KAKKU

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja teeri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

teeri

Aktiivinen jäsen
30.12.2007
2 317
0
36
ajattelin tehä poikien synttäreille turtles ja auto kakun,oon jo miettinyt kakkujen muotoilun ja kuorrutuksen valmiiksi.

nyt minä haluan teidän omakohtaisia ideoita täytteeksi,ja kermavaahtoon maku/ väri vaihtoehtoja.
kuulin jostain että kermavaahtoon voisi laittaa marianne rouhetta,onnistuukohan?

ainoot täytteet mitä meillä ei huolita on:
mansikka,rypäle ja hilla.

Mariannerouheella tulee hyvä, laita kerma+rahka-seokseen :)

Ite laitoin viimeksi vadelmarahkaa täytteeksi, ja sitä edellisellä kerralla soseutin itse päärynöitä ja tein niistä soseen. Monet käyttävät erilaisia mousseja (valkosuklaa, suklaa) kakun välissä, mutta itse pidän enemmän raikkaasta täytteestä.

Alkuperäinen kirjoittaja meppi:
Mariannerouheella tulee hyvä, laita kerma+rahka-seokseen :)

Ite laitoin viimeksi vadelmarahkaa täytteeksi, ja sitä edellisellä kerralla soseutin itse päärynöitä ja tein niistä soseen. Monet käyttävät erilaisia mousseja (valkosuklaa, suklaa) kakun välissä, mutta itse pidän enemmän raikkaasta täytteestä.

mäkin tykkään raikkaasta,tai oikeestaan raikkaan ja makean sekoituksesta.
kerran mulla oli kinuskikastiketta ja persikkaa soseena ja kokonaisia vattuja,ja olipa hyvää.

mites mä lotraan ton rahkan sekaan,jotain natural rahkaa vai....ihan semmosenaan ja ite laittaa sit jotai vattuja sekaan?

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
täytteeksi banaania ja vadelma hilloa, ei mitään kermoja ym. maistuu kaikille paremmin kun ei ole liian makeaa...

kiitos sullekans =)

teen tässä jossain vaiheessa harjoituskakut ja kokeilen eri vaihtoehtoja.

En tiiä onko tää liian "lapsellinen" vaihtoehto, mut ihan kermaa/rahkaa ja aurinkoinen-hedelmäsosetta ja siihen tölkkihedelmäsiivuja pintaan. Tarvii valuttaa huolella hedelmät. Tälleen ei tuu täytteestä liian äkkimakea, ja makeutta saapi sit kermaa sokeroimalla. Meille noille pienille tyttösille on paremmin maistunu kun ei oo kauheen imelä täyte:)

Alkuperäinen kirjoittaja Pirulaane:
En tiiä onko tää liian "lapsellinen" vaihtoehto, mut ihan kermaa/rahkaa ja aurinkoinen-hedelmäsosetta ja siihen tölkkihedelmäsiivuja pintaan. Tarvii valuttaa huolella hedelmät. Tälleen ei tuu täytteestä liian äkkimakea, ja makeutta saapi sit kermaa sokeroimalla. Meille noille pienille tyttösille on paremmin maistunu kun ei oo kauheen imelä täyte:)

tämäkin vaikuttaa hyvältä....

tosin joudun tekemään noin 4kakkua,ja mielellään eri täytteillä.
niinpä nostan tätä vielä jospa muillakin tulis ideoita....

Minun mielestä vadelmat on aivan ihania kakussa :p

teenkin usein vadelmamoussen jossa paljon vadelmaa seassa, ja toisena täytteenä yhdessä välissä valkosuklaatäyte tai sitten valkosuklaa-mustikka mikä on myös kiva,raikas ja makea yhtäaikaa.
Tai pelkästään paljon vadelmaa ja kermaa, hyvä on tuokin!

Pääsiäiseksi minulta tilattiin puolukka-kinuski kakku ja tulikin hyvää, ensi kertaa tein!
Puolukkamousse, sekaan kokonaisia sokeroituja puolukoita (näistä tuli erityisesti kiitosta :) ) Toisena täytteenä olikin sitten makea kinuskimousse, kinuskikermaa&kinuskikastiketta.

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:

teenkin usein vadelmamoussen jossa paljon vadelmaa seassa, ja toisena täytteenä yhdessä välissä valkosuklaatäyte tai sitten valkosuklaa-mustikka mikä on myös kiva,raikas ja makea yhtäaikaa.

Pääsiäiseksi minulta tilattiin puolukka-kinuski kakku ja tulikin hyvää, ensi kertaa tein!
Puolukkamousse, sekaan kokonaisia sokeroituja puolukoita (näistä tuli erityisesti kiitosta :) ) Toisena täytteenä olikin sitten makea kinuskimousse, kinuskikermaa&kinuskikastiketta.

kiitos kiitos sulle kanssa paljon B)

Alkuperäinen kirjoittaja teeri:
Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:

kiitos kiitos sulle kanssa paljon B)

Jäi kirjoittamatta,että tuo puolukkamousse (puolukka-vanilja itseasiassa ) oli ihan kaupan hyllyltä, blåband valmistaa.

*Juuri tein siitä juustokakun jääkaappiin ;) *

Yhteistyössä