Kaksikymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet (Uusi pino)

Ilyana Teretulemast! Saako udella et minkä ikänen oot ja mistäpäin suurinpiirtein? :) Ootkin ihan uus tuttavuus (ainakin tuolla nimimerkillä :D) niin olis kiva kuulla vähän enemmänki kohtalotoverista :)

BDU Se viivan haaleushan määrittyy pitkälti sillä, et miten sun oma keho tuottaa raskaushormonia. Aikoinaan ku ite testasin, mulla oli menkat kaks viikkoa myöhässä (uskokaa tai älkää, mut unohdin testata ennen tota kahta viikkoa.. :)) ja viiva mikä siihen testiin tuli, oli käytännössä musta :LOL: Pääasia taitaa olla nyt, että se viiva tulee siihen ihan testiajan puitteissa, ja on nähtävissä ilman mitään kikkakolmosia ja kontrastin säätöjä tietokoneella yms. Ota ihan rennosti vaan, ja soittele ens viikon aikana neuvolaan, ne sieltä sitten osaa neuvoa sua henkkoht :) Eikä kannata ressata jos eka neuvolakäynti venähtää, mullaki tais venyä 7+ viikoille reippaasti ennenku pääsin ekan kerran sinne jutteleen :)

Onnea molemmille :flower:
 
  • Tykkää
Reactions: BDU ja Ilyana
BDU
Ok, kiva kuulla! :) Juu kyllä se viiva näkyi testiajan puitteissa kaikilla kerroilla ja ihan oli silmin havaittavissa mutta oli vain haalea. Taidanpa pirauttaa neuvolaan tosiaan ensi viikolla!

BDU ja ötökkä 4+1
 
Tervetuloa uudet munkin puolesta!:)
Heheeei, joko Annie on synnyttämässä?;) ei oo muutamiin päiviin kuulunut meinaan!:)
Juu, BDU ei kaikilla tosiaan oo kovin vahvat viivat alkuun, että kannattaa testailla varmaa parin päivän välein, että viiva lähtee tummumaan eikä lähde vaalenemaan ainakaan (mulla vaaleni sit ekassa ja sit alkoki parin pvän päästä vuoto...)!

Johanna88 ja Tirri kohta 3kk
 
Kiitos paljon. :)

Ihan alkuvuodesta täytän 21 vuotta, ja asun Varsinais-Suomen alueella. :) Tällä nimimerkillä olen kyllä uusi tuttavuus, mutta irl-syistä tein tämän uuden profiilin. Kuumeilupuolella tuli pyörittyä joitakin kuukausia vanhalla nickillä, vaikka yritystä ja vähemmän yritystä on takana melkein 1,5v, joten tämä tuntuu todella uskomattomalta. Ennestään meillä on 2-vuotias tyllerö, joten toista odotellaan. :) LA olisi luultavasti 19.7.2013, synnytyssairaala SAS.

Tervetuloa BDU!

Ilyana & Goa 4+2
 
Viimeksi muokattu:
BDU
Meillä on laskurin mukaan LA 20.7.2013 :) Ollaan kovasti peukut pystyssä et pysyy matkassa tää tyyppi! Ajattelin et käyn ehkä ens viikolla tk:n labrassa tekeen testin vielä joku aamu niin saa varmistuksen. Kivaa että täällä on muitaki jotka on yhtä alussa! Ensikertalaiselle kaikki on niin uutta ja jännää :D
 
  • Tykkää
Reactions: Ilyana
Täällä sitä ollaan jo ihanan Minin kanssa kotona!:heart: Mini syntyi lopulta ilman käynnistystä, mitoilla 3900g ja 50cm. Synnytyksessä epiduraali oli todellakin ystävä, eli sitä suosittelen kaikille, joilla synnytys on vielä edessä! ;) Alku on ainakin ollut yllättävän helppoa, mutta kyllähän tämä arki ehtii tästä vielä muuttua. Enempää en tällä kertaa ehdi, sillä päiväunet tais juuri loppua! :) Niin ja Mini on poika, niinku luvattiin!
 
lumihiutale: Pahoitteluni! Toivottavasti pääset pian takaisin tänne! :hug:

Annie: Onnea Ministä! :heart:

Miramein kuulumisia kävinkin yrittäjien puolelta lukemassa. Nyt kaikki varpaat ja peukut pystyyn!

ON: Meillä menee aika vaihtelevasti mussun kanssa. Aika huonosti nukkuu yöt, joten oon aika väsynyt enkä oo jaksanut tulla tännekkään kauheesti kirjotteleen. Lukenut olen kyllä teidän kuulumisia, mutta en vaan oo jaksanut kirjotella. Jospa tämä pikkuhiljaa tästä iloksi muuttuis. :D Mussu on mitä ihanin kultakimpale, mutta rytmi nyt vaan on vähän vääränlainen. :D
 
Annielle onnea valtavasti! Ajattelinki et teillä ollaan jakaannuttu jo kun ei kuulunut mitään :)

Miramein kuulumisia kävin myös lukemassa, ja täällä on kyllä kaikki sormet ja varpaat pystyssä teille! Nuohan oli loppupeleissä tosi hyviä uutisia mitä saitte sieltä, ja toiki oli tosi mukava kuulla et teidät oltiin otettu ihan vakavasti siellä (tarjottu inssiäkin heti niin halutessa yms, tuntuu et näitten asioiden kans saa riidellä rystyset verillä lääkäreiden kans :|).

