Kaksikymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet (Uusi pino)

Kaksikymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet
Kaksikymppiset yrittäjät 2011 - odottajien pino

LA
Nimim...monesko...Synnytysairaala

31.7
Jenny90....toinen....HYS

4.8.
pampulainen87....ensimmäinen....KOKS

16.8
Mesikämmen....ensimmäinen...?? Tyttölupaus

26.8
Johanna88...esikoinen...TYKS Tyttölupaus

27.8.
Vanilja 87..esikoinen..TAYS

30.8.
äippä88....toinen....KOKS

8.10.
ttty....ensimmäinen....TAYS

31.10
Annie24....ensimmäinen.....???

2.11
neonroze....ensimmäinen...OYS

15.12
Ain00

21.11
Iippari...ensimmäinen...?

26.12
Hukkapiru...ensimmäinen...?

Syntyneet:

Laretzki 1.3 Tyttö 4210g 51cm

icy 27.3 Poika 4005g 51,5cm

Epa_88 31.3 Poika 3315g 50cm

Emby^ 11.6 Poika 2290g ja 50cm

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

Ryhmäläisten blogeja voit käydä lukemassa:
Iippari: Eipun elämää
Jenny90: Bella ja Papu

Kakskymppisistä plussanneille sekä myös vauvautuneille on olemassa oma FaceBook ryhmä. Jos ryhmä kiinnostaa, kysy listan ylläpitäjältä, miten pääset mukaan:)

Päivitykset punaisella kiitos!

Viimeksi muokattu:
icy
Kiitokset uudesta pinosta! :)

Palaan vielä tähän nänniasiaan :)D), hyvä tietää, että on ihan normaalia. Itse en tosiaan ole ennen noista kuullut, niin luulin niitä vain finneiksi. En puristele enää :D Toivottavasti noista nipukoista vaan loppuisi tuo kosketusarkuus, ei kyllä imetys onnistu kovin kivuttomasti muuten.

Oon tänne aina sillon tällön kirjotellu ja nyt vasta huomasin ettei mua oo vielä ees listoilla. Jos saaneen pysyä joukossanne niin mulle vois päivitellä tälläset La 20.3. .... toinen... KYS

Aika tuntuu menevän hurjan nopeesti, viikon päästä jo alkaa viimeset kymmenen viikkoo...

milla3 ja juniori 29+0

icy
Pakko tulla leijumaan, ei ollut paljon tullut joulusta painoa! Jee :xmas:

+150g/vko
RR: 134/66
Hb: 131 (noussut viimein)
Kohdunpohjan korkeus: 28cm
Syke: D+
ja liikkeet ++ :)

Täytyy pysyä tässä Geisha-dieetissä kun kaikki arvot on parantunu...ei vaan :D En tiistaille varasin toisen sokrukokeen, toivottavasti menis yhtä hyvin kuin eka.

icy&Frans 26+4

Tänne voi päivittää että esikoinen tulossa

Eka neuvolakäynti meni hyvin :) laskettu aika olisi nyt 23.8 mutta taidan odottaa sitä että ultrassa kertoo mikä se on.
Kuukauden kuluttua ensimmäinen kolmannes ohi :) sitten voi vähän huokasta jos kaikki on hyvin

icy miten sä kestät niitä sokerirasituksia, mun mielestä se litku on niin kamalaa. Toisessa kokeessa (edellisessä raskaudessa) oksensin sen hoitotädin päälle puolessa välissä, ja se ihan pokkana vaan istu siinä yrjöt polvilla ja käski juomaan loputki.
Sanoinki jo neuvolassa, etten tällä kertaa suostu tekemään niitä.

