Kaksikymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet (Uusi pino)

neonroze Tsemppiä tulevaan, toivottavasti pääset pian synnyttämään! Kuulostais ainaki siltä, et taidetaan kuulla susta seuraavan kerran "jakaantuneena" persoonana :)

Min oon saikulla vaihteen vuoks. Äippälomaan on vielä hetki aikaa (12.11) ja eilen jouduin töistä lähteen kesken pois, kun sydän ei tahtonu asettua enää mitenkään. Toissayö meni aika kamalasti, ahdisti ja kipuili rinnasta niin kovaa ettei saanut nukuttua. Toinen puoli kropasta meni ihan tunnottomaksi, kun veri ei enää kiertänyt (sydän ei jaksa pumpata verta koko kehoon, joten vasen puoli kärsii siitä käytännössä heti, ilmenee voimattomuutena jne). EKG oli kuitenkin ihan ok, ja verenpaineet oli myös 100/60, joten huolta ei kannata kantaa niistä asioista. Lääkäri kuunteli sydämen, ja totes että sivuääni kuuluu edelleen selvästi, ja pistikin mut sitten saikulle maanantaihin asti kun mulla on tää kardiologin aika (jossa sydän toivottavasti ultrataan, jotta tiedetään mistä tämä sivuääni sitten kuuluu, ja onko se huomioon ottamisen arvoinen ollenkaan).

Muksu voi kuitenkin kaikesta päätellen hyvin, liikkuu hienosti (välillä vähän turhankin hienosti, jos multa kysytään) ja jatkuvasti kokeilee mun kylkiluiden sietokykyä :) Maanantaina on myös neuvola, joten päästään sitten taas tiiraamaan onko sf-mitta kasvanut kuinka paljon edellisestä, kokoarviohan ylimääräisen ultran muodossa mulle tulee sitten about 36+0 tienoilla muutenkin.

Mä todellakin toivon, että tää tapaus syntyis aikasemmin mitä on laskettu. Mun kroppa tuntuu antavan periks hetkellä minä hyvänsä, enkä haluais olla ihan raato siihen mennessä kun lapsi päättää syntyä.

Mites Anniella menee? :)
 
Täällä ei mitään muutosta mihinkään suuntaan! Vauva on joo jo laskeutunut jne. mut supistuksista ei tietoakaan tai mistään limatulpasta jne. Eli odottelu jatkuu.. Plaah..

Laukku on jo pakattu ja kaikki valmiina, mutta vielä tosiaan puuttuu merkit synnytyksen alkamisesta. Ajattelin mennä ihan "avoimin mielin", liikaa suunnittelematta synnyttämään, ettei tulis pettymyksiä jne. Kivunlievityksiä ajattelin käyttää ihan omien tuntemusteni mukaan ja sen mukaan, mitä minäkin hetkenä saan ja mitä ne ylipäänsä suosittelee. Synnytys toki jännittää, mutta eniten stressaa, kun ei tiedä, milloin lähtö tulee tai pitääkö mennä käynnistykseen.

Mulle ei oo tehty kokoarviota tai synnytystapa-arviota, eikä vissiin tulla tekemäänkään. Tai ehkä se oli synnytystapa-arvio, kun viimeisellä lääkärikäynnillä lääkäri 2 sekunnin tunnustelun perusteella totesi lantioni olevan tarpeeksi leveä synnyttämiseen..

Taitaa tosiaan neonroze meistä kahdesta ekana laitoksella.. Tsemppiä vaan tulevaan koitokseen ja tuu sit äkkii kertoon viime hetken vinkit, miten siitä synnytyksestä selviää! :D

Mites johannalla ja tirriäisellä menee? Kuulostaa kyllä mukavalta nuo pitkät yöunet! Kunpa meilläkin sitten olisi vastaavat...:)

Hukkapiru Toivottavasti saat ens viikolla tietää, mikä on tilanne!:hug:
Sen verran voin muuten lohduttaa, että kun vauvalla alkaa olla enemmän kokoa, ei se liikkuminenkaan oo enää mahdotonta myllerrystä, kun tila käy ahtaammaksi mahassa. Ja todennäköisesti siinä vaiheessa viimeistään olo helpottaa, kun vauva laskeutuu alaspäin, eikä välttis enää yllä kylkiluihin asti! :) Tosin siihen laskeutumiseen liittyy omat ikävät vaivansa, kun vauvan pää siis painaa alhaalla, eikä virtsarakollekaan jää enää tilaa, joten vessassa saa rampata jatkuvasti..

