Kaksikymppiset toiveilijat 2013

Ja tsemppiä tulevaan! Se kuulostaa hyvältä jos on hoitosuunnitelma tehtynä, eli tietää mitä tulevan pitää.. ja ei vielä kannanta tästä kierrostakaan heittää hanskoja tiskiin :) Oikee asenne.

Onko kellään kokemusta valkojäkälästä?... itse "sairastan" tätä tautia, ja sehän kuivattaa limakalvoja mutta ei pitäisi vaikuttaa raskauteen.. mutta mietityttää vaan jos on limakalvot kuivahkot niin mites se simppa sinne tarttuu sit.. (greippimehua oon alkanu juomaan :D )
 
Mihin ihmeeseen täältä on kommentit hävinneet?!

Ansku-89 jännäpäivä on se päivä milloin meinaa testata. Yleensä Dpo12-14 välisenä aikana kaikista hätäisimmät testaa. Silloin on jo se haamun mahdollisuus. Toki aiemminkin voi testata jos ei ihan masennu negatiivisista testeistä jos sellanen tuleekin kun on liian aikasin testannut..

Mojito Dpo= Day past ovulation=ovulaation jälkeinen päivä. Eli kun plussa on testissä, ovulaatio tapahtuu n. 24 tunnin päästä plussasta. Tämä plussapäivä on Dpo-1, ja päivä jolloin ovulaatio tapahtuu, eli päivä plussan jälkeen on Dpo 0, koska se on ovulaatiopäivä eikä ovulaation jälkeinen päivä. Seuraava päivä taas on jo Dpo1, sit Dpo2 jne..

Eli esim Dpo14 jolloin yleensä tehdään r-testi, tarkoittaisi että ovisplussa on saatu tikkuun 16 päivää sitten.. Selitinkö liian vaikeasti..
Ja kannattaa lopettaa testailu ekaan plussaan ettei sitten mieti liikoja ja sekoa päivistä.


Ja Josmu selvät haamulaiset siellä on.. Varovaisesti onnittelen :heart:
 
Ansku-89 kiitti :) joo eipä tässä enää peräännytä, eteenpäin vaan kohti toivottua tulosta ;) ja kai se on aika henkilöstäkin riippuvaa noiden testien kanssa... Kyllähän monet saa ihan hätkähdyttävän vahvan viivan tuohon pc:n liuskaovistestiinkin. Mulla se vaan jäi vähän vaaleammaksi kuin kontrolli... Kuitenkin tosiaan cb:n digiin tuli hymy ja ultrassa näytti siltä, että ovis olis tapahtunut. Vielä verikokeella se varmistettiin, niin saa nähdä kun tulokset tulee, että mitä ne sanoo...
 
Munkin kommentit täältä hävinneet :(

Miramei ihan ensimmäinen reaktio mullekkin oli että onko tuo viiva oikeassa kohdassa, Mutta sit kun tein ton toisenkin ja haamu tuli samaan kohtaan, niin en ruvennu enää edes sitä miettiin.. Tosin tossa kuvassa toi ylempi testi näyttää kyllä todella todella himmeeltä, kyllä se mun mielestä vähän tummempi on.. Mietin että voisin testata tolla digillä aamulla, mitä luulette, jos nyt raskaana oon niin näkyiskö tommonen haamu digissä jo huomenna aamulla?

Mojito en ihan joka päivä ehtinyt ovulaatioo testaamaan, ihan tasapaksua viivaa en testiin saanu. Mutta limoista päätellen luulisin että ovis olis voinu olla 26 päivä, eli kp 14/27-32..

paljon kiitoksia kaikille ketkä on uskaltautunu onnitteleen <3 toivotaan nyt että viiva vahvistuis. :)
 
Mun on pakko kyllä kehua noita pregcheckin ovulaatiotestejä! Tai siis vaikka itsellä meinaakin välillä mennä niiden kanssa hermot, ne antaa silti aina ihan selkeän plussan. Ja viime kierrossa vielä käytin niiitä samaan aikaan andon digitestin kanssa ja molempiin tuli plussa samana aamuna. Hermothan mulla menee juurikin niiden viivojen tihrustelussa, kun mulla yleensä tulee siitä testiviivasta vahvempi kuin kontrollista, niin siinä sitten saa "arvuutella" että onko se nyt plussa vai oliko eilen vai onko vasta huomenna. Siksi otan niistä aina kuvan itselle ja pistän koneelle, pystyy sitten vertailemaan. Mutta joo, tässä kierrossa jätän pregcheckit kaappiin ja käytän vain andon digiä.