Vanilja kiva että meillä on samassa kuussa LA, saadaa fiilistellä yhessä:p On se eka neuvola aina niin jännä vaik siin ei mitään tapahdukkaan:D

ON: Väsymys on ihan hirveä, esikoiselle iski joku outo tauti ja se on kiukkunen, -->äiti on kiukkunen----> iskä on kiukkunen..
Onneks huomenna on se ultra<3 Sit leijun koko päivän jos sielä on hyviä uutisia, mut koitan myös asennoitua siihen, että sieltä tulee huonoja uutisia. Tein tänään sen soodatestin ja sille ei tapahtunu mitään, joten sen mukaan olis taas tyttö tulossa. Ei siinä mitään, tyttö on ihana, ja maailman rakkain, mutta me ei olla vähään aikaan tekemässä lisää lapsia, niin olis se poikakin ihana saada. Siis joo oon vähän hönö ja uskon noihin kiinalaisiin horoskooppeihin ja sormustesteihin yms. (Neki muuten povas tyttöö)

Jenny ja Papu 9+2

katso liitettä 14713

Tulin vaan leijumaan! "Nt Ultrassa" Näkyi 34,4mm pikkunen joka vastasi viikkoja 10+2 eli LA siirtyi 31.7. Pieni potki ja pyllisteli sielä ja istukka on takaseinämässä! Viimeksi oli etuseinässä ja jouduin odottelemaan liikkeitä 20+ viikoille. Varattiin seuraava Nt ultra aika reilun viikon päähän, kun ei saatu vielä tietenkään mitattua turvotusta. Neuvolalääkäri on ens viikon perjantaina.
Onnellinen täällä<3

Jenny ja Papu 10+2

• Tykkää
Reactions: icy
icy
Jenny on siinä tädillä ollut varmaan hyvä ilme yrjöt sylissä :D Ei se kieltämättä mitään kivaa ole, mut yritän vaan olla ajattelematta koko makua siinä litkussa niin jotenkuten menee. Nyt viimeksi se oli vielä ihan jääkylmää niin upposi ihan hyvin. Odottelu vaan on tylsää niiden mammojen ja pappojen seurassa :D Onnittelut muuten hyvistä ultrakuulumisista!

Munkin täytyy tehä toi soodatesti huomenna :D Eiks se ollu niin, et jos kuplii/porisee niin poika ja jos ei tapahu mitään niin tulee tyttö?

Jenny, icy: Minä kävin tän paikkakunnan labrassa ekaa kertaa, otattamassa nnuo spr:n kokeet, niin totesin kyllä että odotusaula on ihan kamala. Jos siis siinä jonotusaulassa joutuu istuskelemaan! Ei tuu varmaan mitään.. Mulla kun saattaa joku makea siiderikin alkaa tekemään pahaa. :$ Oksennan varmaan jonkun mummelin päälle siellä aulassa!

Kiitos uudesta pinosta!! Kyllä meijän nyt kelpaa. :) Jennylle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!!

Meillä oli tänään kontrolli istukan suhteen ja kaikki kunnossa eli ei ollu enää liian lähellä kohdunsuuta. :) Sokerirasituksessa kävin viime vuoden vikalla viikolla ja arvot oli tosi hyvät, vaikka jouluna tulikin suklaata ym. herkkuja enempi mässäiltyä. :D Mulla ei tehny yhtään pahaa se sokerirasituksen litku, se oli huoneenlämpöistä ja maistui mun mielestä vadelma tripille. Tietty oli puuduttavaa istua labrassa se pari tuntia, mut löysin oman nurkan missä sai rauhassa olla ja työkaverit (mun työpiste samassa rakennuksessa) kävi mua viihdyttämässä välillä. :D

Meijjän vauvelin painoarvio oli tänään 1270g ja viikkoja siis 28+2 eli ihan kivan kokoinen toinen on jo. :) Lääkäri oli tosi herttainen ja lopussa kyseli, että saako hyödyntää vähän mun hoikkuutta ja treenata sydämen ultraamista.. :D Tietty annoin luvan ja sain sitten n. 10 min. lisäaikaa katsella Hippua. :D

Bela pistä joku rkl soodaa kuppiin ja sitte pissaa vähän siihen päälle niin jos se sooda alkaa kuplimaan niin sitte tulee poika ja jos ei tapahdu mitään niin tulee tyttö:p

