Kakkukuva

Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
voisko narsissi laittaa kuvia omista ammattilaiskakuista?ihan vaan mielenkiinnosta kyselen.. ja ap,tosi herkullisen näköinen :p :p
Juu sori, ei liikene :)
Pidän mieluummin anonyymiyteni tällä palstalla, kuin levittelen kuvia kakuistani, joista minut tunnistaa :whistle:

Tämä tietenkin voisi olla vain tekosyy jos en oikeasti osaisikaan leipoa ollenkaan ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itse olen kampaaja ja myös kriittinen työssäni ja usein asiakas tekemäni nutturan nähdessään kiljuu onnesta miten ihana se on ja upea ja kehuu taitojani. Ja itse saatan nähdä miljoona vikaa joita haluaisin muuttaa, mutta en enää voi. Mutta se tosiaan on onni, että niitä ei amatööri näe. :)
Täysin sama juttu täällä, mutta vielä (omaksi harmikseni) näen virheitä ja vikoja myös muiden valmistamissa kakuissa.
Pakko myöntää, mutta olen niin kriittinen, että en osaa arvostaa ja nauttia muiden valmistamista kakuista ja leivonnaisista tarpeeksi hyvin.
Useimmiten tämä häiritsee vain itseäni, mutta nyt tein virheen ja sanoin poikkipuolisen sanan kakun ulkomuodosta..
Just ja sanot olevasi ammattilainen
Joo'o. Mikä siinä ihmetyttää? =)

 
huh huh
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itse olen kampaaja ja myös kriittinen työssäni ja usein asiakas tekemäni nutturan nähdessään kiljuu onnesta miten ihana se on ja upea ja kehuu taitojani. Ja itse saatan nähdä miljoona vikaa joita haluaisin muuttaa, mutta en enää voi. Mutta se tosiaan on onni, että niitä ei amatööri näe. :)
Täysin sama juttu täällä, mutta vielä (omaksi harmikseni) näen virheitä ja vikoja myös muiden valmistamissa kakuissa.
Pakko myöntää, mutta olen niin kriittinen, että en osaa arvostaa ja nauttia muiden valmistamista kakuista ja leivonnaisista tarpeeksi hyvin.
Useimmiten tämä häiritsee vain itseäni, mutta nyt tein virheen ja sanoin poikkipuolisen sanan kakun ulkomuodosta..
Just ja sanot olevasi ammattilainen
Joo'o. Mikä siinä ihmetyttää? =)
Se että jos itselläsi on ammattitaitoa niin osaat myös arvostaa toisten tekemistä mollaamatta.
Itselläni on kaksi sisarusta samalla alalla kuin sinä ja koskaan eivät ole arvostelleet ketään, ovat osanneet pitää mölyt mahassaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
voisko narsissi laittaa kuvia omista ammattilaiskakuista?ihan vaan mielenkiinnosta kyselen.. ja ap,tosi herkullisen näköinen :p :p
Juu sori, ei liikene :)
Pidän mieluummin anonyymiyteni tällä palstalla, kuin levittelen kuvia kakuistani, joista minut tunnistaa :whistle:

Tämä tietenkin voisi olla vain tekosyy jos en oikeasti osaisikaan leipoa ollenkaan ;)
sinähän sen sanoit ;) ihme ammattilainen,kun ei kehtaa luomuksiaan esitellä,ettei kukaan tunnista :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
voisko narsissi laittaa kuvia omista ammattilaiskakuista?ihan vaan mielenkiinnosta kyselen.. ja ap,tosi herkullisen näköinen :p :p
Juu sori, ei liikene :)
Pidän mieluummin anonyymiyteni tällä palstalla, kuin levittelen kuvia kakuistani, joista minut tunnistaa :whistle:

Tämä tietenkin voisi olla vain tekosyy jos en oikeasti osaisikaan leipoa ollenkaan ;)
sinähän sen sanoit ;) ihme ammattilainen,kun ei kehtaa luomuksiaan esitellä,ettei kukaan tunnista :eek:
"ihan vaan mielenkiinnosta kyselen..." :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
voisko narsissi laittaa kuvia omista ammattilaiskakuista?ihan vaan mielenkiinnosta kyselen.. ja ap,tosi herkullisen näköinen :p :p
Juu sori, ei liikene :)
Pidän mieluummin anonyymiyteni tällä palstalla, kuin levittelen kuvia kakuistani, joista minut tunnistaa :whistle:

Tämä tietenkin voisi olla vain tekosyy jos en oikeasti osaisikaan leipoa ollenkaan ;)
sinähän sen sanoit ;) ihme ammattilainen,kun ei kehtaa luomuksiaan esitellä,ettei kukaan tunnista :eek:
"ihan vaan mielenkiinnosta kyselen..." :LOL:
luuletko sä,että mua kiinnostaa tietää/saada selville,kuka ammattilainen sä olet?ehei,en käytä ammattilaista leipomusten hankkimiseen..ajattelin vain,että nähtäis ihan ammattilaisen tekemiä kakkuja,että onko sulla varaa arvostella toisten tekemiä kakkuja tuohon sävyyn..
 
Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:
Se että jos itselläsi on ammattitaitoa niin osaat myös arvostaa toisten tekemistä mollaamatta.
Itselläni on kaksi sisarusta samalla alalla kuin sinä ja koskaan eivät ole arvostelleet ketään, ovat osanneet pitää mölyt mahassaan.
Voi jukran pujut sentään. Pahan emämokauksen menin tekemään, kun sanoin kaksi sanaa. "No joo".
Se olikin kautta palstahistorian varmasti pahin ja kitkerin kommentti mitä muiden kakuista on sanottu :saint:

ps. jos et huomannut, niin pyysin aapeelta anteeksi erittäin tahditonta kommenttiani. :)
 
Enpä taidakaan omia kakkujani tänne linkittää, ei silti että olisin koskaan edes kuvannut niitä.
Ne ovat epätasaisia reunoiltaan ja päällisetkin vähän niin ja näin, mutta minusta tärkeintä on maku.

Ap.n kakun päällisen väri oli kiehtova. Miten tehdään päärynäsiideristä kiille?
 
hm
Itse leipuri-kondiittorina pistin samat asiat merkille kuin narsissikin, mutta myös kakun väri pisti silmään. Ammattilaisena käyttäisin neutraalimpaa väriä, koska monet vierastavat erikoisempia värejä kakuissa. Mutta hieno kakku kotileipurilta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
luuletko sä,että mua kiinnostaa tietää/saada selville,kuka ammattilainen sä olet?ehei,en käytä ammattilaista leipomusten hankkimiseen..ajattelin vain,että nähtäis ihan ammattilaisen tekemiä kakkuja,että onko sulla varaa arvostella toisten tekemiä kakkuja tuohon sävyyn..
Se nyt oli tietenkin tiedossa, että halutaan vain kaivaa tietoja onko toinen kykeneväinen sanomaan mitään negatiivista toisten töistä.
Ja missään en ole väittänyt että sinä, tai kukaan muukaan tässä ketjussa kirjoittelevista tunnistaisi minut kakkukuvieni perusteella.
Palstalla kirjoittelee paljon ystäviäni, sukulaisia ja kenties jotain tuttavianikin.
On asioita, joita en halua kaikkien silmiin ja tietoon, joten en laita kuvia tekeleistäni tänne. Sen ei pitäisi sinua haitata. Helpotetaan kuitenkin tilannetta ja sanotaan, että en ole itsekään tarpeeksi hyvä, jotta voisin muiden töitä arvostella (sitä varmaan ajat kuitenkin takaa?). Kuten myönsin jo, olisin voinut jättää kirjoittamatta ne kaksi sanaa. Anteeksi on pyydetty, joten tilanne pitäisi olla sillä selvä? :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Näin ammattilaisena voin sanoa, enempiä mollaamatta, että "no joo" :xmas:

Mutta tuo päärynäsiideri kiilteenä kuulosti hyvältä idealta =)
Täytyypä testata itekin joku kerta :)
kerro meille amatööreille mikä siin on vikana? mua ainakin ihan oikeasti kiinnostais tietää mikä siin sua häirittee.

Niin ja ainakin mun silmiin todella upea kakku, ihan kuin ammattilaisen tekemä :D
Tavoittelen täydellisyyttä.
Harvat kakut miellyttää silmää ja ovat tarpeeksi siistejä ja kauniisti tehtyjä.
Mutta sehän on pääasia, että tekijä itse pitää luomuksestaan. Enkä kuvittelekaan, että amatööri voisi mykistäviin luomuksiin kyetäkään :)


Ja kun kysyit, että mikä kakussa on vialla (ota siis tämä rakentavana kritiikkinä, ei pelkkänä haukkumisena ;) ), niin tässä selvennystä:
Kakun reunat ovat rosoiset. Se oli ensimmäinen mikä pisti silmään.
Koulutuksessa painotetaan aina lastan käyttöä ja kakkujen saamista tasaisiksi, kuin tiiliskivet.
Pikeeraus liian paksua ja levinnyttä. (ensi kerralla pikeeripussiin siis pienempi reikä ).
Kuviot on epäsymmetrisiä ja niitä on roiskittu sinne tänne. (vähempi on enempi)
Kukkien heteet liian paksuja. Vihreät kuulat roiskastu päälle.
Jne.

Kakku on hyvä kotileipurille, eli siitä pojot kuitenkin ap:lle! :)


niin siis minähän sitä kysyin,vaikkei mun tekele olekkaan. Ja OIKEASTI mua kiinnosti mikä sua siin häiritsee ja ihan asiallisesti vastattu. Mun silmiin tämä kakku on todella hieno ja omat räpellykseni on niin hirveitä että hyvä että vieraille viittii syöttää. Mukava ois kyl osata tehä täydellisiä kakkuja,mut kukapa niitä osais??? linkitäs jotain täydellisten kakkujen kuvia,jos et omias voi laittaa. et kyl sanonutkaan et sun kakkus ois täydellisiä,mut varmaan "tarkempia" ku ap:n.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Itse leipuri-kondiittorina pistin samat asiat merkille kuin narsissikin, mutta myös kakun väri pisti silmään. Ammattilaisena käyttäisin neutraalimpaa väriä, koska monet vierastavat erikoisempia värejä kakuissa. Mutta hieno kakku kotileipurilta.
Minä olen värien suhteen täysin päinvastaisella linjalla.
Mielestäni suomalaiset käyttävät aivan liian neutraaleja värejä kakuissa.
Tiedän kuitenkin, että suurin osa (varsinkin suomalaisista) leipureista ja asiakkaista pitävät hillityistä kakuista.