Btw, mun kommentti oli näköjään tullut takaisin! :O
 
Joo siis Grill varmaan on tosiaan ihan ihmiskohtaista tuo ovisviivan vahvuusjuttukin :) ja eihän sitä tiiä, jos seuraavana päivänä mullekin olis tullut vaikka vahvempi viiva, mutta kun sain digillä plussan niin jätin testailut siihen...
Ja niissä edellisissä kierroissa, missä oon tikuttanut ovista, enkä oo saanut vahvaa viivaa, voi hyvinkin olla, etten ole ovuloinut ollenkaan...
Joten mihin tästä päästäänkään, vika voi hyvin olla testaajassa eikä testeissä :LOL:
 
Nyu
Onnea Josmu!

Tein juuri digitestin ja se näytti +3. Neuvolantäti oli sitä mieltä, että mulla ois viikkoja kasassa nyt 6+5 ja pääsen ystävänpäivänä ultraan niin varmistetaan :).
Mitä tästä opimme? Jos yrittää tehdä vauvaa niin kannattaa ehkä tehdä se raskaustesti joka kierrossa, koska koin aivan täysin tavallisen oloiset menkat. Vuotoa oli ihan normaalisti (käytän kuukuppia niin olisin kyllä huomannut jos olisivat olleet yhtään niukemmat), kivutkin oli sitä samaa helvetillistä luokkaa kuin aina ennenkin ja särkylääkettä rouskutin enemmän kuin paketin kyljessä suositellaan. Olisi jäänyt se yksi baarireissukin tekemättä, mutta eihän näille toisaalta mitään voi, kun ei käynyt mielessäkään että voisin jo vauvaa odottaa :/.
 
ONNEA josmu!:flower:

Nyu ihana juttu, kunnon ylläri plussa! Mutta en tiijä olisko se mitää muuttanu se aikasempi testi.. ittellä ainaki jos saisin plussan ja alkais ihan tavallisen tuntuset menkat nii luulisin että haamuili vaan tai ois menny kesken.. mutta nyt kaikki on hyvin, onnea odotukseen :)

(.)
mulla saattas olla tänään dpo0.. jännää.. ainaki limoista päätellen.. mutta pupuiltiin viimeks toissa iltana ja tänään ehditään myös vasta illalla hommiin, joten saa nähdä riittääkö :( no saapaha jännätä pari viikkoa!! neppalilut on jo vaihtunu lieviin menkkamaisiin jomotuksiin, ääh joten toivotavasti ei oo menny ovis jo ohi :(
 
Heippa kaikki! Oon ollu hiljanen kun tapahtunu ties mitä myllerryksiä tässä viikon sisällä. Täälä siis pyöritään kp 57...... testi viime viikolla nega ihan puhdas... tosin oli se rsfu:n kökkö testi.. mut eiköhän näillä päivillä näkyis jo siinäkin testissä jos sielä jotain olisi. Lekuriin soiteltu ja saatu vastaukseksi ainoastaan, että meillä ei tehdä mitään täälä kunnallisella puolella ellei oo vuoden aja ollut kierrossa ongelmia. meillä on paljon enemmän akuutimpia tapauksia täälä jonossa. Jep, eiköhän se oo sitten mentävä sinne yksityiselle maksamaan ittensä kipeäks. Mutta ehkäpä selviäisi jotakin mikä vois selittää tän kaiken :)

ONNNITTELUT kaikille jotka ovat tässä ehtineet plussaamaan helmikuussa ! :)

Ja plussatuulia kaikile muille :)
 
Onnea josmu! :flower:

Nyu: Joo siis voihan sen raskaustestin tehdä joka kierto, mikäs siinä! Saa melko varmasti varmuuden. Mutta mulla ainakin on yritys siinä vaiheessa että ennemmin otan sen tädin vastaan kuin näen joka helvetin kierto siinä testissä vain sen yhden viivan ja tekisi mieli työntää pää vaikka mehiläispesään (harmi että nyt on talvi... :LOL:). Mutta hienoa että pääset oikein synttäreiden kunniaksi ultaan! :)

Mojito: Ovistestit ovat varmasti tosi henkilökohtaisia juttuja. Kuten kaikki muukin tuntuu naiskehossa olevan. :D Toisella näin, toisella noin.
 