Vaikka noi onki ihan hölynpölyä niin ei voinu mitään sille että vähän harmitti kun se ei kuplinu kun niin poikaa toivotaan:p

Ihanaa Melissa, mulla on vähän matkaa vielä tuohon ku tää taitaa painaa pari grammaa vasta :D

Väsymys on edelleen aivan järkyttävä. Illalla itken aina miehelle että älä lähe töihin huomenna kun mä en jaksa.. Mutta jotenki nää päivät aina menee. Esikoinenki repäs tänää ja nukku 3 tunnin päikkärit ni mä sain kans pari tuntia nukuttua. Jotenki en usko että tää väsymys tulee loppumaan ja mun koko raskausaika tulee olemaan ihan hirveetä selviytymistä!

Ja töitä ei oo tarjolla missään. Kyllähän me näilläkin rahoilla selvitään, mut olis kiva ollu saada keväällä ylimäärästä, pistää säästöön, käydä matkalla ja hankkii jotain hienoa pikku kakkoselle. Nyt unelmoin tosi kalliista rattaista..

Meil on taas miehen kanssa alkanu tää tappeleminen nimestä. meiän esikoisen nimi on Bella ja päätettiin se ristiäisiä edeltävänä päivänä. Mä haluan erikoisia nimiä ja mies tykkää näistä matti, toni jne. Nyt haluaisin tytölle nimeks Noomi ja pojalle ihan ehdottomasti Edward!! En siis yhtään ole twilight fani :D sitäpaitsi häntä sanottaisiin sitte vaikka eduks tai eetuks..

Oon niin väsynyt et tää kirjottaminenki tuntuu siltä ku puhuisin itekseni

Jenny ja Papu 10+6

icy
Täällä on kans yks väsynyt, oon jo parin viikon ajan heränny aamuisin aina viiden maissa, sitten tulee valvottua pari tuntia ja sen jälkeen muutaman tunnin torkut. Yleensä kun käyn pissalla siinä kahden kolmen maissa saan hyvin vielä unesta kiinni mut en tiiä miks tuolloin viideltä aina herään kierimään. Tai no, enää en kierikkään kun on jotain liitoskipuja tms. tuolla häpyluun takana, eikä tykkää yhtään kun lantiota kääntää/venyttää. |O Kävelykin on parin päivän ajan ollut tosi tuskallista.

Melissa meillä oli kans vadelman makuista toi juoma, ei ollut ollenkaan niin imelää kuin se colanmakuinen joskus :p Hyvä, että istukka oli paremmassa paikassa! Jännä, miten se voikin "siirtyä" vielä raskauden kuluessa.

Jenny Me väännetään kans noista nimistä, nyt ollaan sitten todettu, että odotetaan kun lapsi syntyy niin varmaan helpompi päättää kun näkee mikä sopisi. Me tykätään miehen kanssa molemmat aika tavallisista nimistä mutta siltikään ei ole sopivaa löytynyt. Tai no, tytölle tulee mun toinen nimi myös toiseksi nimeksi (tiedän, että kiroaa mut vielä aikanaan kuten itsekin joskus, mut on kiva, että on joku semmonen kun kulkee suvussa :) ). Pojalle jää varmaan toiseksi nimeksi tuo Frans.

Mulla jäi muuten soodatestit tekemättä, ei löytynyt tästä taloudesta yhtään soodaa :D No, ostan kun muistan! Huomenna ois sitten 2v-kihlajaispäivä sekä se sokerikoe. Jos jaksaa niin sen jälkeen taidan tehdä kirpparikierroksien, mikäli kävely onnistuu :)

icy&Frans 27+2

Meillä olisi jo pojalle nimi "valmiina", mies puhui joskus että haluaisi hänen edesmenneen veljensä nimen antaa. Mutta mun mielestä se ei ollu hyvä idea, jos lähiaikoina mennäänkin naimisiin ja muuttuu miehen sukunimi (ehkä, en osaa päättää!). Niin keksin, että annetaan pojalle tän veljen kutsumanimi, joka sopii mun mielestä hyvin niin vauvalle kuin vanhemmallekin.

