Kakkosesta ykköseksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietiskelevä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietiskelevä

Vieras
Heippa!
Oletko tavannut kumppanisi hänen ollessaan vielä varattu? Kestääkö suhde joka alkaa tällaiselta pohjalta? Pelkäätkö että hän vaihtaa sinut uuteen jossain vaiheessa? Itse olen tutustunut varattuun mieheen, mutta en ole suostunut keskustelemista kummenpaan suhteeseen hänen tilanteensa takia. Tiedä sitten eroaako vai ei, enkä kyllä aio odottelemaankaan jäädä. Mutta utelias kuitenkin kuulemaan kokemuksia :o)

Olen jostain lukenut, että useimmiten eivät ota kakkosta ykköseksi edes, vaikka ykkösvaimo esim. kuolisi, tai tulisi muuten ero, jne. Siinä tulee syyllisyys tunteet peliin.

Itse uskon, että jos mies ei ollut ykköselle uskollinen se ei olisi sitä myöskään kakkoselle, vaikka vaihtaisikin. Useimmiten ei kuitenkaan vaihda, ei se meilläkään akkaa vaihtanut, vaikka joutuikin kertomaan yli vuoden seurustelustaan. Se on sellaista hupia vain, seikkailua, jännää, oman egon nostoa.

Tapasin entisen miesystäväni hänen seurustellessa toisen kanssa. Olemme molemmat parikymppisiä, joten mistään vuosikymmenien avioliitosta ei todellakaan ollut kyse.

Ihastuimme toisiimme, mutta emme menneet suutelua pidemmälle ennen kuin hän jätti naisystävänsä. Päädyin siis ykköseksi... aikanaan oma suhteemme kaatui muihin syihin (ei kolmansia osapuolia tms)

Naimisissa olevaan mieheen en koskisi

Minä (mies) tapasin nykyisen avopuolisoni hänen yhä seurustellessaan silloisen parhaan ystäväni kanssa. Heidän suhteensa oli todella onneton, ja kuulin kaiken tältä ystävältäni. Itse seurustelin myös, petettynä osapuolena suhteessa joka oli mennyt alamäkeä jo pitkään.

Vaikka uskottomuus ei kuulunut kuvioihin, tapailimme salaa pitkän aikaa, ja tutustuimme toisiimme. Samalla kestimme yhä paremmin ""kotona"" toisen naljailua ja petosta... ""toinen nainen"" toimi henkireikänä ulos tukehtuneesta tilanteesta, ja sama vaikutus oli minulla toisen naisen suhteen.

Niin sitten kävi, että kahden onnettoman suhteen onnettomat osapuolet saivat voimaa toisistaan, ja ottivat eron puolisoistaan. Nyt olemme yhdessä, onnellisia, ja henkisesti terveellisemmässä ympäristössä kuin aiemmassa suhteessa.

Minä menetin ystävän, mikä oli odotettavaakin, mutta koin silti tekeväni oikein... ja oikealta tämä on tuntunut aina siitä asti.

Nykyinen aviomieheni oli varattu tavatessamme. Hänella meni viikko erota silloisesta naisestaan (tyttoystävä). Tein tosin kaikkeni tehdäkseni hänet hulluksi minuun, sänkyyn menimme vasta heidän ""eronsa"" astuttua voimaan. Olemme olleet yhdessä 8 vuotta.

Ei tarvi kuin perehtyä yleisesti miehen mielen rakenteeseen, historiaan, tutustua ihmisiin ja tuo on se päätelmä mihin useimmat joutuvat tulemaan, vaikka aina ensikertalaiselle kakkosnaiselle se ukkomies on aina ""poikkeus"", ja ei ole kuten muut.
Minulla oli varattu mies, mutta EI PETTÄNYT, eli mitään ei tapahtunut ennen eron finalisointia. Jos olisi tapahtunut, niin kuinka voisin luottaa siihen että ei tee samaa minulle?

Voihan hän toki rakastua toiseen jos minä kurppaannun ja tulen liian vihaiseksi miehen diilata. Silloin eroaa minusta, mutta ei nussi ennen eikä tuo tauteja.

Ja ei se pettämätön mieskään ole sen erikoisempi, se on valinta kysymys. se joka valitsee pettämisen on yksi lysti oletko sille kakkonen vai kolmonen, perseelleen se on mennyt jo lähtöjään.

Minusta on hyvät mahikset myös silloin, jos mies ei ajattele jälkeen päin että sinä olet häntä kytännyt hänen ollessaan varattu. Voi alkaa pitämään epärehellisenä luonteena sinua.
Me ei pantu tikkua ristiin, eikä edes puhuttu siihen suuntaan ennen eroa, vaikka olin jo pikkuhiljaa hullaantunut, näytin sen vain sopivasti jotta mies tietää että kannattaa yrittää jos tilanne sallii.