Kiitokset tervetulotoivotuksista! Kiva kirjoitella sellaiselle palstalle missä ei olla heti naama nyrpyllä vastassa (Suomi24 on mahtava esimerkki tästä!)
Kuitenkin, vau.fi:n ovislaskurin mukaan mulla olis hedelmälliset päivät 13.-18.2. ja oletettu ovispäivä 16.2. (se viikonloppu meneekin mukavasti makuuhuoneen puolella, heh :D )

Iiisot onnittelut plussasta Josmu! :) :flower:
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



TORSTAI 7.2.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


nnela.............kp46/29-34................22v............yk4............1.lapsi
tipunen8........kp39/30-37..............23v............yk2............2.lapsi
memsie..........kp38/31-38..........22v.............yk10.............2.lapsi
hensq ............kp37/??................26v..............yk4............2.lapsi
Mamiksi.......... kp35/29..................21v.............yk8............1.lapsi

Kp 21-30


Nuttis..............kp29/30..............20v............yk6................1.lapsi
Miwwi..............kp26/30-36............22v.............yk1(9)...........1.lapsi
kinuzki............kp25/??.................22v............yk1...............1.lapsi
tarana............kp24/27-28..........25v............yk11...............1.lapsi
Iippari.............kp21/27................21v.............yk2..............2.lapsi

Kp 11->20


susupala..........kp19/38-40(72).....23v............yk3(4)..........1.lapsi
verppu............kp18/27-28...............23v.........yk3..............1.lapsi
Ansku-89........kp18/29..................23v............. yk2.............1.lapsi
Miramei...........kp17/36................25v.........yk6(12)............1.lapsi
Minnah88........kp16/27-31...............24v...........yk3...............1.lapsi
millinkäinen......kp16/25-40.............22v.............yk11.............1.lapsi
Henksuliini93....kp14/28-30.............19v..........yk8..............1.lapsi
sinsa................kp14/30....................20v...........yk2...........1.lapsi
Melody89........kp11/29-39........... 23v............yk9.............1.lapsi

Kp 1-10


Anlii...............kp9/27-30(54).........23v...........yk17.........1.lapsi
Grill................kp9/25-32.............22v........yk17.................1.lapsi
pantera...........kp6/27-33...........20v.............yk7..............1.lapsi
Caro...............kp6/31-41............20v..........yk8..................1.lapsi

Piinailijat:popcorn:

Nimimerkki.....dpo....jännäpäivä
millinkäinen.......dpo0.....14.2

Mukana menossa
icy, -es-, Nemppis, Mojito, Helluunen, Ruska-, Lindu, thewholestory, nepulis, PisaraSadetta, minssu, miuku9, Agnes, Haid89, Jonna_91, kurasaapas, Sachie, Dreamer2, Nelistin, Kyyneltenhymy, lumihiutale92, maijac, -90, Ole luonani aina, Nenni88, Leva, Alexandra89



Plussanneet




2011
mimmiih, hensq, Ippe89, petrra, Laretzki, Nomppeli, Zenpu, Hömelö, Epa-88, Kekkuvekku, Icy, Bubble89, Bela88, Lintsa, Princessa, Sanyo, SeInka, Poikka, Emby^, funny87, Kaarnikka, pampulainen87, Jaanel, minea_, mamiia, Mesikämmen, Vanilja 87, äippä-88, Johanna88

2012
KaisaKaisanen, nellinu, ttty, pikkumyy1, Annie24, neonroze, Iippari, Jnni, ikuinenkuumeilija, Maija-tyttö, Ain00, Hukkapiru, Vilmaliini, Amore, Naspula, AnnisK, Ruby 88, murkku, Henkari, nanna_, BDU, Mosmos, Pamsku, JeNski91, Niiu, AnnuLiisa, Punnabis, Taru_

TAMMIKUU
Skeggo
Supermassive
piupiuu
Mona Lisa
Hopeakissa

HELMIKUU
Nyu
josmu




Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2231594-kakskymppisista-toiveilijoista-plussanneet-2013-a/#post27899004


