Kaksi vai kolme lasta???

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Siinäpä vasta kysymys:)Vauvakuume vaivaa ajottain tosi pahasti ja välillä yritän taas ajatella etta kaksi lasta on meille sopiva määrä..Mutta silti se kolmas tenava kummittelee mielessä:)
 
Ei sitä kukaan muu voi sanoa :) Meille on toinen tulossa ja mä en tosiaan usko että kuumeilut tähän jäisi. Mies puhuu välillä että ehkä kaksi on tarpeeksi, välillä suunnittelee jo kuudetta :D
 
minä
Täällä toinen tulossa ja olemme miehen kanssa samaa pohtineet. Mulla vaan alkaa olla jo ikää sen verran, että olisin sitten se kaikkien halveksima 40v. äiti pienen vauvan kanssa, mikäli kolmatta väsäämään alkaisimme...
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Täällä toinen tulossa ja olemme miehen kanssa samaa pohtineet. Mulla vaan alkaa olla jo ikää sen verran, että olisin sitten se kaikkien halveksima 40v. äiti pienen vauvan kanssa, mikäli kolmatta väsäämään alkaisimme...
Älä nyt ainakaan sen anna häiritä. Toisten mielipiteistä viis, mikä sopii teille, ei kuulu muille... :D
 
40v
Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Täällä toinen tulossa ja olemme miehen kanssa samaa pohtineet. Mulla vaan alkaa olla jo ikää sen verran, että olisin sitten se kaikkien halveksima 40v. äiti pienen vauvan kanssa, mikäli kolmatta väsäämään alkaisimme...
Jaa että oikein kaikkien halveksima. Enpä tiennytkään. Käyn täällä niin harvoin.
 
vieras
Mulle riittää kaksi, ainakin meillä olisi auton ja asunnon vaihto edessä jos kolmas ilmaantuisi. Kaikesta tulis monta kertaa hankalampaa, ihan pelkkä kauppaan lähtö ja ulos meneminen olisi katastrofi varmasti kun se on sitä jo nytkin, hyvä että kaksi pysyy hallinnassa.. Niin eikä muutenkaan kiinnosta enää alkaa heräilemään öisin, olla raskaana, syöttää, passata ja plääh, ei vaan ole mitään motiivia. :D
 
...
Mä pohdin samaa ja vasta yks lapsi on. Ihan jo niin kylmänä mietin, ett ku ollaan rakentamassa ni tuleeko taloo 4 vai 5 makuuhuonetta(yks tulee "kuntosaliks"). Omat huoneet ku haluan lapsille, Ite siitä nauttinu lapsuudessa ja nuoruudessa ni toivon omille samaa. Jäi jäiskö tähän yhteen, ni riittäis kolme makkaria;)
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja 40v:
Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Täällä toinen tulossa ja olemme miehen kanssa samaa pohtineet. Mulla vaan alkaa olla jo ikää sen verran, että olisin sitten se kaikkien halveksima 40v. äiti pienen vauvan kanssa, mikäli kolmatta väsäämään alkaisimme...
Jaa että oikein kaikkien halveksima. Enpä tiennytkään. Käyn täällä niin harvoin.
Sorry, ei ollut tarkoitus loukata, vaan olla lähinnä sarkastinen, kun tällä palstalla tuo ikäraja (tai sitten jo se 35v. tai 30v.) on jo hautajaisten paikka... :)
 
Kaksi on enemmän kuin yksi, mutta kolme on todellakin enemmän kuin kaksi. Tämä tuli todettua tuossa puoli vuotta sitten. Mutta: kun ajattelee tätä vauva-aikaa ja vertaa sitä siihen millasta se oli kakkosen kanssa, niin kyllä se oli paljon raskaampaa ja hankalamman tuntusta. Tää meidän kolmonen nukkuu aivan yhtä huonosti kun kakkonen, mut en oo läheskään niin väsyny kun edellisen kanssa. Mitä oon muita ystäviäni seuraillu, niin tuntuu, että vauva-aika toisen lapsen kanssa, jolla on pieni ikäero edelliseen, on se kaikkein rankin - kolmas sitten jo helpompi vaikka ikäero olis yhtä pieni. Tiedä sitten onko tässä aatoksessa mitään perää, mutta näin ainakin omilla tutuilla tuntuu olevan. Sitä en osaa sanoa, että miten sitten jos lapsilla olis isompi ikäero.
 
kaksi
Meillä oli sama pohdinta syksyllä, ja olimme ihan 50-50 asian kanssa. Päädyimme siihen, että lapsiluku on täynnä, koska:

*meillä on kaksi tervettä lasta, asiat on paremmin kuin hyvin

*jos raskausaikana sattuisi jotain ja joutuisin makaamaan sairaalassa, kuka hoitaisi isommat lapset? Mies ei voisi jäädä työstä pois.

*en välttämättä jaksaisi enää kolmatta, niin ihanaa kuin lapsen saaminen onkin. Kaksi vanhempaa jäisivät vähemmälle huomiolle.

*meidän olisi pakko muuttaa jossain vaiheessa. Tähän asuntoon mahdumme nelistään vaikka sinne asti, kun lapset muuttavat omilleen.

Nää oli järkisyitä, olen tyytyväinen että teimme tämän ratkaisun. Joku muu voi olla eri mieltä, mutta tämä oli ajateltu juuri meidän perheen hyvinvointi mielessä pitäen.
 
meillä 2 lasta
"yksi lapsi on harrastus, kaksi lasta on työtä, kolme on hulluutta."

Tukiverkkoja ei ole ollenkaan ja miehen työ ei jousta yhtään. Jo kahden lapsen harrastukset vie ajan totaalisesti, jo kahden lapsen elättäminen on taloudellisesti kova piikki, kaikki on vanhempien omasta kulutuksesta pois.

En ole epäitsekäs luonne, joka nauttii muiden passaamisesta. Vaan ennemminkin tykkäisin itse olla se joka saa valmiin lautasen eteensä. Joten ei kiitos yhtään lisää kotitöitä tai ruoanlaittoa tai askartelujensiivoamista jne.
 

Yhteistyössä