Kaksikymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet

  • Viestiketjun aloittaja Laretzki
  • Ensimmäinen viesti
Kiva icy että kaikki ultrassa hyvin, ihanaa kun saitte pikkuisen viimein nähdä :heart: Tasan samankokoinen veijari kuin meilläkin tuossa vaiheessa :)

ON töissä pomolle kerrottu, meni hyvin joten ihan turhaa olin jännittäny :) Sanoikin jo arvaansa mitä asiaa mulla on, olen kuulemma niin onnelisen näköinen :) Kaikki siis hyvin, vatsakumpu kasvaa jo ja ilman painon nousua saanut olla edelleen. Uus syyslookikin tänään kampaajalla hankittu, elämä siis mallilaan :) Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
OnneaIcy hyvistä ultrakuulumisista!! :) Paljonkos sulla siirtyi toi la ja kumpaan suuntaan? Sullakin kivasti viikkoja nyt täynnä, sä poksut kans lauantaisin, mä myös. Huomenna poksahtaa jo neljästoista viikko tällä suunnalla, jei! :)

Muhun on muuten muutaman viime viikon aikana iskenyt aika armoton väsymys.. Jännä et nyt vasta, mä jo aattelin et se vaihe alkais olla jo ohi, mut ei näköjään.. ja sit eilen oli ihan tosi huono olo.. mut päivä kerrallaan, ihanaa et alkaa viikonloppu niin ehtii vähän levätä. :)
 
icy
Melissa laskettu siirtyi eteenpäin ööps...10 päivää? Jotain tuon suuntaista itsekin arvelin, vaikka kätilö ihmettelikin, ettei aikaisemmissa r-testeissä näkynyt mitään. Paitsi se yks epämääräinen viivanpaikka :D Mä olen sitte tasan viikon perässä sua :)

Hömelö Hyvä että teilläkin pomo otti asian positiivisesti! =) Taitaa olla "ylimainostettuja" pomot, jotka kilahtavat raskausuutisista. Itse olin ainakin ihan jännityksestä jäykkänä kauhutarinoiden takia, kun asiasta viimein sain suuni auki. On kyllä jälkeenpäinkin ollut tosi kannustava ja kysellyt vointeja.

Meillä olis tässä viikonlopun aikana tarkoitus kertoa vanhemmille. Miestä kovasti tuskastuttaa tuo meikäläisen isä :D Oli kyllä kaikenkaikkiaan ihan mahtava päivä, ultran lisäksi näin pitkästä aikaa lapsuudenkaveriani ja oltiin yhdessä pitkällä metsälenkillä koirien kanssa. Karvakaverit nauttivat kyllä suuresti kun saivat vapaasti juoksennella ympäri metsiä ja välillä painia keskenäänkin. :heart:
 
Heippa taas, hetkeen en oo kirjotellukka mitään!
Äippälomasta on ollut puhe, ni itella alkaa se joskus tammikuun puolen välin paikkeilla, kun en näillä näkymin mitään varhennettua tarvitse.

Itekki kerroin töissä asiasta ja hyvin ottivat niinkun arvelinkin. Mutta jotenki en vielä halua kauheasti asiasta kellekkään kertoa, kun pelottaa vieläkin kauheasti että jossei kaikki olekaan kunnossa, vaikka np-ultrassa olikin kaikki kunnossa. Mutta ensi viikolla rakenne ultra, niin josko sen jälkeen uskois pikkuhiljaa että kaikki on kunnossa. Joko muilla tietoa koska on rakenne uä?

Liikkeitä olen tuntenut sieltä 15+ jotain asti päivittäin ja mieskin yksi päivä tunsi liikkeet kun kättä piti mahan päällä. :) Mites muilla, tuntuuko jo liikkeet?

Me ei olla ostettu vielä mitään vaavia varten, koska en uskalla, kun tosiaan pelkään, mutta ehkä sen ensi viikon ultran jälkeen sitte. Mitä kaikkea jo olette ostellut pikkuista varten?

