Kakkukunkut ja kuningattaret auttakaa! Marsipaanilla kuorruttaminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokki-kolmetoista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokki-kolmetoista

Vieras
En ole kovinkaan montaa täytekakkua elämäni aikana tehnyt ja aina kuorruttanut vain kermavaahdolla. Viime kesänä tein mansikkakakun johon tuli mansikka-hyytelösokeri kuorrutus ja siinäkin oli jännitystä kylliksi... :xmas:

Mutta nyt meidän rakas pieni rinsessa haluaisi ensi viikonloppuna 3-vuotisjuhliinsa Hello Kitty-kakun ja vaikka kuinka olen yrittänyt muita ratkaisuita miettiä niin kai se olisi fiksuimman näköinen kun tekisi koko kuorrutteen marsipaanista! Suunnittelin siis ihan vain sitä kissan päätä suorakulman muotoiseen kakkupohjaan.

Eli apuja! Jos ostan vaaleanpunaista marsipaania ja kaulin sen oikein ohueksi ja lätkäisen kakun päälle (ja kuinka sen sitten saa siihen nätisti?) ja sitten valkoista marsipaania erikseen josta muotoilen sen kissan pään? Kakkuun tulee mansikkatäyte ja olin ajatellut tehdä kissan rusetin kahdesta mansikanpuolikkaasta. Entäs ääriviivat ja viikset yms. Mitä mustaa voin käyttää? Lakunauhaa? Olenko nyt ihan hakoteillä? Olisi tosi kiva kun saisin tämän tehtyä itse vaikka luoja paratkoon pitäisi varmaan tilata koko kakku jostain muualta...

päällystät sen kakun kermavaahdolla tai sokerikreemillä ja laitat kaulimen kanssa sen ohueksi kaulitun marsipaanin päälle ja taputtelet tasaiseksi...

käyppä huvikses täällä http://www.kinuskikissa.fi/?p=263

Mä olen käyttänyt lakunauhaa viiksiin. Mutta en tehnyt marsipaanista hk-kakkua vaan vaahtokarkkitaikinasta, se oli siis kissan pään muotoinen koko kakku. :)

Se marsipaani on aika taipuisaa, että kyllä sen saa laskostumaan ihan nätisti siihen. Ja reunoille pursotus niin mahdolliset rypyt ei näy?

Alkuperäinen kirjoittaja jelp:
päällystät sen kakun kermavaahdolla tai sokerikreemillä ja laitat kaulimen kanssa sen ohueksi kaulitun marsipaanin päälle ja taputtelet tasaiseksi...

Eli se pitää kuitenkin ensin päällystää kermavaahdolla? :o Voi apua, tästä tulee katastrofi! Entä se kissan kuva? Pistänkö sen vasta lopuksi siihen päälle vai laitanko sen siihen isomman marsipaanin päälle ja sitten vasta koko komeus kakun päälle?

Ehkä otin itselleni vähän liian suuren palan purtavaksi nyt... Kiitos sivuvinkistä! :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jelp:

Eli se pitää kuitenkin ensin päällystää kermavaahdolla? :o Voi apua, tästä tulee katastrofi! Entä se kissan kuva? Pistänkö sen vasta lopuksi siihen päälle vai laitanko sen siihen isomman marsipaanin päälle ja sitten vasta koko komeus kakun päälle?

Ehkä otin itselleni vähän liian suuren palan purtavaksi nyt... Kiitos sivuvinkistä! :)

kuorruta ensin se kakku sillä pohja-värillä ja sitten askartele siihen päälle mitä nyt askarteletkaan. jos kuorrutat kermavaahdolla, niin muista tarjota kakku pian, muuuten marsipaani sulaa. jos taas laitat tuota sokerikreemiä=voita+tomusokeria niin kakku kestää hyvin yön yli jääkaapissa...