Yritys-/raskausblogeja:

odotan.
haaveissa oma pieni
Ei kenenkään äiti
Kukkerinmäeltä, päivää!
Se haaveiden taivaan kirkkain tähti

Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.
Kun kiertopäiviä yli 60, eikä mitään kuulu, lisätään "mukana menossa" -listalle.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Millinkäinen
Listaus on piinailun osalta päivän jäljessä - tänään dpo2 :)

Josmu onnea vielä uudemman kerran :)

ON: ihan hassua 'huomata' ovisoireita :D en tiedä johtuuko siitä vai maidontulosta, mutta tissit on ensimmäistä kertaa turvoksissa pillereiden lopetuksen jälkeen (kesä -11). Lisäksi lämmöt eilen puolisen astetta korkeammalla verrattuna alkuviikkoon. Eikös se nyt mene niin, että ovulatiosta ainq kuukautisiin asti on lämmöt korkeammalla?
 
ON: olen parin-kolmen päivän ajan käyttänyt ovistikkuja, mielestäni eilen sain kaikista voimakkaamman viivan (= eli plussa mulle), sillä tänä aamuna viiva oli jo haaleampi (tosin mitkään niistä viivoista, vahvoistakaan ei ollut yhtä punainen kuin se kontrolliviiva). Tänään siis ois jo KP 19, ja uskosin että DPO 0, mutta sitten limoihin :D eli eilen ja tänään pyyhkiessä huomasin runsasta kosteusmaista/kananmunan valkuaista limaa ja sen kanssa myös rusehtavaa?? Toi ruskeus mua siinä mietityttää.. onko viite just ovulaaiosta.. ?
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



PERJANTAI 8.2.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


nnela.............kp47/29-34................22v............yk4............1.lapsi
tipunen8........kp40/30-37..............23v............yk2............2.lapsi
memsie..........kp39/31-38..........22v.............yk10.............2.lapsi
hensq ............kp38/??................26v..............yk4............2.lapsi
Mamiksi.......... kp36/29..................21v.............yk8............1.lapsi

Kp 21-30


Miwwi..............kp27/30-36............22v.............yk1(9)...........1.lapsi
kinuzki............kp26/??.................22v............yk1...............1.lapsi
tarana............kp25/27-28..........25v............yk11...............1.lapsi
Iippari.............kp22/27................21v.............yk2..............2.lapsi

Kp 11->20


susupala..........kp20/38-40(72).....23v............yk3(4)..........1.lapsi
verppu............kp19/27-28...............23v.........yk3..............1.lapsi
Ansku-89........kp19/29..................23v............. yk2.............1.lapsi
Miramei...........kp18/36................25v.........yk6(12)............1.lapsi
Minnah88........kp17/27-31...............24v...........yk3...............1.lapsi
millinkäinen......kp17/25-40.............22v.............yk11.............1.lapsi
Henksuliini93....kp15/28-30.............19v..........yk8..............1.lapsi
sinsa................kp15/30....................20v...........yk2...........1.lapsi
Melody89........kp12/29-39........... 23v............yk9.............1.lapsi

Kp 1-10


Anlii...............kp10/27-30(54).........23v...........yk17.........1.lapsi
Grill................kp10/25-32.............22v........yk17.................1.lapsi
pantera...........kp7/27-33...........20v.............yk7..............1.lapsi
Caro...............kp7/31-41............20v..........yk8..................1.lapsi
Nuttis..............kp1/29-30..............20v............yk7................1.lapsi

Piinailijat:popcorn:

Nimimerkki.....dpo....jännäpäivä
millinkäinen.......dpo2.....14.2
Melody89.........dpo-1?......?

Mukana menossa
icy, -es-, Nemppis, Mojito, Helluunen, Ruska-, Lindu, thewholestory, nepulis, PisaraSadetta, minssu, miuku9, Agnes, Haid89, Jonna_91, kurasaapas, Sachie, Dreamer2, Nelistin, Kyyneltenhymy, lumihiutale92, maijac, -90, Ole luonani aina, Nenni88, Leva, Alexandra89



Plussanneet




2011
mimmiih, hensq, Ippe89, petrra, Laretzki, Nomppeli, Zenpu, Hömelö, Epa-88, Kekkuvekku, Icy, Bubble89, Bela88, Lintsa, Princessa, Sanyo, SeInka, Poikka, Emby^, funny87, Kaarnikka, pampulainen87, Jaanel, minea_, mamiia, Mesikämmen, Vanilja 87, äippä-88, Johanna88