Nomppeli ja vaavi 19+5 ( Keskiviikkona oisi jo puoliväli, hui kun aika menee nopeeta)
 
Heissan naiset! Täällä voidaan hyvin, viikkoja 15+4 ja viime yönä saatoin tuntea ensimäiset liikkeet :heart: ne oli navan alapuolella hentoisia perhosen siiven sipaisuja, kylläkin niin hentoisen hentoisia että en oo ihan varma et oliko sitä mut ainakin unen hakemisesta havahduin siihen :)
Kiva että muillakin hyvin menee! Nomppeli sähän oot jo pitkällä, voit varmasti huoletta olla kun liikkeetkin jo tunnet, kyllä siellä pieni vaavi kasvaa ja varmasti voi hyvin :heart:
Meillä rakenne ultra vasta 15.11, huoh, odottavan aika on pitkä.. silloin ois viikkoja 21+6.

katsoin tänään äippäloman alkua, eli se ois 16.2. viimeistään.
 
Heippa taas !
Onko jollain koekmusta Mehiläisen varhaisultrasta? Varasin tänään ensi maanantaille nimittäin Mehiläiseen, Mika Nuutilalle ajan (silloin pitäisi olla rv9+0). Pakko saada jotain tietoa tähän epätietoisuuteen ja arvailuun :headwall:
 
icy
Meillä on rakenne uä vasta 5.12. Sitten on joulukin lähellä, tuntuu tosi oudolta ajatella että se onkin viimeinen joulu sitten meillä miehen kanssa kahdestaan :) Ei oo vielä tullut mitään vauvalle ostettuakaan, huuto.netistä ollaan rattaita katsottu jo hiukan. En ole uskaltanut kirppareille vielä kun tiedän että varmasti jotain tarttuisi mukaan :D Jotenkin en kans uskalla vielä ostaa mitään. Mutta on se katselukin ihan kivaa.

Sanyo Ehkä ihan hyvä käydä tarkistelemassa noita viikkoja, jos meinaat seulontoihinkin mennä, jos vaikka sulla onkin viikkoja enemmän ettei jää sitten siitä kiinni ettei voikaan osallistua. Mulla meni hilkulle se, oli viiminen mahdollinen päivä kun verikokeen voi ottaa silloin kun ultrassa kävin.
 
Nomppeli onnittelut puolivälistä! :) Vitsi et aika menee nopsaan.. Kohta me kaikki ollaan jo 30+ viikoilla menossa! :D Musta tuntuu nimittäin nyt, että viikot vaan vilahtaa ohi. Alkuun meni niiiiin hitaasti.

Rakenneultra meillä on 16.11 heti klo 8.20 eli 20+3 viikolla ja sitä ennen vielä neuvola 17.10 eli kohta puolin, jei!

Liikkeitä ei tunnu, ei sitten millään, sniif. Kovasti yritän tunnustella ja tarkkailla, mut äh. Nyt viikkoja 14+4 kasassa et ehkä toivottavasti tässä piakkoin.. :) Te pidemmällä olevat tunnette jo hipaisua, ihanaa! Tahtoo kanssa! :) Mä tänään muuten selvittelin, että neuvolassa saa käydä työajalla, eikä sitä työaikaa joudu korvaamaan takas, palkkaa ei kylläkään makseta. Oon nää pari kertaa käynytkin työajalla, mutta oon tehny ylitöinä takaisin. Esimies ei osannut alkuun sanoa miten nää hommat menee, sen piti ottaa selvää, mut eipä ottanut.. mutta näin. En tiiä ootteko muut miettinyt tota asiaa, mutta mä pähkäilin sen kanssa. Tietty mun työaika on täsmälleen sama kun neuvoloissa, että en edes pääsis käymään neuvolassa työajan ulkopuolella. Kiva, että saa tavallaan tehdä vajaata viikkoa kun on noita käyntejä tän raskauden takia.. :)

Osteluista ei olla mitään ostettu, ei vaan uskalla vielä. Ehkä sitten rakenneultran jälkeen..?:)

Sanyo eipä ole kokemusta Mehiläisen ultrista, mutta eiköhän ne hommansa osaa! Sulle on muodostunut aika hyvä masu jo, osa tosin varmaan ihan turvotusta! :) Jännä kuulla sitten millä viikoilla oikeasti meet. Koska sulla olikaan se eka neuvola sitten?
 
