kakkapökäle pikkuhousussa 3 v???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minä vaan

Jäsen
29.05.2004
883
0
16
En ymmärrä kun meillä ei tyttö ole kakannut housuunsa sen jälkeen, kun oli tasan yksi vuotta. Kohta täyttää kolme, ja nyt on parin viikon aikana käynyt kahdesti niin, että tyttö on tehnyt kakkapökäleen, siis ei mitään ripulia, housuun! Olen sen huomannut, kun on tytöllä jalat harallaan ja selväsi vähän vaivautunut ilme...

Päivävaippa ollut pois käytössä jo viime syyskuustä lähtien, pitkään aikaan ei ole tullut edes pissavahinkoja. Yövaippa on käytössä, joskus harvoin on kuiva, mutta pääsääntöisesti litimärkä.

Siis täh, mitä tää on?

Jospa on kovalla ollu maha ja pelottanut mennä pöntölle.
Meillä 3,5v poika teki joku aika sitten muutamia kertoja kovan pökäleen housuun ja se johtu siitä että ei uskaltanu mennä pöntölle kun tulee iso kova kakka,ni oli sit kai helpompi päkertää rauhassa housuun.

Mä luulen että liittyy tohon ikään meijän poju on muuten kun sun kirjotuksesta paitsi että meillä jäi yövaippa pois syksyllä (täyttää kohta 3)

Tossa pari kuukautta sitten tuli viikon verran pissoja housuun...ei oo tullu oikeestaan koskaan ns. kunnolla paitsi nyt. Musta tuntuu että se teki ne uhmissaan. Touhu loppu siihen kun sanoin että saa vaipat takasin. Ylpeenä totes mulle että ei sulla edes ole vaippoja. Kaivoin kaapista yli jääneitä ja näytin että onpas (ei varmaan ees menis sille) Sit vasta tuli itku ja sanoi ettei tee enään. Siihen loppu meijän 3v pisuttelut (ainakin toistaiseksi)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2007 klo 22:50 tiinu83 kirjoitti:
meillä tyttö kohta 3v5kk, usein pieni kakkakikkare pikkareissa, tai pieni tippaa pissaa, sitten vasta vessaan menee...tätä jatkunut kuukauden verran.

Meillä tähän vastaavaan oli syynä se, ettei malttanut lopettaa leikkiään ja mennä vessaan, joten sitten tuli housuun enemmän tai vähemmän. Yleensä pissaa, joskus kyllä meni kakkasotkuunkin.

Selkeästi oli vessahätä, mutta kehoituksesta huolimatta ei mennyt. Puoliväkisin sitten raahattiin parkuva tenava vessaan ja kun sitä ennen tätä "panttaamista" ja housuun tekemistä oli jatkunut tovin aikaa, oltiin tuossa vaiheessa jo aika kiukkusia asian tiimoilta.

Meni ohi onneksi ihan sillä pytyllä istuttamisella: nyt menet vessaan ja teet tänne, tästä et lähde ennenkuin pissa on pytyssä, housuun et tee!

Ja ne kehut päälle.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 00:42 Jonna kirjoitti:
Jospa on kovalla ollu maha ja pelottanut mennä pöntölle.
Meillä 3,5v poika teki joku aika sitten muutamia kertoja kovan pökäleen housuun ja se johtu siitä että ei uskaltanu mennä pöntölle kun tulee iso kova kakka,ni oli sit kai helpompi päkertää rauhassa housuun.

Meidän 4-vuotiaalla pojalla oli ihan sama juttu, vatsa oli kovalla ja kakalla käyminen sattui. Vertakin tuli vähän. Tästä seurasi sellainen kierre, ettei uskaltanut kakata pöntöllä vaan teki mieluummin housuihin. Lahjomalla sitten saatiin tilanne normalisoitua, moittiminen tai kehuminen tms eivät auttaneet.

Kiitos vastauksista!

Tosiaan - kun oikein miettii, niin maha oli tuolloin kovalla. Nyt ei ole ollut vastaavaa. Kyllä se tuohon kovamahaisuuteen varmaan liittyy.

Tyttö kyllä myös on herkkä reagoimaan muutokseen ja esim. silloin, kun joutui olemaan viikon keväällä varahoidossa tarhassa (on normaalisti pph:lla), saattoi tulla joka päivä pissan lirahteluja. Normaalisti siis ei lirahtele päivällä ollenkaan, mutta kun on jännittynyt jostakin tai liian mielenkiintoiset leikit meneillään, saattaa lirahtaa.

Yövaipasta olen ajatellut, että kunhan on viikon putkeen kuiva yövaippa, kokeilemme ilman. En jaksa moisesta stressata... vaikka pph sanoikin,. että saattaa sotkea tyttöä, kun yöllä saa pissata pöksyihin ja päivällä ei... mielestäni tyttö on vielä niin pieni, etten ala vaatimaan vielä sellaista, mihin ei kykene. IHANA MURU, MUUTEN! :heart:

Poikani on nyt 3-vuotias. Hän on lopettanut jo aivan kokonaan pissaamisen vaippaan. Vaipat on kuitenkin vielä ollut jalassa, sillä aina välillä sitä pahaakin sattuu. Niklas (siis poikani) teki viime viikolla kaupassa pissat housuun, ihan hätänä kylläkin. Poika oli unohtanut käydä pöntöllä ennen kauppareissua, niin oli tullut sitten vahinkona, vaikka onneksi oli ne vaipat. Toivottavasti pärjäilet lapsesi kanssa, sillä ei ole kovinkaan kiva jos tulee lisääkin noita kakkoja pöksyyn.

Meillä housuun kakkaamista on jatkunut jo reilun kuukauden päivät. Tyttö täyttää kuukauden päästä 3v.
Pissalla muistaa käydä vessassa, mutta kakan tekee housuun ja tulee sitten vasta ilmoittamaan että kakkahätä oli.
Ollaan siivotti hiljaa huomaamattomasti housut, välillä toruttu ja moitittu. Ollaan myös viety kylpyhuoneeseen ja laitettu itse riisumaan kakkahousut ja pesemään ne ja itsensä. Mikään ei tunnu tehoavan.
Olisko jollakin jotain vinkkiä kuinka tästä kierteestä voisi päästä pois?

Yhteistyössä