Siis tilanne meilläkin on se että tällä hetkellä olemme vain ystäviä, olen tehnyt erittäin selväksi että niin kauan kuin hän seurustelee toisen kanssa mitään muuta emme tule olemaankaan eikä mitään ystävyyttä kummenpaa välillämme tule tapahtumaan. Nyt hän miettii mitä haluaa ja mitä ei. Suhteensa on ollut katkolla ja huonoissa kantimissa jo ennen tutustumistamme (olen kuullut myös muualta enkä vain hänen suustaan). Hetken aikaa olen ajatellut katsella mitä tapahtuu, koska olen hiukan ihastunut, mutta mihinkään salasuhteeseen en aio ruveta. Ja mikäli hän päättää jatkaa entisessä niin se siitä sitten.

Mutta oli kiva kuulla kokemuksia muilta, koska tokihan tässä itsekin miettii yhtä ja toista. Eli kiitos teille siitä. Aika näyttää kuinka käy :o)

Älkää nyt herrantähden kutsuko tutkimuksiksi omia mututuntumalla tekemiänne päätelmiä. Joita ei ole tutkittu, kuin teidän omissa pienissä blondatuissa päissänne.

Nostan hattua sinulle kun olet tehnyt selväksi ettei teidän välillä tule olemaan mitään ennenkuin mies eroaa nykyisestään. Jos mies eroaa ja haluaa olla kanssasi, niin se kertoos siitä että mies todella välittää sinusta. Myös mielestäni mieheen voi luottaa ihan toisella tavalla jos hän ei halua ns. tehdä mitään ennen eroaan. En ainakaan itse haluaisi pettäjää rinnalleni. Itse olen sen havainnut lähipiiristäni että mies joka on ns. ottanut kakkosen(siis tilanteessa että on tämän kanssa pettänyt vaimoaan/tyttökaveriaan), niin on myös pettänyt sitten tätä nykyistä ykköstä(eli entistä kakkosta). Tottakai poikkeuksia varmaan löytyy, kuten joku tulee tänne kirjoittamaan, mutta pettäminen tulee vaan näille miehille sitä helpommaksi mitä useammin sitä tekee. Ja nämä nykyiset ykköset eivät voi mielestäni moralisoida miehelleen, koska ovat aikaisemmin osallistuneet toisen ihmisen pettämiseen, vaikkakin eivät suoraan ole vastuussa tälle entisellä naiselle. Olen joskus pohtinut asiaa niin että onko ns. toisella naisella enää ikinä tulla sanomaan mitään sellaiselle naiselle joka sattuisi olemaan suhteessa heidän mieheensä? Eikös entisen kakkosen tulisi ymmärtää että asiat eivät ole niin mustavalkoisia ja rakkaudellehan ei voi mitään, hah! (niin ne nykyiset kakkoset ainakin väittävät). Tämä ei ollut tarkoitettu sinulle ""mietiskelevä"", halusin vaan kirjoitella vähän asiaan liittyvästä enemmän.

Älä ala ukkomiesten kanssa millekään, me emme eroa
kakkosten takia, petämme aina kun tilaisuus tulee.
Ja vaikka pääsisit ( vain harvoin ) ykköseksi et olisi sen
kummempi kuin oma tylsä vaimokaan. Me vain testataan
kuinka hölmöjä vapaat naiset ovat, sitten ukkoporukalla
nauretaan ja kerrotaan toisillemme ketä kannattaa
miltäkin paikkakunnalta ottaa panokaveriksi!!

<<Älä ala ukkomiesten kanssa millekään, me emme eroa
kakkosten takia, petämme aina kun tilaisuus tulee.

No naisena vastaan (ja kokemuksesta puhun) että tuo on totta.

Miten ihmeessä suurin osa kuvittelee edelleen, ett miehilillä on joku ""kakkosnainen""? Niitä ""kakkosia"" on jokaisella heistä minimissään kymmenen!!!! Eli termi kuuluu todellakin monikkoon TOISET NAISET. Älyttömän paljon harvinaisempaa on, että heitä olisi todellakin vain se yksi!

Siltikin, vaikka toisia olisi kymmenen, on yhden mahdollisuudet päästä ykköseksi 1/10 ! Ja viidakon lakien mukaan vahvin voittaa. Miksi se en voisi olla minä? Olen vahva nainen!