(kärsimätön) Annie ja mini 38+1
 
Hei vaan, täällä olisi yksi synnyttänyt! 17.10.2012 - 3249g - 50cm ja poika tuli :) Supistukset alkoivat limatulpan menon jälkeen ja seuraavana päivänä pitikin lähteä jo sairaalaan kun alkoi olla jo tuskaa kärvistellä kotona. Ja tässä olisi siis
Synnytystarinaa: Olipa kyllä tosiaan reissu, klo 10 aikaan aamulla kävin näyttämässä paikkoja synnärillä kun oli koko aamun tullut kipeitä supistuksia 10-7 min välein ja kävi ilmi, että kaula oli hävinnyt ja olin auki jo 3cm, mutta mentiin vielä kotiin kun olo oli suht hyvä, klo 14 aikoihin mentiin sitten takaisin kun alkoi olla jo tuskaa ja hirveää puhinaa se kotona olo..
kaikki eteni suht nopaa kun osastolle päästiin, olin auennut puoli senttiä lisää ja pääsin synnytys huoneeseen ja ammeeseen lilluskelemaan ja odottelemaan että supparit voimistuu yms, jokusen tunnin päästä päättivät vähän nopeuttaa tapahtumia ja puhkaisivat kalvot ja samantien supparit pahenivat x10000 ja sain lämpöpussin ja ilokaasua kipuihin, mutta ei mitään helpotusta ollu minulle. Epiduraali oli sitten seuraavana vuorossa ja se oli mulle henkilökohtainen helvetti kun olen älytön piikkikammoinen ja kätilö opiskelija ei saanut tippaa laitettua kuin vasta kolmannella kerralla ja voi itkuparku kun tuli se anestesialääkäri ja tiedosti että sen kohta menee letkua selkään :D
Nooh, puudute meni ja se oli mulle se "taivas", kivuista ei ollu enää mitään tietoa ja reilussa tunnissa avauduin 6cm --> 10cm ja ponnistaminen alko. Supistuksia tuli, mutta eivät olleet pitkäkestoisia joten sain hädintuskin pari hönkäystä puskettua ja laittoivat sitten sen supistuksia pidentävän lääkkeen tippaan, mutta sekään ei auttanut.. pojalla alko sitten sykkeet kohoamaan kun en saanut edettyä niin alkoivat jo huolestua ja lopulta ottivat imukupin avuksi. Siinä vaiheessa tuntui jo että happi loppuu ja taju lähtee kohta kun oli jo niin paljon saanut ähistä, imukupin laiton jälkeen oli se kaks ponnistusta/vetoa ja sitte olikin joku pieni nöpönenä-nakupelle sylissä. Välilihaa leikkasivat ja tuli muutama repeämä, mutta jotenki kummasti se ei haitannu siinä vaiheessa enää yhtään osastolla sitten tosiaan sen 5 päivää, bilirubinien takia sinivaloa ja pari unetonta yötä ja maanantaina päästiin vihdoin kotiin. <3

Neonroze ja möykky 7 vrk:heart:
 
niin ja Annie: Sen verran osaan neuvoa antaa, tai ainakin itse tein niin että en sen suuremmin ajatellut mitään, omalla painolla mentiin eteenpäin ja tilanteen mukaan kivunlievitystä kun sitä tarvi, kuitenkin omalla kohdalla kaikki sujui tosi rauhallisesti siihen asti kunnes ne kalvot puhkaistiin ja siitä edettiinkin niin vauhdilla tilanteesta toiseen ettei siinä itse ehtinyt mitään edes hirveästi miettiä. :D Sekin teki tosi paljon, kun kätilöt oli tosi mukavia ja avautumisvaiheessa kävivät kysymässä vointia vähän väliä ja selittivät samalla tarvittaessa mitä seuraavaksi tapahtuu niin seki rauhoitti. Mutta siis, yritä olla ajattelematta liikaa, anna kaiken mennä itsekseen eteenpäin, enpä nyt muuten osaa neuvoa antaa :)
 
Oioi, Onnittelut Neonroze!! ihana pitkä hoikkelikoikkeli-poika!<3 miten teillä on lähteny imetykset sujumaan?:) ihanaa lukea näitä synnytystarinoita aina ja vertailla miten muilla on mennyt! Kylvetettiinkö teillä vauva sairaalassa? Meillä ei kylvetetty lainkaan, ja siis vasta sitten viikon ikäisenä kun napatynkä irtosi ja oli kuiva, sai kylvettää!:O ei sillä, Tirri oli kyl ihan puhdas ettei kauheesti ollu mtn "rämmäleitä"...:D
Annie: hyvinhän meillä edelleen pyyhkii... Neiti nukkuu vielä toistaiseksi yöt läpeensä *kop kop*, mitä nyt välillä saattaa kerran herätä syömään (kuten viime yönä ku varmaan meni systeemit sekasin ku tuli lunta!:D)... Ilmavaivoja ei oo juurikaan ollu enää ja muutenki ollaan saatu ihan kiva rytmi tähän hommaan!:) en vois olla kyl onnellisempi!<3 mites siellä voidaan? Joko on sellanen olo että kohta se mini sieltä tulee? Vai onko kenties jo tullut?;) elämme jännittäviä aikoja!!:)

