Kaksi kysymystä aivan eri aiheista :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja APAP
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

APAP

Vieras
Elikkä mulla on reipas kilonen lohi täytettynä folioon käärittynä uunissa 150 asteessa. kauanko sen pitää siellä olla? Mä aattelin kahta tuntia mut en oo yhtään varma :/

Toinen kysymys on noista kotihoidon asioista eli aatellaan et saan 400/kk kotihoidon tukea. Miten se muuttuu kun mulle tulee toinen lapsi?

Kalasta en tiedä mitään.

Äitiysloman aikana saat äitiysrahaa. Jos et saa mitään lisiä kotihoidon tukeen, et voi saada sitä ä-loman aikana. Jos kävisi sellainen tilanne, että kotihoidon tuki on äp-rahoja suurempi, saisit erotuksen kht:na kunhan isompi lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa.

Kun vanhempainrahakausi loppuu, saat taas kotihoidon tukea jos jäät kotiin ja siihen sisarukskorotuksen 60-90 e sisaruksen iästä riippuen, jos hän ei ole kunnallisessa päivähoidossa.

No mulla on ollu kilonen lohi uunissa puoli 3 asti ja lämmöt 150, kermassa lilluu. Ja mä tykkään että ylikypsä paremmin kun epävarma.

Kotihoidontukea itsessään sä et voi saada kun jäät äitiyslomalle, mutta kotihoidontuen lisäosaa kylläkin (jollei mies tienaa liikaa) ja se riippuu tuloista, oliko se maksimisumma jotain 160e, kelan sivuilta löytyy se tarkka summa.

Yhteistyössä