2012
KaisaKaisanen, nellinu, ttty, pikkumyy1, Annie24, neonroze, Iippari, Jnni, ikuinenkuumeilija, Maija-tyttö, Ain00, Hukkapiru, Vilmaliini, Amore, Naspula, AnnisK, Ruby 88, murkku, Henkari, nanna_, BDU, Mosmos, Pamsku, JeNski91, Niiu, AnnuLiisa, Punnabis, Taru_

TAMMIKUU
Skeggo
Supermassive
piupiuu
Mona Lisa
Hopeakissa

HELMIKUU
Nyu
josmu




Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2231594-kakskymppisista-toiveilijoista-plussanneet-2013-a/#post27899004


Yritys-/raskausblogeja:

odotan.
haaveissa oma pieni
Ei kenenkään äiti
Kukkerinmäeltä, päivää!
Se haaveiden taivaan kirkkain tähti

Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.
Kun kiertopäiviä yli 60, eikä mitään kuulu, lisätään "mukana menossa" -listalle.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Ansku Kyllä ovulaation aikaan voi tiputella. Mulla tuli ihan vaaleen ruskeeta viime kierron keskivaiheilla muutaman päivän..

Millinkäinen Lämmöistä ei mitään hajua, mulla on tosi usein varsinkin talvella flunssaa/ja lämmöt koholla sen takia, sen takia en ite mittaile ollenkaan.. Mutta oon kans kuullu et oviksen jälkeen ne nousee..

Tänään ovitestissä selvät kaks TASAVAHVAA viivaa jabadapaduuu! eli dpo:t varmaan muuttuu vielä, mutta ilmottelen punasella muutoksista sitten kun saan itteki selvää missä meen :)
 
Mulle voi päivittää kp 1/30, yk 7. Hyvä kun alko vaan uus kierto, enpä muuta odottanukkaan kun oltiin oviksen aikoihin molemmat ensin kauheessa flunssassa ja sitten iski vielä noro-virus. :D

Suuret onnittelut plussanneille!! Myös ovis-sellaisille! :)
 
Ei näy ovista. Toissapäivänä en saanut testiin edes haamua, ja nyt on jo selvä viiva. Jospa se plussa tulis huomenna tai ylihuomenna :) Entäs Miramei? Jokos siellä on hymynaama saatu?
Onneksi alkoi itsellä tuo kurssi, niin ei ehdi niin paljon näitä miettimään, ja tämä kierto onki menty ilman kokoaikaista stressiä. Ainut huoli ollu noista viivan piruista, mutta kyllä se ovis sieltä varmaan tulee. Pyyhittäessä tuli tänään vaaleanpunasta limaa. Eikös sitä pitäis tulla oviksen jälkeen eikä ennen?

Täällähän on taas uusia haamuja. Eikun vaan viivojen vahvistumisia..
 
Minnah ei ole ja aika kummallista kun kuitenkin tiistaina folli oli jo 19mm, oli kasvanut neljässä päivässä 8mm ja sen pitäs puhjeta about 20-22mm. Tänään on ollu ovistuntemuksia mutta tiedä sitten. Oon kyllä ollu stressaantunutkin, että saattaahan tuo ovikseen vaikuttaa.
 
Onnea plussanneille... :)

Oon täältä pitänyt hiukan etäisyyttä, enkä ole enää päivittäin täällä käynyt lukemassakaan. Eilen tuin toteamaan, että pitkällä kierrossa mennään, ja tänään aamuisella vessareissulla alkoi ilman ennakko-oireita uusi kierto. Oviksen bongasin tuntemusten perusteella kp 26, että siihen tää sopiikin. Oikeastaan mun pitäis olla nykyisin tuoa mukana menossa-osiossa, sillä yrittäminen varsinaisesti on tuosta tänään päättyneestä kierrosta alkaen aitettu toistaiseksi tauolle. Mutta ei kuitenkaan kokonaan. Mieluiten pysyisin edelleen listoilla, jotta on ees joku paikka, mistä välillä tulis tarkistelemaan kiertoa :D

Viimeisimmät kolme kiertoa olleet pidempiä, joten mulle voipi päivittää kp 1/37-39, yk 11
 

Yhteistyössä