kaksiosainen sukunimi

Hei te muut kenellä on kaksiosainen sukunimi. Miten te olette käytännössä kokeneet tuon kaksiosaisen sukunimen käyttämisen ja miten teidän mielestä ymäpäristö on siihen suhtautunut? Itsellä tulee vielä 2 vuoden jälkeenkin naimisiim menosta 95% postista aina väärin kirjoitetulla nimellä, tähän luetaan mukaan viralliset postit kuten uusi luottokortti ym. Myös sukulaiset tuppaavat käyttämään vain toista nimistä, eli mieheni nimeä. Olen ollut siitä äimänkäkenä että miten ympäristö suhtautuu negatiivisesti siihen että on halunnut pitää myös oman tyttönimensä osana sukunimeään. Mulle on jopa ihmiset tulleet asiasta suoraan sanomaan ja jakaneet ihmettelyjään.

Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia asiasta. Itse alan olemaan niin kyllästynyt nimeni jatkuvaan korjailuun että taidan muuttaa sen takaisin yksiosaiseksi..
 
hiph
Mä en olis ottanu kaksosasta nimeä, olis ollu turhan pitkä ja turhaa aiheuttaa vaivaa... Huomattavasti helpompaa että on vaan yksi sukunimi, joka meillä on miehen.

Tiedän pariskuntia jotka ovat ottaneet myös vaimon sukunimen, koska on ollu harvinainen tai muuten parempi.
 
....
Mun mielestä kaksiosaiset nimet jää paremmin mieleen kuin yksiosaiset, ovat sillä tavalla jotenkin uniikkeja. Ja jos oma sukunimi on harvinaisempi niin silloin se kaksiosainen nimi on just hyvä juttu. En oo itse naimisiss, joten en voi kertoa kokemuksia, mutta mulla on harvinainen sukunimi jonka takia saatan hyvinkin ottaa kaksiosaisen nimen joskus itselleni tai sitten pitää omani.
 
Seska
Olemme tehneet tutkimuksen, kaikki naiset kenellä on kaksiosainen sukunimi ovat jotenkin pikkutärkeitä ja itsekeskeisiä naisia, hankala tulla toimeen ja mistä tuokin muuten kertoo ? Ei uskalla mitään tehdä kunnolla tai loppuun asti vaan aina jää kahden välillä. Lähinnä naurettavaa ja lasten nimiksi tulee joku saatanan josefiina tai leijonamieli sir harris. Ootte kyllä aivan saatanan toivottomia Suomalaiset akat. Kaksosanen sukunimi, voi luoja mitä paskaa, teidät muistetaan kyllä hyvin mutta mistä ?? Ei ainakaan nimestä.....
 
"Vieras"
Oman nimeni pitäisin, helpompi niin. Ei ikinä miehen nimeä, en muutu toiseksi ihmiseksi. Kaksiosainen olis ok jos hyvin erikoinen nimi miehellä, ei muuten. Ei kannata luopua omasta nimestään. Jos haluaisin vaihtaa nimeä, ottaisin suvusta jonkun nimen.
 

Yhteistyössä