Kaksikymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet

  • Viestiketjun aloittaja Laretzki
  • Ensimmäinen viesti
Laretzki
Alkaa lievä paniikki iskeä tavaroiden kanssa. Tuossa äsken laitoin menemään tilauksen turvakaukalosta ja kylpyammeesta. Kaukaloksi tulee Brion Primo ja ammeeksi ostettiin se Flexi Bath, koska tilat kylppärissä ammeen säilytykseen on aika pienet. Tuon saa kivasti kasaan ja vaikka sit pesukoneen ja seinän väliin. Pinnasänkyä yritetään kovaan kyytiin metsästää ja paikallisen nettipalstan kautta löytyi muutama, kun vaan joku sit vastaisi puhelimeen.

Tänään olis tarkotus seuraavaksi aloittaa tuon sitten uuden päällisen tekeminen. Ei oo vähään aikaan tullut ommeltua ilman kaavoja, että saapa nähdä mitä tästä tulee. Sormet syyhyis myös ihan vaatteiden ompeluun, mutta pitäis saumuri ensin korjata ja sen esteenä on hiukkasen toi rahatilanne : / Reteesti laitetaan vihreää maastokuviollista kangasta ja tummanvihreetä samettia, vaikka tyttönen tulossa...

Ja voi että tuli saunasta hyvännäköinen kun eilen tehtiin paneelien suojaus. Ihana hopeanharmaa helmiäinen, josta puun oma väri kuultaa läpi. Eilen vielä mietin,että oliko sittenkin liian tumma, mutta ei. Tänään näyttää oikein makealta.

Lare ja Spyro 32+2

 
Heippa,

Omanapailen:
eli täällä oltiin tänään TYKS:issä sen sokeriarvoja mittaavan sensorin purussa, lääkärissä ja ultrassa. Ensinnäkin lääkäri oli MYÖHÄSSÄ TUNNIN, hiukan sapetti.

Lääkäri sanoi ettei ole ikinä nähnyt tuollaista ristiriitaa sensorin ja kotimittauksen suhteen...Eli siis sensorin arvot ihan pilvissä ja oma mittauksessa vain muutamana päivänä ylitys. Jokkella kaikki hyvin ja tyyppi painaa jo 1360g! Mutta mutta, sokereita joudun seuraamaan vielä 9.1 asti jolloin lääkäri soittaa ja kysyy arvot; silloin selviää aloitetaanko lääkitys vai ei.

Epa ja Jokke 29+0 <3
 
Halusin vaan hehkuttaa, että oon ollu kohta 2 päivää täysin savuttomana! Jee, saavutus se on pieniki saavutus:D

Laretzki, oon niin kateellinen sun kauniista mahasta. kyllä mä vielä perässä tuun:)



Jenny ja Papu 9+0 POKS <3
 
icy
Laretzki Kiitti tosta kylpyamme-vinkistä, oon ittekin täällä pähkäillyt, että mihin ihmeeseen tungetaan amme aina säilytykseen. :)

Jenny Vautsi, oot sitte selvinny pahimman yli jo! Tsemppiä! Tee vaan muuten uus listaus, jos jaksat päivitellä. Nimenä käy varmaan samantyylinen kuin nytkin, ei se niin tarkkaa ole :D

Epa Toivottavasti sokrut pysyy aisoissa, hienoa että pikkuisella kaikki hyvin kuitenkin. Ei ole sullakaan pitkä aika enää laskettuun :)

ON: Mä hain tänään sitten vähän lankaa ja uusia puikkoja. Kokeilen tuommoista vauvannuttua tehdä, katotaan meneekö hermot vai saanko jopa valmiiksi asti :D Keskiviikkona ois neuvolalääkäri.

