Kaksiosaiset nimet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nico-Jessican äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Musta hyviin tapoihin kuuluu, että kuunnellaan mitä nimeä vanhemmat lapsestaan käyttävät, ja noudatetaan samaa linjaa... :) Ihan läheisimmät (mummot jne) voi toki kehittää omat versionsa, kun rakkaalla lapsella kuitenkin monta nimeä...

velvet-underground-and-nico.jpg

Siinä on kaikille tietämättömille kuva, jossa keskellä olevan naisen nimi on Nico B)
Eve on myös tehnyt biisin nimeltä Nico, ja se kertoo tytöstä tai nuoresta naisesta. Mutta tuskin olitte silloin viel päässeet vaipoistanne :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja mix:
et voinu laittaa esim nico-petteri??

no mitä ihmeen merkitystä sillä on tän varsinaisen aiheen kanssa. halusin antaa esimerkin kaksiosaisesta nimestä ja Nico-Jessica kuulosti oikeen kivalta, koska minä niin tykkään noista c-nimistä suomalaisilla lapsilla :D

Mulla on kaksiosainen nimi.Virallisissa paikoissa sitä on aina käytetty,mutta muuten mulla on niin vakiintunut lempinimi etteivät mun kaikki kaveritkaan varmaan tiedä mun oikeaa nimeä(lähimmät tietysti tietävät).Mun äiti on aina ollut tarkka siitä,että joko käytetään sitä mun oikeaa nimeä tai sitten lempinimeä.Ei tykännyt yhtään jos joku esim.lyhensi mun nimen vaan siihen etuosaan.Enkä kyllä itsekään siitä tykkää.Nuorempana kärsin mun pitkästä nimestä kun sitä kirjoitusasua joutui aina tavaamaan,mutta vanhempana olen alkanut sitä arvostaa yksilöllisenä nimenä. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Kimurantti:
Mulla on kaksiosainen nimi.Virallisissa paikoissa sitä on aina käytetty,mutta muuten mulla on niin vakiintunut lempinimi etteivät mun kaikki kaveritkaan varmaan tiedä mun oikeaa nimeä(lähimmät tietysti tietävät).Mun äiti on aina ollut tarkka siitä,että joko käytetään sitä mun oikeaa nimeä tai sitten lempinimeä.Ei tykännyt yhtään jos joku esim.lyhensi mun nimen vaan siihen etuosaan.Enkä kyllä itsekään siitä tykkää.Nuorempana kärsin mun pitkästä nimestä kun sitä kirjoitusasua joutui aina tavaamaan,mutta vanhempana olen alkanut sitä arvostaa yksilöllisenä nimenä. =)

No lempinimiä meidänkin pojalla on ja itse käytämme joko koko nimeä tai sitten lempinimeä, mutta ei koskaan vain ensimmäistä nimeä

Yhteistyössä