Jenkkilässä osataan tehdä kauniita kakkuja, vaikka sieltä löytyy paljon myös niitä ylilyöntejäkin.
 
hm
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Itse leipuri-kondiittorina pistin samat asiat merkille kuin narsissikin, mutta myös kakun väri pisti silmään. Ammattilaisena käyttäisin neutraalimpaa väriä, koska monet vierastavat erikoisempia värejä kakuissa. Mutta hieno kakku kotileipurilta.
Minä olen värien suhteen täysin päinvastaisella linjalla.
Mielestäni suomalaiset käyttävät aivan liian neutraaleja värejä kakuissa.
Tiedän kuitenkin, että suurin osa (varsinkin suomalaisista) leipureista ja asiakkaista pitävät hillityistä kakuista.

Jenkkilässä osataan tehdä kauniita kakkuja, vaikka sieltä löytyy paljon myös niitä ylilyöntejäkin.
Kun on Suomessa töissä, niin pitää tehdä sellaista mistä asiakkaat tykkää. Jää äkkiän työttömäksi, jos alkaa väsämään myrkynvihreitä kakkuja, kun toivotaan valkoista kakkua ;)

Jenkkilässä nyt kaikki on suurempaa ja hienompaa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
linkitäs jotain täydellisten kakkujen kuvia,jos et omias voi laittaa.
En sano, että nämäkään ovat täydellisiä, mutta mielestäni osa hyvin kauniita :)
Ja minun makuhan voi poiketa muiden mausta hyvinkin paljon :whistle:

http://www.justscrumptious.co.uk/

ja sieltä vaan selailemaan weddingistä lähtien useita kakkuja =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Kun on Suomessa töissä, niin pitää tehdä sellaista mistä asiakkaat tykkää. Jää äkkiän työttömäksi, jos alkaa väsämään myrkynvihreitä kakkuja, kun toivotaan valkoista kakkua ;)

Jenkkilässä nyt kaikki on suurempaa ja hienompaa :D
No näinhän se tietenkin on :)
Rohkeampiakin voisivat asiakkaat olla kakkutoiveissaan ;)


 
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
linkitäs jotain täydellisten kakkujen kuvia,jos et omias voi laittaa.
En sano, että nämäkään ovat täydellisiä, mutta mielestäni osa hyvin kauniita :)
Ja minun makuhan voi poiketa muiden mausta hyvinkin paljon :whistle:

http://www.justscrumptious.co.uk/

ja sieltä vaan selailemaan weddingistä lähtien useita kakkuja =)
tääl oli kaikki kakut näitä marsipaanilla (tms.) kuorrutettuja. Hienoja oli tosiaan,mut oisin halunnu nähä jotain muutakin,esim. tuollaisen samantapaisen "hyytelökakun" ku ap:lla,mis on tarkat pursotukset yms. ni olis voinu vähän verrata,et huomaanko esim. minä tätä tarkkuus eroa kuvista :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
tääl oli kaikki kakut näitä marsipaanilla (tms.) kuorrutettuja. Hienoja oli tosiaan,mut oisin halunnu nähä jotain muutakin,esim. tuollaisen samantapaisen "hyytelökakun" ku ap:lla,mis on tarkat pursotukset yms. ni olis voinu vähän verrata,et huomaanko esim. minä tätä tarkkuus eroa kuvista :)
http://1.bp.blogspot.com/_ikCe5CNorgc/Rx6lZNw4fNI/AAAAAAAAAAg/iEI1UcyZVqI/s320/DSC03745.JPG

Tässä yksi esimerkki, joka on siistimmin tehty.
Huomaatko eroa? :)



 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Tässä miun, kiitos etukäteen narsissi jos viitsit neuvoa :)
Tämä on aika hyvin tehty kakku.
Siinä on juuri sitä, että "vähemmän on enemmän"
Yhdessä kohtaa kakkua huomion kiinnittävä koriste.
Kenties tuota "murskaa", mikä kiertää kakun olisi voinut olla hieman vähemmän, mutta kyllä se tuollainkin ihan hyvä on.
Ainut mikä pistää silmään on tuo oranssinen ruusu. Olisi mukaillut kakun tyyliä, jos sekin olisi suklaan värinen (valkoinen-, vaalea-, tai tummasuklaa). Nyt se nousee esiin epäedullisella tavalla.
Pieni juttu, mutta jonka muuttamalla saa kakusta vieläkin kauniimman :)


 

Yhteistyössä