Ai niin, ja sitten tämmönen ällökysymys, onko teille kellekään ilmestynyt nännipihaan semmosia valkosia pisteitä? Sitten kun puristaa, niin tulee semmosta valkosta töhnää, vähän kuin finnistä... :$ En löytäny googlaamalla oikein mitään selitystä, mitä ne on/voiko niitä hoitaa jotenkin. Täytyy yrittää muistaa neuvolasta kysyä. Ilmestynyt tässä kuukauden sisään ja näkyy aina saunassa tai kuumassa suihkussa. Muutenkin on nännit edelleen yhtä arat kuin alussa. : /

icy&Frans 26+2
 
Laretzki
Niin, Jennylle siitä uudesta pinosta piti kirjottaa, niin helpoin tapahan on siirtää tuo lista sitten lainaamalla ja kopioimalla koko homma. Sit poistaa alusta vaan ne quote sulut :) Ettei tarvi tosiaan ihan alusta asti alkaa pykäämään hommaa kasaan. Saa tietenkin jos haluaa :)
 
Nännijuttuun: Mulla on ollu nännipihat sellaset 12 vuotiaasta asti:) Eli se ei välttämättä oo edes raskausoire, ite en oo koskaan edes tienny mitä se on, yllätyin kun asia tuli puheeks, luulin olevani friikki:D
 
Munkin pakko tulla kommentoimaan tuota nännijuttua, vaikken keskustelussa olekaan mukana (olin kyllä kaksikymppisissä yrittäjissä jonkin aikaa, mutta kun on niin paljon näitä ryhmiä jo valmiiksi niin ei pysty enää enemmissä säännöllisesti käymään :ashamed:).
Mutta siis Hesarissa oli ihan joku noin kuukausi sitten juttu, että viimenkin on selvitetty, mikä noiden näppylöiden funktio on. On tiedetty pitkään, että ovat ihan normaaleja ja raskauteen liittyviä, mutta miksi, se selvisi vasta äskettäin. Niistä erittyy hajua, jonka perässä vauva osaa suunnistaa oikeaan paikkaan :). Sitten siinä oli vielä mainittu joku tutkimus, jonka mukaan naisilla, joilla näitä näppylöitä on, on vähemmän imetysongelmia kuin näppylättömillä.

Mulla on kanssa ollut noita jo muutenkin, mutta raskausaikana lisääntyvät.
 
Täällä kans ties kuinka kauan ollut noit näppylöitä.. en oo niitä kans pahemmin ajatellut, kun ei oo missään tilanteessa oikein tullut kyseltyä/etittyä tietoakaan :D Taas huomaa kuinka nää keskusteluketjut on hyviä! :) En kyllä oo niitä puristelemaan koskaan alkanu....

Mulla muuten nuo nännit on alkanu kuivua tosi paljon. Etenki suihkun jälkeen. Ostinkin nyt sinkkivoidetta, josko se auttaisi tehokkaammin kuin normivoide. Auta armias kun on imetyksen aika, nännit varmaan tippuu kokonaan pois :DD
 
Viimeksi muokattu:
moikkelis!

näppylöistä: joo, mäki ajattelin heti et oon joku friikki ku mun mielestä mul on aina ollu niitä!:D mut siis ilmeisesti en oo ainut!:) haha, ja tosta listasta mikä oli tuolla linkin takaa pystyin ruksaamaan varmaan kaikki! oon ihmetelly ku hikoilen ku sika yhtäkkiä; aamusin heti ku on saanu rasvan naamaan, ni alkaa kunnon hiki puskee ku jollain vaihdevuosioireisella ikään, mut ilmeisesti se(kin) kuuluu vaan tähän "taudinkuvaan"!:DD

jenny: multa myös tsempit tupakan lopettamiseen!! vieläkö putki jatkuu, nimittäin savuton sellainen?:)

on: täällä odotellaan edelleen sitä ekaa neuvolaa, et sais mielenrauhan... oireita kyl tosiaan on (yököttää, väsyttää, kiukuttaa, hikoiluttaa), et uskoisin, että kaikki on ihan hyvin, mutta edellisestä kerrasta viisastuneena en kyllä oo kauhee optimisti ennenku pääsen ultraan!
 
johanna nyt on 4 savuton päivä menossa. Houkuttelee se vieläkin ja vähän kateellisena kattelen aina ku mies menee tupakalle, mut reiluuden vuoks täytyy sanoa, että se on yrittäny vähentää mun takia ja käydä tupakalla esim. sillon ku vie koirat, etten mä joudu kiusaukseen:)

Kaksikymppisillä on uusi pino jota mä päivitän, kun mulla on enemmän aikaa kun Laretzikilla, kulkee samalla nimellä!
 

Yhteistyössä