Johanna ja Tirriäinen 2kk10pvä
 
ihan hyvin on Johanna lähtenyt sujumaan :) Kyllä he kylvetti sairaalassa, ohjeisti vaan kuivaamaan sen tyngän hyvin, toissapävinän irtosi tynkä ja siitä sanottiin että pitää odottaa vuorokausi ennen kuin menee kastelemaan ja tänään ois sitten eka kylpy kotona, saas nähdä millanen konsertti tulee, sairaalassa ainakin oli nimittäin melkonen huuto :D
imetys on ainaki maidon tuotannon puolesta lähteny hyvin, maitoa tulee vähän liikaakiin, voi olla siitä johtuvaa kun pumppaan osan että mieskin saa syöttää :) Toinen on kyllä välillä tosi kyltymätön syömäri, tuntuu että asuis rinnalla jos antais :D Viime yönä tuli koettua ensimmäisen kerran se "ilmaa mahassa" huuto-itku joka ei meinannu millään loppua, sitten onneksi sai tavaraa ulos ku jumppasin jalkoja mahan päälle, meinas jo usko loppua ja ku mies oli pitkän päivän/yön töissä eikä tietenkään saanu nukuttua ja minuun purki turhautumista ja kun itse samaan aikaan koittaa siinä parhaansa mukaan saada pientä tyytyväiseksi nii meinas tuntua että joku kättä pidempi ois ollu jees siinä vaiheessa :mad: Onneksi miehellä alkaa isyysloma kuitenki maanantaina nii ei tarvi sen pitkien työpäivien takia enää stressata ylimääräisiä.
Mutta muuten yleisesti on kyllä tosi ihana ja suht helppo vauva.. ja varmasti helpottaa vielä kun oppii ne itku/ääntely signaalit yhdistämään oikeaan hätään ja tarpeeseen ja yleensäkin tuntemaan häntä vähän paremmin :) Ja se on kyllä tosi kiva kun hän alkaa jo olla enemmän mukana kun katsekin alkaa kohdistua paremmin ja reagoi, vaikka ei tietenkään hirveän pitkiä aikoja jaksa, niin silti on mukava viettää vähän aikaakin pojan kans, eikä vaan sitä että puhdas vaippa, massu täyteen ja sitten taju pois :)

Neonroze ja sinappikone 10vrk:kiss:
 
Onnea neonroze pojasta! :)

Johanna sormus käytiin hakemassa pari viikkoa sitten, ja tänään sain mekon kotiovelle tuotuna :) mekko oli netistä tilattu mittatilaustyönä, ja vähän pelotti että onko sopiva, mutta onneksi oli kuitenkin tosi hyvä :) vieraita on tulossa n. 30 henkeä

Meillä poika kasvaa kovaa tahtia, ja on vieläkin aikas tyytyväinen tapaus :) vieläkin välillä sitä miettii, että miten on mahdollista, että vauva voi olla noin "helppo", kun esikoinen on ollut ihan vauvasta asti tosi vaativa tapaus, ja niin on vieläkin :)

äippä ja poika 7vk <3
 
Heh, Grill on ollut ihan samalla aaltopituudella mun kanssa ku just aamulla mietin et jokohan Annie on synnyttänyt ku ei oo mtn kuulunu!:D koskas sulla on Annie sit käynnistystä edessä jollei mini ala näyttää saapumisen merkkejä? Onko hänestä tehty kokoarviota? Joko jännittää?:)

...ja oliko Äippä teillä juhlat jo? Miten meni?:) miten poju on voinu?

Neonroze: juu toi huikee maidontuotanto on tuttua täälläkin: ennen ku keksin et pidän öisin harsoa liiveissä ni oli moooonta kertaa sänky ja peitto ihan märkänä!:D mä koitin alkuun olla lypsämättä ku se sit taas kiihdyttää sitä tuotantoa entisestään ja purkitin vaan sen maidon mikä tuli maidonkerääjiin ja mies sai sit sitä antaa, mut nykyään ku yöt on imettämättä ni aamulla tyhjennän toisen tissin pumpulla ku kivistää aamusin jo niin paljon...

