KAKS/ Kajaani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Synnytyspaikkana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Synnytyspaikkana

Vieras
Kertokaahan millainen synnytyspaikkana tuo KAKS on?
Millainen ilmapiiri? Kodinomainen vai sairaalamainen?
Entäs kätilöt? Ja muu henkilökunta?

Kaikki informaatio otetaan vastaan...myös negatiivinen.

Ei se mielestäni kovinkaan kodinomainen ole, mutta ei se kyllä minua ole haitannut. Mutta todella ihanat kätilöt siellä on ja mukava ilmapiiri. Ei mitään negatiivista sanottavaa.

Nostanpa minäkin tätä!

Kyllä kait täällä ees jonkinverran kainuulaisia äitejä on, joten kertokaa ihmeessä, kiinnostaa kovasti.

Itellä sairaala- ja toimenpidepelkoja, joten tiedot kyseisestä paikasta ja sen käytännöistä saattais helpottaa ees vähän.

Minäkin olen menossa synnyttämään KAKS:iin lähiaikoina. Kävin pari kertaa kätilöiden pitämässä valmennuksessa. Tällähetkellä olen tavannut kolme kätilöä, kaikki niistä on ollut mukavan oloisia. Miinuksena voisi kuitenkin sanoa, että synnytyssalin huoneet tuntuu tosi kuumilta paikoilta ja aivankuin niissä ei oikein ilmastointi pelaisi ihan kympillä....mene ja tiedä. Synnyttäneiden osastolla olen käynyt pari kertaa visiitillä, silloin perhehuone oli remontissa. Huoneet siellä ovat aika sairaalamaisia ja jos paljon ""asiakkaista"" niin varmasti kuumia ja ilmattomia, kun huoneisiin voidaan laittaa useampia joihinkin huoneisiin jopa kuusi. Yhteiset ""vierastilat"" keittiöt ja vauvanhoitohuoneet ovat ihan hyviä.

heippa.
Minä oon kajaanista ja menossa nyt lähiaikoina synnyttämään KAKS:iin.Kävin siellä tutustumassa.Minun mielestä synnytyshuoneet ovat kodinomaiset ja viihtyisät.Siellä on yhdessä huoneessa poreamme ja toisessa kiikkutuoli jne...Kätilöt vaikuttivat mukavilta.He ovat sitä varten siellä.Samoin synnytysosasto vaikutti viihtyisältä ainoastaan miinusta on,että liian paljon äitejä ja vauvoja samassa huoneessa.Eiköhän ne päivät mene jotenkin mitä siellä täytyy viettää aikaa.Huoneessa on hyvä,että ainoastaan vauvan sisarukset ja isä pääsevät huoneisiin.On ainakin rauhallista.Muut vieraat käyvät katsomassa vauvaa päiväsalissa.Olisi kiva tietää,että onko täällä muitakin jotka aikovat synnyttää kaks:ssa ja milloin?
T.odottaja (rv39)

Hei! Minä synnytin esikoisen KAKSissa marraskuussa -03 kun asuttiin Kajaanissa puoli vuotta miehen työkomennuksen vuoksi. Kätilöt oli mukavia, paitsi yksi (synnytystäni hoitanut) lausui välillä tosi tökeröitä kommentteja. Anestesialääkäri oli ilmeisesti Venäjältä ja käyttäytyi moukkamaisesti, en nähnyt koko miestä eikä hän esitellyt itseään mitenkään, kävi vaan pistämässä epiduraalin ja oli niin tunari, että pisti sen ohi. Olenkin käynyt nyt pelkopolilla täällä Oulussa ja käytiin kätilön ja lääkärin kanssa läpi edellistä synnytystä. Synnytys oli pitkä ja itselleni jäi siitä kauhukuvia mieleen. Asia on kuitenkin nyt käsitelty ja olen ihan hyvillä mielin menossa OYSiin synnyttämään. Neuvoisin alkuperäistä tuomaan omat ajatukset rohkeasti esiin synnytyksen edetessä. Kätilö alkoi kuunnella ja uskoa mua vasta tunti ennen ponnistusta kun miehenikin hermostui hänelle. Onnea matkaan, toivottavasti kaikki menee Sinulla mukavasti :) t.Rusina 36+4.

Moi!
Olen synnyttänyt esikoiseni KAKSissa pari vuotta sitten. Anestesialääkäri(kandi) pisti puudutuksen n.5 kertaa väärään paikkaan,onneksi en kuitenkaan liikkunut!.Kätilö ei osannut laittaa tikkejä epparihaavaan-aukesi ja vuoti runsaasti monta viikkoa..Imetysohjaus oli surkeaa-ensisynnyttäjänä koin jääväni melkoisen yksin monen asian kanssa.Tietysti poikkeuksena oli muutama mukava lastenhoitaja ja synnytyslääkäri.
Toinen vauva nyt tulossa ja aion olla varmasti hankala tapaus ja tuoda nyt ajatukseni reippaasti esille :)) ei muuta kuin tsemppiä!!

Yhteistyössä