Harrylle: Vai naureskelette te ukkomiehet naisille jotka ""ovat suostuneet hölmöyksissään"" teidän pantaviksenne? Kannattaa kuitenkin huomioida se, että näissä naisissa löytyy myös fiksuja naisia jotka tietävät kyllä mitä peliä pelaavat. Onneksi kaikki miehet eivät ole sinun laisiasi kylmäverisissä tunnevammaisia, sillä pettäjiäkin on niitä jotka tekevät sen kerran tai kahdesti puolivahingossa ja katuvat jälkeen päin tai ainakin tuntevat huonoa omaatuntoa. Sitten on sinunlaisiasi jotka pettävät aina tilaisuuden tullen ja vielä repivät riemua asiasta.
Minä tiedän kyllä itse että olen ollut ehkä hetken hupi jollekin mutta niinhän se menee, on mieskin ollut sitä minulle. Mistä tiedät ettei myös meillä naisilla ole miestä joka satamassa? Minulla on kahdessa. Tyttökaverini tietävät näistä miehistä ja myös millaisia he ovat olleet sängyssä, hyviä tai huonoja.
Sinustakin harry voidaan puhua tyttöjen kesken ja varmaan puhutaankin joten panehan parastasi vaan jahka seuraavalle seikkailullesi lähdet!

Vielä Mietiskelijälle:
Se että onko sinulla mahdollisuuksia ykköseksi riippuu palon tästä miehestä ja suhteenne laadusta. Jos sitä vielä suhteeksi voi sanoa. Jos mies on niin sanottu kunnollinen mies ja suhteessanne on muutakin kin seksiä (eli rehellistä ja syvää ystävyyttä) voi se onnistuakin. Jos taas tunnet miestä vasta pinta puolin, et voi tietää hänen motiiveistaan ja persoonastaan. Oletteko tutustuneet humalapäissänne baarissa ja ehkä flirttailleet kerran pari jolloin on se vaara että mies pitää sinua hupina, varsinkin jos hän on kovin erottinen puheissaan, hyvin sosiaalinen ja kova juomaan. Jos taas mies on ns. rauhallisempi tapaus ja pitää siuna vakavissaan hyvänä tyyppinä, voi suhteellanne ollakin joku tulevaisuus. Näin ainakin itse koen. Kysy häneltä mitä tulevasuudelta haluaa.
Itse olen aika samanlaisessa tilanteessa, ja aion kohta kysyä.

Emme ole törmänneet baarissa vaan töiden merkeissä ja kaikki keskustelumme olemme käyneet selvinpäin. Hän on omien sanojensa mukaan aika ujo ja emme tosiaan kauhean hyvin toisiamme tunne. Kovasti minua mukavaksi kehuu, mutta enpä usko siitä puoliakaan, koska olen aika huono luottamaan ihmisiin muutenkaan. Tällä hetkellä hän haluaa selvitellä omia ajatuksiaan ja sitä mitä elämältä haluaa. Tosin olen kyllä jo ilmoittanut että kyllä hän sen tietäisi jos minut haluaisi, joten eiköhän tämä tarina olekin sitten tässä.
Joskus aikoinaan odottelin että mies miettii mitä haluaa ja mitä ei (hän oli sinkku) enkä toista kertaa itseäni siihen rääkkiin laita. Kantapään kautta se vaan on näköjään kaikki opeteltava...

Mieheni oli naimisissa meidän tavatessamme. Avioliitto oli onneton. Hän erosi aika pian, ja olemme tosi onnellisia, oltu jo 12 vuotta. 2 lasta, talo ja kaikki on se josta aina haavelilimme. Tottakai ihminen tekee virheitä myös valitessaan kumppanin, mutta ei pidä riutua huonossa avioliitossa, vaan etsiä elämäänsä onnellisuutta.

Kukaan toinen nainen ei vie keneltäkään mitään, jos liitto ei toimi, niin mies haluaa siitä pois. Ketään miestä ei väkisin viedä hänen tahotomattaan, näin se vaan on. Jos teillä menee hyvin ja hän haluaa tulevaisuutta kanssasi
Go for it!

Hienoa kuulla että olette saaneet hyvän ja onnistuneen liiton. Itsestäni vaan tuntuu että koska kyseinen mies ei itsekään tiedä mitä haluaa niin tuskinpa vaan kovin tosissaan on, joten....

Mutta kiitos sinulle silti asiallisesta ja mukavasta kommentista ja oikein mukavaa syksyä :o)

Te kakkoset olette ukkomiesten kiertopalkintoja. Hyvää
syksyä, tulkaahan jonnekin ruskaretkille, tai muihin
kemuihin niin taas minä narraan jonkun teistä yhdenyön
jutuksi!

Yhteistyössä