kakkonen tulossa, hissi pieni - sisarusratasvinkkejä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja double-decker?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

double-decker?

Vieras
Otsikossapa tuo. Ykkönen vasta 2 kun kakkonen syntyy, olisi kiva olla jonkin muukin systeemi kuin seisontalauta, mutta kun tuo hissi on niin mahdottoman pieni - hyvä kun tavalliset rattaat mahtuvat!

Onko jollain sellaisia "kerrossysteemejä" ja mitkä niiden mitat ovat? Se että istuisivat vieretysten ei onnistu millään. Phils&Tedsejä katsellut, ovatko kätevät?

kaverilla on phil&tedsit, kumossa pariinkin kertaan viikossa ja nyt on kesästä asti ollut ongelmia jarrujen kanssa sekä renkaista on ilmat vähissä alareunasta tosi usein. Mikä lie maanantaikappale, vähän väliä ollut korjauksessa. En ottaisi itse, lisäksi vauvalla melko pieni se tila missä makoilla...

Alkuperäinen kirjoittaja tjaa:
kaverilla on phil&tedsit, kumossa pariinkin kertaan viikossa ja nyt on kesästä asti ollut ongelmia jarrujen kanssa sekä renkaista on ilmat vähissä alareunasta tosi usein. Mikä lie maanantaikappale, vähän väliä ollut korjauksessa. En ottaisi itse, lisäksi vauvalla melko pieni se tila missä makoilla...

No onpa outoa!!
Meillä on Phil&Teds Sportit ja en voi sanoa kuin että on aivan mahtavat vaunut!!
Ollaan nyt kolme kuukautta käytetty pelkästään esikolla ja pian syntyy sisko niin pääsee sitten enempi testailemaan tuplina.

Koskaan ei ole edes ollut lähellä kaatuminen. Renkaita ei ole kertaakaan tarvinnut pumpata ja jarru toimii loistavasti. Ei siis mitään valitettavaa!

Meillä on lähipiirissä näitä useammat ja kaikki ovat olleet vain ja ainoastaan tyytyväisiä :)
suosittelen siis täysillä!!

Saksasta saa koko paketin sisaristuimineen, sadesuojineen ja kuljetuksineen 499!

Tänäkin aamuna ois jääty -18c pakkaseen jos ois ollut tavalliset tuplat...

Meillä on P&T Sport ja tyytyväinen olen, eikä todellakaan ole kumossa olleet ikinä. Jarruissa olen kuullut olleen ongelmaa P&T Vibe mallissa, missä on se jarrunappi työntöaisassa. Vibet on myöskin himpun Sporteja leveämmät. Renkaissa meillä pysyy ilma mainiosti. En edes muista milloin olen pumpannut. Tuon vauvan tilan voi tietysti kokea hankalaksi alkuun, siis lähinnä vauvan laittamisen sinne. Tila sinänsä ei minusta sen pienempi ole kuin muissakaan tuplissa? Mutta tottumuskysymys se vauvan laittaminen ja n. 5kk iässä siirtyi meillä vauva siihen alaistuimeen, joten lyhyt aika kuitenkin. Suosittelen näitä kyllä! Sen verran kätevät ja ketterät on käsitellä. Yhdellä kädellä ohjailtavissa. Autoonkin menee pienemmäksi kuin yhden lapsen vaunut.

Alkuperäinen kirjoittaja Heidi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Heidi:
Miksi pitää raahata rattaat sisälle?
Meillä ei edes ole hissiä, kakkonen tulossa.

En halua jättää tuonne alas!

Jaa. No mä tulen jättämään tuonne pyörävarastoon tuplarattaat. Parvekevaunut meillä on erikseen.

Meillä pyörävarastoon mennään ulkokautta - ei kovin kiva, kun vauvan lisäksi messissä villi 2-vuotias? Minkä lisäksi varastosta varastettu pyöriä ja rikottu tavaraa. Eli ehei, vaunujen mahduttava hissiin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tinii:

No onpa outoa!!
Meillä on Phil&Teds Sportit ja en voi sanoa kuin että on aivan mahtavat vaunut!!
Ollaan nyt kolme kuukautta käytetty pelkästään esikolla ja pian syntyy sisko niin pääsee sitten enempi testailemaan tuplina.

Koskaan ei ole edes ollut lähellä kaatuminen. Renkaita ei ole kertaakaan tarvinnut pumpata ja jarru toimii loistavasti. Ei siis mitään valitettavaa!

Meillä on lähipiirissä näitä useammat ja kaikki ovat olleet vain ja ainoastaan tyytyväisiä :)

Saksasta saa koko paketin sisaristuimineen, sadesuojineen ja kuljetuksineen 499!

