kakkutaiturit, äkkiä apua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Juustokakkua teen ja siihen tulee maustamatonta tuorejuustoa. Ostin sitten creme bonjour, maustamatonta. Nyt iski epäilys, että tosiaanko sitä käytetään juustokakkuun, kun sehän on kuitenkin suolaista...? Mitä juttua mä en nyt hoksaa tässä...?

Mä olen tykännyt eniten mascarponesta, Violat sun muut ovat ikävän makuisia mun mielestä, vaikkaohje sanoisi mitä. Mutta esimerkiksi rahkalla voi korvata tuorejuuston, sekin nimittäin on valmistustavaltaan tuorejuusto. Olen tehnyt joskus niin, kun mascarponea ei ollut saatavilla.

Ok ja kiitti!. Tuossa ohjeessa oli, että sulata liivate 2rkl vettä. Eikai se voi pitää paikkaansa, tarkoittanee 2dl, kun kerran 5 liivatetta pitää liottaa...?

Joo, mä nyt sitten menin korvaamaan tuon juuston (jo ennen kuin älysin täältä kysyä, niin turkkilaisella jugurtilla ja sitäkin oli liian vähän....) Ärsyttää, kun isotöinen kakku ja nyt varmaan ihan pilalla. No onnkeksi harjoituskakku, mutta silti...

[QUOTE="vieras";26004901]Ok ja kiitti!. Tuossa ohjeessa oli, että sulata liivate 2rkl vettä. Eikai se voi pitää paikkaansa, tarkoittanee 2dl, kun kerran 5 liivatetta pitää liottaa...?[/QUOTE]

Ei ne liivatteet suurta määrää tartte vettä, 2 rkl kuumaa riittää.

[QUOTE="vieras";26004901]Ok ja kiitti!. Tuossa ohjeessa oli, että sulata liivate 2rkl vettä. Eikai se voi pitää paikkaansa, tarkoittanee 2dl, kun kerran 5 liivatetta pitää liottaa...?[/QUOTE]

Liivatteet sulatat pieneen kiehuvaan vesitilkkaan, kyllä :). Sitä ennen liotat liivatelehtiä runsaassa kylmässä vedessä, niin että lehdet peittyvät veden alle...

Se vähän riippuu reseptistä, että mitä siihen noin muuten tulee, mutta ei munkaan reseptiin tule kuin 0,5dl mehua, ja liivatteita 5-6.

nimenomaan niinkuin muutkin sanoi, ensin liivatteet astiaan kylmään veteen jotta ne pehmenee ja sitten 2rkl kuumaa vettä lisäilet yksitellen ja sekoitat niin kyllä ne siihen nestemäärään katoaa :)

Yhteistyössä