Me jäädään odotteleen plussakuulumisia sieltä, tsemppiä :kiss:
 
No hengissä ollaan, ainakin toistaiseks. Ens viikolla uusi ultra, jossa sitte tarkastetaan et miten ton hukkapätkän aivot ja sydän on kehittyneet :) Tai et onko aivoissa enään kystia, ja sydämessä kalkkeumaa. Kokoarviokin tehdään varmaan samalla, kun yläkäyrillä on kasvanut koko ajan ja jossei raskauden aiheuttamia kiloja lasketa, niin oon itse laihtunut aika reilusti. Katotaan nyt sitte, et minkälainen tyyppi sieltä on tulossa, että tietää lähteä sit arpomaan synnytystapaa. Aina välillä tulee olo et tekis mieli luovuttaa, mut jostain sitä energiaa sitten löytyykin siihen, että ajattelee huomisen olevan parempi :)

Mites teillä on mennyt, ku en yhtäkkiseltään nyt muista mitä kaikkea tuolla yrittäjissä oli eilen ku kävin lukemassa? :)

Hukkis ja Hukkapätkä 35+1
 
No hyvä homma, toivotaan parasta siltikin! :)

Me käytiin reilu viikko sitten siellä naistenpolilla ja tulokseksi selittämätön lapsettomuus. Mitään vikaa ei näyttäis olevan kummassakaan, mutta jos tässä ei mitään tulosta tule tuonne kevääseen mennessä (about 03/13) niin jos halutaan, niin mulle voidaan aloittaa lääkitys (ei sanonut mikä, mutta varmaan clomit tms). Sitten jos kahden vuoden rajapyykkiin mennessä ei ole edelleenkään tapahtunut mitään, tehdään aukiolotutkimus ja ehkä myös tähystysleikkaus. Eli luomuna mennään vielä jonkin aikaa. :)

Ja voi kauhistus, mut sinäkin oot jo pitkällä! :O :heart: Äkkiä aika menee...
 
Katsotaanpa, kuinka paljon ehdin tällä kertaa kirjoittaa...:D

Kiitos kaikille onnitteluista! :heart:On kyllä ihan uskomatonta, että niin kauan toivottu nyytti on nyt sitten täällä! :)

Hukkapiru Ohhoh, sulla tosiaan on jo viikot pitkällä! Pidän peukkuja, että kaikki on hyvin pikkuisella! Tsemppiä loppuraskauteen! Kyllä ne raskausajan (ja synnytyksen) vaikeudet unohtuu aika äkkiä kun vihdoin näkee oman vauvansa. :)

Miramei ja Grill Toivon kyllä niiin kovasti, että pääsisitte pian tänne! Tsemppiä!:)

Uusille onnittelut plussista!:flower: Kiva, että tänne tulee uusia mukaan, eikä keskustelu täysin kuihdu kasaan! :)

Mesikämmen:hug: Voimia yövalvomisiin! Täälläkin pitää heräillä jatkuvasti, mutta näin lyhyessä ajassa en ite oo päässyt vielä uupumaan. Yllättävän hyvin sitä jaksaakin oman vauvan takia! :D
 
Annielle myöhästyneet onnittelut! :heart:

Mirameille ja Grillille tsemppiä!!

Hukkapirulla ei enää pitkä matka etapin loppupäähän :)

Mesikämmenelle jaksuja - esikoinen oli myös todella huono nukkumaan ja rytmit olivat kuukausia päin honkia ja vaihtelivat, mutta siittä ajasta on selvitty sisulla :) Voimia!

Omaan napaan ei oikein mitään. Oireita on ja ei ole, vaihtelevat päivittäin. Huoli raskauden kestosta on alkanut kasvamaan sitä suuremmaksi, mitä lähemmäs ultraa mennään (3.12.). Varhaisia keskenmenoja ja kemiallisia on takana, joten kyllä, tosiaan stressaan vaikkei pitäisi.

Ilyana & Goa 5+6 (jälkeenpäin tarkemmin laskettuna 5+3)
 
icy
Annie onnittelut pojusta! :heart: Jokos teillä on nimet päätettynä? Miten imetyksen kanssa sujuu?

Ja plussanneille myös lämpimät onnentoivotukset ja tsempit raskauteen, ihanaa että tulee uusia =)

Embyä ajattelin tulla myös huutelemaan, mitenkäs siellä sujuu?