Tytön nimessä oliskin sitten miettimistä... :/ Olen jostain teini-iästä saakka suunnitellut joskus antavani pitkäikäisen (tänä vuonna 99v) isoisoäitini mukaan nimen Helmi. Oikeasti hän on Helvi, mutta en ikinä osannut sanoa noin vaan sanoin aina Helmi-mummiksi :D Nyt vaan ärsyttää, kun tosta nimestä on tehty kamala trendinimi ja se on tosi monella... Varastettu mun nimi-idea :stick: Pähkäilin myös jo, että jos antaisin sitten ihan Helvi nimen, mutta onko se liian mummonimi? Vaikka onhan sekin ollut joskus vauvan nimenä. Ja voiko tosta sitte joskus koulussa keksiä pilkan aiheen, kun on melkein kirosanan alkutavut.. (lapset voi olla tosi raadollisia..)

Kaikkea sitä tulee kans pähkäiltyä vaikkei vielä ole edes mikään kiire! :D

Pampulainen & Pikku-Pampulainen 10+3

icy
Pampulainen Mun mielestä tuo Helvikin on tosi kaunis nimi :) Mulla kävi pojan nimen kanssa vähän samalla tavalla, pidin nuorempana kovasti Veeti ja Leevi nimistä, mut nykyisin ne on jo niin suosittuja ja tutuiltakin löytyy molemmat, niin ei käy nekään. |O

Eilinen sokerikoe oli hieman ikävämpi kuin viimeksi, tuli siinä puolessa välissä niin huono olo, että jouduin pötköttelemään johonkin takahuoneeseen. Sitten kun huono olo meni ohitse, niin nukahdin :LOL: Puolisen tuntia nukkusin tyytyväisenä, onneksi heräilin hiukan ennen viimeistä piikitystä.

Tänään käytiin myös yhtä kivaa omakotitaloa katsomassa, mutta siinä on kuulemma jo jotain neuvotteluja käyty ja tarjous jätetty että meidän aikataululla ei kyllä taida ehtiä kisaan mukaan. Tarttis kuitenkin saada tää rivari ensin myytyä ja arvioijakin tulee vasta ens maanantaina. Tuo vaan kolahti kyllä heti, siinä oli ihana 25 aarin suojaisa tontti tien päässä, just rempattu ulkosauna (puukiuas<3) ja sisälläkin selviäisi hiukan pintoja uusimalla. En tie miksei olla sitä aikaisemmin huomattu, kun on pari kuukautta ollut jo myynnissä. :stick: Yksi miinus siinä on, anoppila on varmaan kilometrin päässä, tosin ois hoitoapu lähellä :D

Moikkelis pitkästä aikaa!!:)

Huoh, mä edelleen odottelen neuvolaa... Mulla se sit vasta vko 9+jotain...? Ihmeen myöhälle sain sen ajan... Nyt vaan odotellaan molemmat pelko persiissä et päästäänkö sinne saakka, ku vähän kummittelee se edellinen km vielä... Oireita on kyl onneks ollu, et tietää ainaki et jotain tapahtuu... Hah, mieli tekis käydä viel ostamas vähän testejä ni vois hädissään testailla et hormoni on viel huipussaan.:D

Nimistä: ei olla keskusteltu niistä(kään) oikeestaan viel ku molemmat ajatellaan vaan et tulis se 12 vkoa täyteen ni vois edes puoliks huokasta helpotuksesta!:D seulontoihin aiotaan mennä kyllä, siitähän pitäiski jo tietää. Yks tytön nimi mulla on ollu pakkomielteenä niin kauan ku ollaan seurusteltu, ja oon saanu vihreetä valoa sen suhteen, eli tytön nimi olis kait sit jo tiedossa.:)

Oliks jollain linkkiä siihen kiinalaiseen kalenteriin mist näkis sukupuoliveikkausta? onks niillä kenellä on jo sukupuoli tiedossa pitäny se kalenteri paikkaansa?:D

Yhteistyössä