Kiitos tosi paljon vastauksesta! Jos luet vielä tämän, voisitko mitata systeemisi maksimipituuden ja -leveyden, jos ei ole liikaa vaivaa. Niiden selvittäminen esim. Phils&Tedsin sivuilta ei kuitenkaan aivan yksiselitteistä, koska sieltä ei selviä onko max.pituus renkaasta renkaaseen vai tuleeko aisa pidemmälle kuin takarenkaat. Vai saako sen taitettua?

Joo kyllä mustakin vaunujen on mahduttava hissiin ja hissittömään taloon en muuttais!
Esikko 1v4kk ei tosiaankaan tottele käskyjä kun sille päälle sattuu ja siihen bonukseksi vauva ja kauppakassit, EI KIITOS!

Ap, meillä ei oo mittaa kotona :( voin mitata jalkapohjilla ja laittaa sen sulle :D no ei vais!
Mut täällä palstailee paljon p&t käyttäjiä ja joku varmasti voi auttaa! Tai sitten otat yhteyttä johonkin Suomalaiseen jälleenmyyjään kuten vaunuaittaan ja pyydät mitat heiltä.

Rengas kyllä käöntyy joten maksimimitta ei ole renkaan päädystä. Ota huomioon myös se että kun vauva kasvaa ja hän siirtyy alas sisaristuimeen on sisaristuimen uloin kohta vaunujen uloin kohta eikä suinkaan takapyörät. Tästä en ole satavarma mutta kuvittelisin näin!

http://kaksplus.fi/keskustelu/haku?q=Phil%26Teds&searchoptions=2&dd_begin_search=15&mm_begin_search=12&yyyy_begin_search=2008&dd_end_search=15&mm_end_search=12&yyyy_end_search=2009&searchtarget=threads

Googletettuani hieman taisinkin löytää sinulle Ap vastauksen :)

eli vaunujen suurin pituus on silloin kun vauvapussi on alhaalla ja sisaristuin päällä, tällöin mitta on 105cm.

Tässä linkki keskusteluun:
http://www.perhe.fi/keskustelut/alue/48/viestiketju/890186/_kokemuksia_phil_teds_rattaista/sivu/2

ja jos päädyt tilaamaan nämä Saksasta niin suosittelen mypram.de kauppaa omien hyvien kokemusten perusteella :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tinii:

No onpa outoa!!

En ole löytänyt mistään noin halvalla. Kerrotko kaupan?

Itse tilasin juuri tuolta mypram.de kaupasta mutta se oli joku kampanja sillä hetkellä. Löysin useamman kaupan jotka myivät tuohon hintaan mutta sain kyllä käyttää aikaa etsintöihin!

Alkuperäinen kirjoittaja Tinii harmaana:
Itse tilasin juuri tuolta mypram.de kaupasta mutta se oli joku kampanja sillä hetkellä. Löysin useamman kaupan jotka myivät tuohon hintaan mutta sain kyllä käyttää aikaa etsintöihin!

Olisiko sulla laittaa linkkiä. Itse löysin halvimmillaan rahdin kanssa 550? täältä: http://www.babyjungle.nl/home.php

Tuollakin siis tällä hetkellä joku -10% tarjous.

Hei! Kysymys teille joilla on Phil&Tedsit!
Voiko sen ihan pienen vauvan tosiaan laittaa sinne alas istuimeen? onko jotenkin suojaton ja miten toimii talvella?
Oon meille ajatellut näitä, koska ikäero ois 1v9kk niin en vierekkäin istuttavia tuplia halua, näissä ois käyttöikä sit pidempi, kun esikoinenkaan ei enää istuis rattaissa niin menis siltikin käytössä.

Alkuperäinen kirjoittaja sekaantuja:
Hei! Kysymys teille joilla on Phil&Tedsit!
Voiko sen ihan pienen vauvan tosiaan laittaa sinne alas istuimeen? onko jotenkin suojaton ja miten toimii talvella?
Oon meille ajatellut näitä, koska ikäero ois 1v9kk niin en vierekkäin istuttavia tuplia halua, näissä ois käyttöikä sit pidempi, kun esikoinenkaan ei enää istuis rattaissa niin menis siltikin käytössä.

Näyttää minusta olevan ihan hyvin suojassa. Alussa siis jonkinlaisessa kopassa/pussissa kasvot työntäjään päin, myöhemmin kun osaa istua, istuu siellä "alla" kasvot menosuuntaan. Eli kaipa sitä "alakertaa" voi ajatella tavallisina vaunuina? Niin minä ainakin toivon... :)

Yhteistyössä