Kai noita marsipaaneja saa ihan isoimmista marketeista? Siis muutakin kuin yhtä väriä? Ja kiitoksia kaikille kovasti vinkeistä! Mitä mie olisin taas tehnyt ilman kaksplussaa? ;)

Kai noita marsipaaneja saa ihan isoimmista marketeista? Siis muutakin kuin yhtä väriä? Ja kiitoksia kaikille kovasti vinkeistä! Mitä mie olisin taas tehnyt ilman kaksplussaa? ;)

Saa, prismoista jne. Punaista, vaaleaa, vihreää mitäs kaikkia niitä nyt onkaan :D

Mä näin joskus aivan ihanan hellokitty kakku (pää vain) mikä oli tehty kokonaan kermavaahdolla...pitääpä ihan katsoa jos löytyis kuvaa... Mutta marsipaanin kanssa saitkin jo mukavasti ohjeita :)

Alkuperäinen kirjoittaja SweetZoeJane:

Saa, prismoista jne. Punaista, vaaleaa, vihreää mitäs kaikkia niitä nyt onkaan :D

Okei, hienoa! :) Prismaan siis tieni vie ja sen jälkeen voin lohduttautua sillä että tuo likka on kuitenkin vielä sen verran pieni ettei ehkä muista myöhemmin koko kakkukatastrofia! B)

Jos jollakulla on vielä vinkkiä tuohon Kittyn rusettiin niin otan sen kernaasti vastaan! Mietin niitä mansikoita mutta nyt tulin katumapäälle. Myytäiskö jossain valmiita rusetteja... En usko että olen vielä valmis sellaisia näpertelemään... :ashamed:

On cittarissakin.. :)

Mutta ite oon tehnyt niin, että kaulittin marsipaanin ohueksi ja leikkasin ympyrän muotoon. Sitten tei "kaavat" hello kittyn päästä ja leikkasin ne valkoisesta marsipaanista paria päivää ennen. Sitten tein silmät ja viikset valkoisesta marsipaanista johon sekoiten kaakaojauhetta, joten niistä tuli tumman ruskeat. Sitten vielä rusetti punaisesta marsipaanista ja se on siinä. Se tausta oli vaaleanpunainen.

Okei, hienoa! :) Prismaan siis tieni vie ja sen jälkeen voin lohduttautua sillä että tuo likka on kuitenkin vielä sen verran pieni ettei ehkä muista myöhemmin koko kakkukatastrofia! B)

Jos jollakulla on vielä vinkkiä tuohon Kittyn rusettiin niin otan sen kernaasti vastaan! Mietin niitä mansikoita mutta nyt tulin katumapäälle. Myytäiskö jossain valmiita rusetteja... En usko että olen vielä valmis sellaisia näpertelemään... :ashamed:

Mä tein rusetin punaisesta marsipaanista.

Eli periaatteessa tarvin valkoista, vaaleanpunaista ja punaista marsipaania... Ja sitten lakunauhaa viiksiin ja jotkut mustat karkit silmiksi ja nenäksi. Niin ja kermavaahtokuorrutteen kakun sivuille... Okei...

Marskuukkeli, kuinka tuo marsipaani säilyy jos muotoilit sen aikasemmin? Jääkaapissa? Pitääkö laittaa suljettuun pussiin tmv ettei kovetu? :)

NIIIN ja muista kaulit ase marsipaani tomusokerin kanssa, muuten jääpi pöytään kiinni!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja One large coffee to go:
Osta tarpeeksi marsipaania. Kaksi pötköä ei riittänyt aivan alas asti reunoilta suht. tavallisen kokoisessa pyöreässä täytekakussa. Parempi liikaa kuin liian vähän.

Jos laitan vain kakun päällisen ja sitten pursotan kermavaahtoa sivuille? Mutta joo, mieluummin liikaa kuin liian vähän! :)

Eli periaatteessa tarvin valkoista, vaaleanpunaista ja punaista marsipaania... Ja sitten lakunauhaa viiksiin ja jotkut mustat karkit silmiksi ja nenäksi. Niin ja kermavaahtokuorrutteen kakun sivuille... Okei...

Marskuukkeli, kuinka tuo marsipaani säilyy jos muotoilit sen aikasemmin? Jääkaapissa? Pitääkö laittaa suljettuun pussiin tmv ettei kovetu? :)

Siis ihan kuivassa paikassa folion päällä jossa on myös vähän tomusokeria ettei tartu kiinni folioon.

Ja muista kaulitessa käyttää tomusokeria. Se ehkäisee tarttumisen.

marsipaani saa kovettua, eli koristeet esim rusetin voit tehdä vaikka viikko ennen. itse kakun kuorruttaminen vasta sitten tietty kun kakkukin on kasassa

ei pussiin eikä missään nimessä jääkaappiin...

Alkuperäinen kirjoittaja huom:

NIIIN ja muista kaulit ase marsipaani tomusokerin kanssa, muuten jääpi pöytään kiinni!!!!

Ai sekin! Kuinkahan tässä käy...

Hellokittyn nenu on keltainen :saint:

Yhteistyössä