Kaksi täysin erilaista raskautta, kumpi tulee? Arvauksia. :)

1. Raskaus
Rinnat aristi alkuraskaudessa ja janotti koko ajan. Ummetusta koko raskauden. Linea negra tuli napaan asti ja ennen synnytystä se nousi rintojen väliin. Mitään vaivoja tms ei ollut. Pysty, eteenpäin työntynyt vatsa. Herkut maistui liiankin hyvin. Poika tuli.

2. Raskaus
Alkuun kovat "pms-oireet" ja pahoinvointia rv20 asti. Loputonta väsymystä. Linea negraa ei näy vieläkään. Alkuraskaudesta asti olen himoinnut hedelmiä ja kaikkea raikasta. Harvemmin pystyn vieläkään lämmintä ruokaa syömään. Rv32 Tuli kovat pahoinvoinnit/närästys takaisin ja jatkuu edelleen rv35. Vatsa on iso ja hieman levahtanut sivullekin. Ei lainkaan ummetusta, eikä erityisen paljon janota. Liitoskipuja on ollut jo 5vk, suonenvetoja, levottomat jalat, unettomuutta. (En ole kysynyt kumpaa odotan, halusin että se on yllätys.)

Veikkauksia kumpi nyt syntyy?
 
Oliko jälkimmäinen raskautesi helppo, vai ei? Jotkut sanoo että raskaudet pahenee kerta kerralta. Anoppi veikkaa meille tyttöä, appi ja mies poikaa. Itselläni ei ole harmainta haisuakaan kumpi tulee, mutta esikoisesta olin varma että on poika.
 
Mulla oli ekassa raskaudessa pahoinvoinnit sun muut oireet ja loppuajasta olin saikulla supisuksientakia, mahan perusteella kaikki veikkasi poikaa. Toisessa raskaudessa ei pahoinvointia ja alku melko oireeton.. Ruokahalut meni jossain vaiheessa kokonaan ja kahvi ei maistunut, mahan perusteella veikattiin poikaa paitsi äitini veikkasi tyttöä. Itse oli kummallakin kerralla varma, että poika tulee ja tulikin! Erilaiset raskaudet oli, mutta sama sukupuoli :)
 
Raskauksien erilaisuuden/samanlaisuuden perusteella ei aina voi varmasti päätellä sukupuolta, mutta kai niissä sentään jotakin perää voi olla. Omasta mielestäni älyttömin on kuitenkin juuri tämä vatsan malli -uskomus. Naisen kroppa muuttuu jatkuvasti, ja siihen vaikuttavat monet tekijät: mm. ikä, liikuntatottumukset ja aiemmat raskaudet. Ei raskausvatsa voikaan enää näyttää samalta kuin aiemmin, koska ihminen muuttuu ulkoisesti alinomaa. No, sinulla on ekassa raskaudessa ollut ns. poikaoireet, tokassa tyttöoireet, joten näiden uskomusten perusteella teille on tulossa tyttö!
 
Eipä noi oireet ja mahanmallit mitään sano. Itellä oli kaikki poikaraskaus oireet mahan malli mukaan lukien ja tyttö sieltä tuli. Naapurin täti ei meinannut millään uskoa että mun kapeasta pystymahastani tuli tyttö kun se niin oli poikamaha....
 
jos mua tarkoitit niin toka raskaus on paljon helpompi kun eka pahoinvointien osalta, lievää etomista vaan mut se tosin kesti loppuun asti et ei kauheen hauskaa mut kestettävissä. ekassa teki mieli raikasta ja inhosin rasvasta ruokaa ja tokassa oli toisinpäin. ekassa oksentelin vkolle 15 ja sit loppu ku seinään, oli taivas. sitä odotellessa... mahat mulla on ollu molemmissa ns poikamahat, ite en noihin usko ja kuten allie sanoki ni siihen mahan muotoon vaikuttaa niin moni asia. nyt oon läskimpi ku edellisissä raskauksissa joten saatan senki takia levähtää. tissikipua mulla ei oo ollu kun tässä raskaudessa.
noista uskomuksistahan on tehty tutkimustaki ja ainoo mikä antaa ees vähän viitteitä sukupuolesta oli sykkeet mut niissäki ero oli todella pieni. et oli oireet mitkä tahansa ni kumpi vaan saattaa tulla.
 
Mulla nyt menossa kolmas raskaus puolessa välissä ja ihan joka raskaus mulla on ollut täysin erilainen. Tyttö ja poika on aiemmin tulleet ja tästä kolmannesta ei vielä tiedä kumpi on! Oireiden puolesta en kyllä osaa arvaillakaan. :)
 
Mulla taas kuten huomaat eka raskaus ois klassisesti viitannut poikaa vaikka tyttö tuli. Tästä veikkaan poikaa, mutta saa nähdä!!

1. raskaus: pahoinvointi heti alusta tosi paha, jouduin tiputukseen kahdesti enkä voinut syödä lähes mitään. Loppui rv14. Kamala suolaisen ja rasvaisen himo. En pystynyt syömään kovin mausteista (=tulista) ruokaa. Linea negra tuli heti alusta tosi voimakkaana ja katosi pikkuhiljaa synnytyksen jälkeen. Maha oli tosi suippo eteenpäin ja KAIKKI kommentoivat sitä poikamahaksi. Lapsi liikkui ja riehui hulluna mahassa. TYTTÖ tuli!

2. Raskaus: pahoinvointi aluksi vain lievää, ei oksentelua vasta kuin rv 12! Loppui noin rv20. Ei linea negraa. Vähemmän mielitekoja ja pystyn syömään melkein mitä vain mutta paljon kovempi makean himo kuin viimeksi. Siis tosi paljon enemmän tekee mieli makeaa... Maha on pyöreämpi kuin viimeksi ja enemmän sivuille levinnyt. Lapsi on rauhallisempi. Silti itselläni on poikaolo :) Saa nähdä kumpi tulee, miehen toiveesta pidämme tällä kertaa yllätyksenä (viimeksi 4D ultrasta saatiin tietää tytön tulosta)
 

Yhteistyössä