Täällä on aivan ihana ikä menossa, pieni tutkimusmatkailija ryömii ympäri kämppää, joten vahtimista piisaa. Aika veijari taitaa olla pojasta tulossa, ns. pilkettä silmäkulmassa :D Yöt menee edelleen vaihtelevalla menestyksellä, varsinkin kun hampaita tulee. Onneksi on niitä hyviäkin öitä joukossa, niin jaksaa =)

icy&poju kohta 8kk
 
Kannatti käydä täällä kertomassa, että ollaan valvottu yöt, koska nyt mussu on alkanut nukkumaan tosi hyvin! Ite en vielä oo päässyt takas tämmöseen rytmiin, koska tänäkin "aamuna" heräsin kolmelta. No mutta en valita! Ihana, että vauva on vihdoin löytänyt rytmiä! Kyllä se omakin rytmi pikku hiljaa löytää uomiinsa. :)

Annie: Mä ehin jo vähän uupumaankin.. Pari yötä on mussu ollu mummolassa yötä, että on saanut nukuttua univelkoja pois. Sitten sitä on taas jaksanut. Tosi paljon oman vauvan takia tosiaan jaksaa. On se sellanen aarre. :)

Mesikämmen ja mussu kohta 4 kk
 
Heepskuk :wave:

Huudeilla ollaan :) Eipä tänne meille mitään. Oikein paljon onnea uusille tulokkaille ja isot halaukset niitä tarvitseville jaja mitäs muuta :)

Niih. Mein poitsu nukkuu koko yön, joskus voi heräillä kun tutti tippunut, enkä heti herää sitä takas laittamaan, ni sitte alkaa yöllinen jokeltelu, mut nukahtaa uudelleen :) Niiiiiiiin kiltti ja ihana poika on, et voi taivas :heart: Pakahdun onnesta ja rakkaudesta.

Mä oon miettiny, et voiko sitä toista lasta tehdä ollenkaan, et riittääkö mun rakkaus kahdelle lapselle :LOL: Kaikenlaista sitä naisen pään sisällä liikkuu..

V on jo 5kk 2vkoa ja 1pv :) Iso poitsu jo! Nyt on opittu kääntymään tässä ihan hiljattain ja omat varpaatki on löydetty joku kuukaus sitte :)
Ison kasvupyrähdyksen on ottanu kuukaudessa, 4cm oli tullu nyt viime kerrasta :)

Kiva, kun jaksatte huudella mua välillä :) Kyllä mä käyn täällä aina lukemassa.

Jaksamisia valvoskeluihin ja rintaraivareihin (jos sellasia ny jollain oli) jaja mitäs muuta.. Nauttikaa :heart:

Emby^ ja V -5kk 2vkoa 1pv-
 
icy
Emby ihanaa, että teillä on semmonen kiltti mussukka! :heart: Huikea pituuspyrähdys tullut viimeksi siellä!

Mäkin sinisilmäisesti uskoin, että siinä 4kk ikäisenä viimeistään yövalvomiset vähenisi, mutta täällä sitä vieläkin pompitaan pahimmillaan tunnin välein (kuten viime yönä). No, ei se enää haittaa kun siihen on tottunut, ei kyllä ihan osannut tähän varautua raskaus-aikana :D

Meillä ois kovasti ollu toiveissa yrittää toista lasta nyt, mutta mies jäikin yllättäen työttömäksi talveksi ja tuli yks vakava sairastumistapaus miehen lähisukuun niin täytyy myöhemmin sitten katsoa, josko miehelläkin riittäisi innostusta asiaan.
 
Viimeksi muokattu:
icy, ai teilläkkin painitaan työttömyyden kanssa.. Täällä myös :( Mun mies joutu työttömäksi jo joskus oisko ollu syyskuussa.. : / Toivottavasti sun mies löytäis pian töitä!

Voi että :( Sairaustapaukset syö kyllä voimavaroja : / Voimia.
..Ja tsemppiä uuteen kiertoon ;)
 
Helou, vihdoin minäkin pääsen tälle puolelle! Tänään kp40 ja yk13 VAHVA PLUSSA :heart:

Kuvia: Haaveissa oma pieni

Huomenna soittoa naisten polille varhaisultraan ja verikokeisiin, jotta tiedetään, missä vaiheessa raskaus on. LA luultavasti joskus heinä-elokuun vaihteessa.


Oireita voisin lisäillä:
+ outoja masuvihlaisuja, kun esim. yöllä vaihdan kylkeä tai nauran oikein mahan pohjasta
+ väsymys
+ vilu
+ flunssan oireet
+ menkat kadoksissa
+ ei tee mieli, tai tekee, mut ei tee
+ outo olo päässä, niinku jomottaa, mutta ei kuitenkaan ikävästi, sellanen höttönen olo
+ napukka edelleen ylhäällä ja "kivikova"
+ menkkaturvotus puuttuu
+ arat tissit ja nännit

ja plussan jälkeen lämmöt pompsahti puolitoista astetta korkeammalle :D


Aivan uskomaton fiilis. reilu vuoden yrityksen jälkeen joku kuunteli meitä! Me saadaan vauva! Mun sisällä kasvaa pieni ihminen!?
 

Yhteistyössä