täällä on edes jonkin verran keskustelua vielä! Tsemppiä loppurutistukseen teille kenellä h-hetki lähestyy :)

Amalia 32+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Miramei
Heips vaan kaikille - pitkästä aikaa tulin täälläkin taas pyörähtämään!

Kiitos kaikille onnitteluista, osa tais siellä blogin puolella lueskellakin meidän kuulumisia! Poika on aivan valloittavan ihana rakkauspakkaus :heart: Poika syö, nukkuu ja seurustelee ja tosiaan päästää meidät vanhemmat aika helpolla. Nukkuu vähintään 8 tunnin unia putkeen yöllä ja aamulla vielä yhdet unet ennen aamupäivän unia :)
Mutta tosiaan, meidän kuulumisia pääsee lukee blogista, kun niin harvoin täällä palstalla enää käyn. :) haaveissaomapieni.blogspot.fi

icy: iiiik, sulla on niiin loppumetrit käsillä! :heart:

Miramei: sulla on siis jo noin paljon viikkoja!! :popcorn: hurjan äkkiä menee aika! Vastahan mäkin plussasin eikös vaan? :D Joko jännittää synnytys?

Mä voin varmaan juoruilla (kärsin seurauksista, jos tytöt mulle suuttuu :) ), että Hopeakissa sai vauvan syyskuun lopulla ja Lumihiutalekin sai muutama päivä sitten vauvan :heart:

ja PLUSSANNEILLE ONNITTELUT! Voi vitsit, kumpa sitä itsekin saisi vielä kerran sen kokea :heart: :flower:

mulla lyö nyt imettäjän lahopää tyhjää, että painun vihdoin nukkumaan!
 
Pamsku juu, aika senkun juoksee! Aktiivisesti oon sun matkaa seurannu tuolta blogista :) Ihana pikkumies teillä <3 En osaa jännittää, kun en oikein tiedä mitä odottaa ja tuntuu vieläkin niin kaukaiselta :D Ei sitä edes tajua, mitä tuleman pitää.. eiköhän se pian selviä. Ootko Hopeakissan kans tekemisissä muuten, kun blogia hän ei oo päivitelly aikoihin?

Miramei&Vaava 38+4
 
icy
Oi, onnea paljon Hopeakissa ja Lumihiutale vaaveista :heart: Saakohan udella, onko siellä prinssejä vai prinsessoja? ;)

Minnah paljon onnea myös plussasta, muistankin lukeneeni sinunkin tarinaasi tuolta yrittäjistä, aivan mahtava homma!

Pamsku hääh, vähänkö hieno juttu jos teitin poitsu nukkuu noin hyvin! Meillä isoveli tais 8kk:n ikäisenä nukkua vasta ekan kerran 8h putkeen :D

Meille syntyi nyt sitten tyttö 11.10. klo 19.39, ihana pikku pallero 3890g ja 49cm rv 38+4 (poika syntyi 38+3) :heart: Taisi olla viimekertaisen viestin jälkeisenä yönä kun vedet tuli sänkyyn ja seuraavana iltana sitten sektioon päädyttiin tälläkin kertaa. Vaikka tehtiin synnytystapa-arvio (tai no, se nyt oli sellainen pikainen ultraus vaan) niin lopulta gyne kävi kunnolla tutkimassa ja totesi ettei multa sitten alakautta mahdu tulemaan : / Avautuminen pysähtyi 4cm (ekassa 8cm:iin) ja vaavi oli kääntymässä taas avotarjontaan. Muuten synnytyksestä jäi ihan hyvä maku, nyt saatiin spinaali kuitenkin laitettua ja sain olla hereillä pimun syntyessä!
 
Viimeksi muokattu:
hellurei kaikille :) tuolla kuumeilijoiden puolella hengailin jonkun verran ja jossain kohtaa tänne pompsahdin :D vielä ollaan alkumetreillä nyt 8+3 ja paha oksetusolo on kamala.. :( noh, mutta varhaisultrassa käytiin masuasukkia vilkuilemassa ja siellähän se sydän pamppaili kovaa vauhtia :D <3 ultra oli viikko sitten, torstaina olisi eka neuvola...

Kolmatta odotellessa siis. miehelle tämä on ensimmäinen :D itsellä unholassa kaikki tämä fiilistely ja jutut kun edellisestä synnytyksestä yli 6 vuotta aikaa.. :O

Onnea kaikille vauvan jo saaneille ja onnea myös meille plussanneille :D kyllä meidänkin vuoro onneksi on tulossa :)
 
Hei vaan!