On: me alotetaan vauvauinti 17.pvä!:) me ollaan ihan innoissamme! Tässä kuussa alkaa myös vauvahieronta!:) Neiti on edelleen aivan ihana ja rauhallinen ja hyvin pyyhkii!:)

Gallup: aiotteko ruveta harrastamaan vauvojen kanssa jotain, just esim. Vauvauintia tms?:)



Johanna ja Tirri kohta jo 3kk!:O
 
Luinkin jo tuolta yrittäjien puolelta, että porukkaan on tulossa uusi; Onnittelut lumihiutale!:) koska ajattelit neuvolaan soittaa?:)
Toivotaan lisää porukkaa tänne pian ni sais lumihiutalekin samoissa vaiheissa olevaa juttuseuraa!
luinkin, että Mirameilla on jännät paikat! Sun, Amalia ja Pamsku muun muassa olisivat erittäin tervetulleita myös!<3
 
Voi kiitos kovasti onnitteluista! Mua jännittää ja pelottaa hirveenä. Mulla ei varsinaisesti ole minkäänlaisia oireita, paitsi tuhruttelua ja menkkamaisia kipuja. Rinnoissa ei mitään oireita, onko tää normaalia? :eek:

Mulla on maanantaina aika gynelle, käyn katsomassa löytyykö sieltä mitään ja sen jälkeen soitan neuvolaan, jos näin on. :)
 
Johanna: Heh, mikä sattuma. :D Vauvauinti kuulostaa kivalta, tiedän että me kaikki sisarukset ollaa vauvana sitä harrastettu. ;)

Josko minäkin saisin jotain lisäkeinoja käyttöön perjantain lääkärikäynniltä. Pääsis tänne puolelle... :ashamed:
 
Lumihiutale Nuo menkkamaiset kivut ja pieni tuhrutteluhan on joillakin ihan normaalia, ei siitä tuskin kannata mitään ressiä vetää sen kummemmin :) Oireettomuuskaan ei oo mikään mörkö, mulla ne oireet tuli vasta 20+ viikoilla, et ihan rauhassa vaan! :)

Minäkin toivoisin kovasti näkeväni Miramein, Sunin, Grillin, Pamskun, Amalian.. Kaikki tässä pinossa. Heille sen soisin mahdollisimman nopeasti.

Toivottavasti Grill teille perjantaina tulee jotain uusia vinkkejä yritykseen :hug:

Minäki tosiaan käyn melkein päivittäin yrittäjien puolen lukemassa, mut useistakin syistä en viitsi sinne kirjoitella. Toivon vain, että tuo plussanneiden lista kasvaisi muutamalla tietyllä nimellä lähiaikoina.

Annie! Joko oot poksahtanu? :O
 
  • Tykkää
Reactions: Amalia89
ON: En oo vieläkään päässyt synnyttään!:O Vasta ens viikolla pääsen lääkäriin ja tehdään päätöstä, et käynnistetäänkö vai mitä...

Onnea lumihiutale!:flower: Komppaan hukkapirua, että raskausoireet ovat yksilöllisiä ja saattavat olla vielä samalla henkilöllä eri raskauksissa erilaiset, joten ei kannata huolestua! Minullakaan ei oo koko raskausaikana ollut kummemmin oireita rinnoissa, välillä on vähän pistellyt menkkamaisesti ja tietty ne on kasvanut, mut sekin on tapahtunut vähitellen raskausaikana, ei heti alussa. Eli oireettomuus on ihan normaalia!:) Pahimmat oireet, jos et onnekkaasti niiltä säästy, alkavat luultavasti viikoilla 6-7.

Johanna Varmaan jotain aletaan harrastaan, mutta eka pitää oottaa et vauva syntyis ja sit vasta kattelen, mitä täälläpäin ois keväällä tarjolla. :D

Minä kans oottelen, että Grill, Pamsku, Miramei yms. tutut tulis tälle puolelle! Vielä ehtis minunkin kans yhtä aikaa täällä pyöriä, kun näköjään minin odotus vain jatkuu ja jatkuu! ;) :LOL:
 
Hiutale No eipä paljo ton selkeempää voi olla enää! :)

Nyt vaan odotellaan että nuo muutkin plussanneet kömpii tänne puolelle. Melkonen aalto ollu kyllä yrittäjien puolella parin hiljaisemman kuukauden jälkeen, hienoa!
 
Hei, itse en ehtinyt olemaan yrittäjien puolella (pidin taukoa täältä ja tein sittemmin uuden profiilin itselleni). Mutta sopisiko lyöttäytyä joukkoon? Olisi mukava saada ikätovereista vertaistukea. :)

Ilyana & Goa 4+1
 
BDU
Täällä kans yks plussannut :) Tosin hieman vielä varovaisin mielin, nyt on rv 4+1 (laskurin mukaan) ja oon saanu 3 haalea plussatestiä.. Onko muilla vielä tässä vaiheessa ollut haalea toinen viiva? Positiivisin mielin koitan ajatella et kyllä siellä joku pieni tekee pesää <3
 

Yhteistyössä