Mulla oli eka neuvola 3.10, mutta pitää mennä yksityiselle kun mukamas kunnan kautta ei ole mahdollista päästä varhaisultraan, ei vaikka vuotaisi. Johan on paskaksi mennyt toiminta täällä :kieh: Maanantaina vähän viisaampana.
Sori etten ole jaksanu kommentoida yhtään mihinkään mitään. Täällä ollaan sodittu miehen kanssa aivan HIRVEÄTÄ sotaa kaksi päivää :'( Toivottavasti tänään oli viimeinen päivä.

Ihanaa syksyä kaikille :kiss:
 
Laretzki
Alkaa täällä ehkä arki pikkuhiljaa tasoittumaan. Sain viimein päiviteltyä tuota ekaa sivuakin. Kohta sinne saa sitten laittaa sukupuolilupauksia :)

Mulla nyt jo jonkin aikaan tuntunut liikkeet ihan selvinä. Erinäistä muljuamista ja tökkäisyjä. Mieskin tässä viikolla yksi ilta tunsi pari tökkäsyä käteensä kun piteli sitä mun mahalla :heart: pikkuinen kasvaa ihan huimaa vauhtia. Itselläni rakenneultra 17. päivä kun jouduin koulun takia sitä siirtämään, muuten olisi ollut jo ensi tiistaina. Mahan kasvu tuntuu jotenkin pysähtyneen, alun ulostyöntymisspurtin jälkeen tuntuu että nyt se on alkanut leviämään ja siksi onkin mieleen hiipinyt lievä tyttöolo.

Väsymys on astunut taas kuvaan hetken tauon jälkeen. Tuntuu että yöuni on jo tosi kevyttä ja kaikki ylimääränen häiritsee. Myös supistelut on tullut tutuksia. Tälläkin hetkellä mahaa kiristää aika ajoin tosi pahasti ja kohtu tuntuu sormiin ihan kivikovana...

Huomenna poksuu puoliväli 20+0

Lare ja Spyro 19+6
 
icy
Sanyo Joko teillä on miehen kanssa rauha maassa? :hug:

Täällä on kyynärtaipeet kuin narkkarilla, oli tänään se sokrurasitus. Eikä tullut edes huono olo. =)

Onko teidän miehillä muuten pinna kireämmällä kuin ennen raskautta? Meillä tuntuisi ainakin olevan, ei mitään isompia riitoja ole ollut mutta tiuskii helposti jos jostain huomautan. Itsellä hormonit hyrrää ja mielialat vaihtelee niin ei ole kiva kun toinenkin on kireänä. Onhan raskaus tietty miehellekin stressaavaa aikaa, eiköhän se tästä.
 
Sanyo mikä tilanne kotirintamalla? Toivottavasti kaikki hyvin..

Millä perusteilla teijät on laitettu sokerirasitukseen..? Ihmettelin, että esim. vanhassa kotikaupungissa joutuu jo 12-16 viikoilla rasitukseen, jos vanhemmalla diabetes ja mun äidillä on II tyypin diabetes. Mulle ei ole koko asiasta puhuttu mitään neuvolassa ja unohdin kysäistä ekalla kerralla. Reilun viikon päästä on kyllä neuvola et täytyy sit kysäistä ja viikkoja reilu 16 siinä vaiheessa. Tänään otin kyl 2h ruoan jälkeen arvon ja se oli 4.6 eli tosi hyvä kyllä ja hb 134, ekassa neuvolassa 141 et pikkuisen laskenut. Kiva icy ettei tullut sokerirasituksesta huono olo, jotenkin kaikki aina sanoo et se on jotain kauheaa.. :D

Eipä ole miehellä pinna kireällä, päinvastoin. Se on vähän perseeseen potkittava ollu kotitöiden suhteen aina, mutta nyt se on omatoimisesti aktivoitunu ja tänäänkin kun tulin töistä himaan niin oli ruoka valmiina. :heart: Koko raskausjan ollaan tosi vähän riidelty, mulla on ollu hyvä mieli useimmiten ja sillä myös, vaikka töissä onkin vaikka mitä just meneillään.. :/

Ihanaa viikonloppua muuten kaikille!!:wave:
 
Laretzki
Melissa: Täällä sokerirasitukseen joutuu jos on suvussa viitteitä, BMI yli 25 tai ikää yli 25 v. Eli mä joudun nyt BMI:n takia ja seuraavalla kerralla varmaan jo ikäni vuoksi :D
 
Iltoo!!! Mie se nyt sit tuun kans tänne kuumeilia puolelta :)

Ihanaa ku jotkut teistä tuntee jo liikkeitä :heart: Kaverille sanoinki et nauti pienistä lyönneistä, loppuvaiheessa pian tahtoo et maha asukki pitäs taukoa jumpasta :D Ainakin ite muistelisin näin edellisraskaudesta!