Ilmoittelen viimein tännekkin että meidän tyttö syntyi 27.10 painaen 3100g ja pituutta 48cm. Kivasti on lähtenyt menemään. Synnytys oli "helppo" jos niin voi sanoa. Toki kivulias kun epiduraalikaan ei ehtinyt vaikuttaa. Heti kun se oli laitettu aloin jo ponnistaa. 7h oli kokonaiskesto synnytyksellä. 7min ponnistusvaihe, 7min jälkeisvaihe.

Mitä muille kuuluu??

Miramei & Neiti 3,5vk
 
Tää on kyllä hiljentynyt tosi paljon :(

Mutta onnea Mirameille ja koko teidän perheelle pienestä tytöstä! :flower: :heart: Siellä onkin tultu maailmaan aika vauhdikkaasti :) Teillä varmaan ristiäiset/nimiäiset on tiedossa kohtapuoliin? Miten vauva nukkuu yöt jne, jne, kerro kaikki! :)

Tänne ei ihmeitä, edelleen on kaikki mennyt oikein hienosti, hyvin jaksan touhuilla kaikkea ihan niin kuin ennenkin. Synnytystapa-arviokin oli ja meni ja meidän aiemmin perätilassa viihtynyt vauva oli päättänyt onneksi siirtyä raivotarjontaan. Nyt vain odotellaan että milloin tulee lähtö. Pari kertaa tässä viimeisen viikon aikana on ollut menkkamaista kipua vatsassa + kivuttomia supistuksia on tosi paljon päivittäin, mutta muuten ei kyllä tunnu yhtään siltä että tässä oltas vielä kohtakaan mihinkään lähdössä..Mut eihän sitä ikinä tiedä, pari viikkoa tässä joka tapauksessa on (enää!) laskettuun aikaan :)

Amalia 38+1
 
Joulukuun lopulla vasta on ristiäiset, kun meidän talo valmistuu ensi kuussa niin halutaan pitää juhlat siellä. :) Hyvin on mennyt. Neiti on perustyytyväinen, kunhan on vatsa täynnä ja vaippa vaihdettu. Rintamaidolla mennään ja sitä onneksi tulee tarpeeksi. Vähän meinas olla tuskaisena kun piti aloittaa d-vitamiinit, mutta onneksi viikon totuttelu ja merkin vaihtaminen tuotti tulosta eikä enää kitistä niitäkään :) Muutaman päivän päästä on 1kk neuvola, vaikka eilenhän se 1kk tulikin jo täyteen..
Nukkuu yöllä 3-4 tunnin pätkiä eli aikas hyvin mun mielestä. Saa itekki nukuttua kun onneksi nukahtaminen ei ole ongelma. Jahas, neiti kutsuu! Palataan ja kerro sinäkin kuulumisia Amalia! Ihanaa, että teilläkin h-hetki näin lähellä! <3
 
Piiiitkän tauon jälkeen kirjauduin ja alottelen palstailua hiljalleen uudestaan. :)

Mun loppuraskaus oli todella vaikea ja olis ihan loppu kipujeni kanssa. Raskausdiabeteski meni niin pahaksi, että pistelin insuliineja. 38+0 alettiin käynnistellä ja terve tyttö syntyi 27.9. klo 8.44. Painoa neidillä oli 3610g ja pituutta 50cm. :heart: Synnytys oli niin ikään vaikeahko ja mutkia oli paljon matkassa, mutta lopulta kaikki päättyi onnellisesti tuolloin sateisena perjantai-aamuna. :)

Kiva oli pitkästä aikaa lukea muidenki kuulumisia! Monet jo toisella kierroksella. Mekin varmaan aika pian. ;)

Hopeakissa ja neiti paria päivää vaille 3kk. <3
 
Onnnea Miramei ja Hopeakissa vauvoista! Jotenkin ihanaa, että pääsitte onnellisesti loppuun asti! Toivottavasti seuraavat raskaudet alkaisivat teidän kohdalla helpommin.. Pitääihan kyyneleitä pyyhkiä. :D ihanaa tämä raskausaika... ;9

Täällä mennään tasaisen vauhdikkaasti. Aika lentää siivillä, ja viikkoja on huimat 15+1 tänään.. Nt-ultrassa kaikki on hyvin, ja nyt tunnen jotain liikkeitäkin. Pientä kuplintaa ja hipeltelyä, mutta uskon niiden olevan vauvan tekosia :)

Helmikuista rakenneultraa odotellaan jännittyneinä, mieskin ihan täpinöissään koko vauvasta, samoin äitini ja ukkini ja mummoni.. Ihanaa hössötystä, saas nähdä milloin siitä saa tarpeekseen :)
 
Hei ihanaiset! Tulin kirjottelemaan siinä toivossa, että tämä lista on vielä jonkun seurantalistalla ja että porukka ylipäätään käy täällä kaksplussalla vielä :)

Kuulumisia haluaisin kuulla!!
Meidän neiti täyttää vajaan parin viikon päästä 1vee! Niin haikeaa, kun vauvavuosi alkaa olla takana. Neiti on jo melko taaperomainen :) Pikkanen kriisi kyllä meinaa puskea siitä, ettei meillä enää ole sitä sylivauvvaa :whistle:
Monena iltana olen käynyt läpi loppuraskautta kuvina ja niitä tuntemuksia ja synnytyksen jälkistä maagista aikaa. Hui! Oli niin huimia tunteita <3 Ja huimia tunteita on ihan solkenaan, on ihmeellistä seurata oman pienen kehitystä. Palkitsevaa!

Meillä ei ihan vielä ole toisen puuhaaminen alkanut. Suunnitelmissa kyllä on ja miellellään max 3 vuoden ikäero. Saa nähdä kuinka käy. Aikaisemmin on tullut todettua, että näissä hommissa ei nuo suunnitelmat ole mitään kiveenhakattuja. Siis suunnitella voi, mutta tulee, jos suodaan. Vaikea sitä enää on muistaa, kuinka vaikeaa silloin olikaan. Onneksi on clomit olemassa - niillä tuli toisesta kierrosta tämä toivottu tulos <3

Jään odotteleen, josko siellä joku entinen kanssakuumeilija/-odottaja olisi vielä linjoilla!! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Amalia89
Melkein vuoden tauon jälkeen etsin tän ketjun käsiini vanhoja aikoja fiilistelläkseni ja täällähän oli suht tuore kommenttikin tullut, kiva kuulla susta Miramei! :) Niin se aika vaan rientää, meidänkin pienokainen on kohta 1-vuotias, mut heti kun joku muu puhuu ekoista synttäreistä tai vastaavasta niin sitä vasta tajuaa tän ajan kulun :D

Meille tosiaan syntyi tyttö viime vuoden joulukuussa eli sellainen kuusi viikkoa enää vauvavuotta jäljellä! Lisäksi nyt meille on tulossa näillä näkymin toinen vauva kesällä jos vaan kaikki menee hyvin <3 Todellinen ylläri oli tämä kakkonen kun esikoista silloin sellainen 2,5 vuotta yritettiin. Synnytyksen jälkeen saadut pillerit ei vaan kertakaikkiaan sopineet mulle joten päätettiin että lopetan ne ja seuraava saa tulla jos on tullakseen. Kunnon yritys oli tarkoitus aloittaa vasta ensi keväänä/kesällä, mutta nyt kävikin näin että jossain vaiheessa ensimmäisiä menkkoja odotellessa pieni salamatkustaja oli tarttunut kyytiin :D En ois ikimaailmassa uskonut meille käyvän näin - nyt ollaan saatu kokea ihan kaksi ääripäätä. Plussasin viikko sitten ja nyt alkaa ehkä pikkuhiljaa tajuta et mitä tässä on tapahtumassa :)

Ei tätä ketjua pysty varmaan enää mikään pelastamaan, mut itsekin kyllä mielellään muiden kuulumisia vielä lukisin jos joku sattuu täällä enää käymään :)
 
  • Tykkää
Reactions: Miramei
Kiitos! <3 Ei ole enää blogia, se jotenkin jäi kun tuntui etten osannut enää plussan jälkeen kirjoittaa enkä varsinkaan nyt kun esikoinen on jo maailmassa :/ Voishan sitä tietenkin kirjottaa ja kuvatakin niin ettei lapsen kasvoja näy mut en tiiä..Ei vaan irtoa enää juttua :p Harmi kun et sillon siihen meidän fb-ryhmään lähtenyt (mun puolesta tosin ei oo liian myöhäistä vieläkään jos oisit muuttanut mielesi), ois kiva seurailla teidänkin elämää! :)
 

Yhteistyössä