Sonyo on kyl jo mahaa :) Liekkös sit pitemmällä taikka tuplat tulossa :)

Täällä ollaan ite onnelisen ja pelon sekasissa tunnelmissa! Menkat oli ja meni, silti plussa vahvistu testiin. Hcg oli veressä 59 tänään, joidenki mielestä liian vähän ja joidenki mielestä sopivasti. Ajattelin kuitenkin varovaisesti iloita :) Maanantaina soitan uudestaan neuvolaan ja mietitään jatkoa, toivotaan et kaikki on hyvin :) Olo on ainakin ihan kamala :D Pahoinvointia, iltasin lämmöt koholla, itken pienestäkin... Hmm.. Olikohan muuta, no ainakin nuo :)

Tiedot on KyyneltenHymy......Toinen.....PKKS ja LA (kait) 11.6

Nyt meen miehen kainaloon kuunteleen myrskyn ääniä :)
KyyneltenHymy 4+4 (?)
 
Kiitos kaikille kun ootte noin ihania :D Nyt on kaikki hyvin (ainakin toistaseksi). Josko sitä huomenna jaksais /kerkeäis lukea täällä ja vastailla teille. Ootte ihania :hug: :kiss:
 
Viimeksi muokattu:
icy
KyyneltenHymy Teretulemast, mä seurailinkin tuolta kuumeilijoiden puolella että sulla oli/on aika jänskä toi tilanne. Paljon onnea kuitenkin plussasta ja toivotaan, että kaikki menee hyvin! =)

Mulla oli sitten illan/yön kauhea migreeni, ei paljon Panadollit auttanu. Täsmälääkkeitä en uskalla ottaa, täytyy muistaa kysellä seuraavaks lekurilta, että voiko semmosia käyttää. Niin juu POKS vaan, nyt mennään rv14. =)
 
Heippa taas kaikille!
Täällä kotiuduttu Kätilöopistolta aamulla kymmenen aikoihin. Eilen alkoi vähän 5 jälkeen aamulla hirveä verenvuoto ja muutama hyytymäkin taisi tulla. Onneksi oli mies kotona ja lähti sitten kiikuttamaan mua kättärille (tosin ei ole edes mun synnytyssairaala=D). Kättärillä laittoivat vaan petiin ja seurantaan ennen kun lääkäri tuli paikalle. Lääkäri otti ultran ja siellä näkyi pieni papunen sydän lyöden rv 8+2. Kyllä siinä helpotuksen itku pääsi :ashamed: :heart:

Icy Migreeni on ihan kamala! Mullakin välillä iskee ihan tajuton migreeni ! Siinä ei kyllä oikeen mitään kykene tekemään muuta kun makaamaan ja odotella että helpottaa. Mulla ei ainakaan oikeen migreeniin mitkään lääkkeet auta =/ !
 
Tervetuloa KyyneltenHymy ja isot onnittelut plussasta!:) Tuu kertomaan mitä neuvolassa jatkoista sit sanotaan huomenna ja toivotaan et kaikki menee niin kuin pitääkin!

Sanyo hui, pelästyin kun luin sun tekstiä verenvuodosta ja hyytymistä.. :( Onneks kaikki olikin hyvin!! Ihanaa!! :) Onko vuoto jatkunut? Mitäs lääkäri sanoi, et mistä mahtoi johtua? Saitpa nyt muuten varmistuksen raskauden kestoon et jos jotain positiivista hakee ja näit pikku papusen. :) Koskas nyt sulla on la?

Mä näin toissayönä inhottavaa unta.. Siinä unessa olin raskaana about näillä viikoilla, mut päätinpä tehdä raskaustestin ja se oli negatiivinen.. :( Tuli inhottava fiilis siitä unesta ja jäi mietityttämään onko kaikki hyvin, höh.
 
Hei niin ja kyyneltenhymy onnea ja tervetuloa ! :hug:

Melissa84 Joo mä pelkäsin ihan oikeasti aivan tajuttomasti. Sydän hakkas ja olin aivan shokissa! Onneks mies oli koko ajan mun kanssa <3
No tota joo sain tietää, mutta ööh :-D Mua ehkä vähän naurattaa ja hävettää kertoa :ashamed: :D LA olis nyt siis 18.05.2011 :)

Hyi inha uni muuten :(
 
icy
Melissa Meillä laitetaan kans sokrurasitukseen aikasemmin, jos on BMI yli 25 ja/tai lähisuvussa diabetestä. Neuvolatäti sano, että yleensä mennään näillä perustein (siis mullakin molemmat edellytykset) jo viikolla 12, mutta siitä litkun juomisesta ois tuskin tullut mitään mun kohdalla kun kaikki makeat lensi heti kaaressa pihalle vielä tuolloin :D

Sanyo Huh, onneksi teillä ei sitten huonommin käynyt! Ihana toi ultrakuva, mä en varmaan ennen noin pikkuisesta otettuun kuvaan ole törmännytkään :heart:

Mun migreenit loppu viimein. Kolme päivää kesti semmosta ihme pompottelua, ensin särki päätä pari tuntia, sitten lensi laatta, sitten oli pari tuntia hyvä olo, sitten taas päätä alkoi särkeä...Eilen alkoi sitten helpottaa, huh. Vatsa on ruvennut mukavasti pyöristymään vauvamahaksi. Varsinkin selällään maatessa alavatsa on semmonen mukava kumpu (eikä löllö kuten ennen :D).
 
Hellurei..

Sonyo onneks kaikki on hyvin nytten! :)

Sokerirasitukseen ekan aikaan ois pitäny jo mennä 12viikon tietämillä, menin kyllä sen jälkeen ja ite taisin käydä 2-3kertaa! Ylipainosilla sitä seurataan aikas tarkkaan, mulla onneks vastaukset oli aina hyvät :)

Tänää pitäs neuvolaan soittaa, jännittää. Ruskeeta tuhrua tullu pyykiessä eilisestä asti, mistä lie johtuu! Kuhan saisin uuden hcg määrityksen ja ultran parinviikon päähän. Toivossa ompi hyvä elää ;)

Migreeni on kyl kamala! Tääl kans yks joka kärsii sen aina ressin hellitettyä. Itellä siihen auttaa oikeestaan vaan oksentaminen!

KyyneltenHymy 5+0(?)

Muokkailen; Soitin neuvolaan ja raskaana ollaan. Niil on joku viitearvo 25, sen yli kun menee on plussa. Torstaina pääsen JO ultraan, koska viikot epämääräset. Nii ja en kuulemma saa lukia netistä kohdun ulkosista sun muista :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Sanyo ihanaa et miehes oli mukana tukemassa sua!!:heart: Sulla on hyvä LA ja varmaan kiva tietää et monennellako viikolla meet. :)

KyyneltenHymy onnittelut nyt vielä toistamiseen plussasta!! :D Aikas nopsaan pääset ultraan.. Osaatko yhtään veikata millä viikoilla meet? Sulla siis tuli menkat ihan normisti vaikka plussa vahvistuikin? Mistä osasit epäillä et oot raskaana kuitenkin..? Heheh, kuulostaapa tutulta.. mä olin alkuun ihan sata varma et on joko kohdunulkoinen raskaus, tuulimuna tai rypäleraskaus.. :D Ja piti varhaisultrassa käydä tsekkaa tilanne!! Mullekin sanottiin neuvolassa, että pysyhän kaukana näistä keskustelupalstoista.. juups. :D

Arvatkaas mitä.. mä tunsin viikonloppuna ekoja liikkeitä!! :heart: Illalla ku menin nukkumaan niin pidin käsiä kohdun päällä ja vaan makoilin, niin tuntui pientä "potkintaa" ja tänään töissä kahvitauolla tuntui ku perhonen olis lepattanu hetken masussa. :) Jei!!
 

Yhteistyössä