kakkaanko salissa???????

  • Viestiketjun aloittaja ensisynnyttäjä
  • Ensimmäinen viesti
Joku kätilöopiskelija oli oksentanut, kun synnyttäjä oli pierassu ripulit lattialle. Paikalla voi olla kokemattomia henkilöitä, joita tilanne kuvottaa, mutta äitihän siinä on tärkein. Inhottavaa vaan olla sitten se pierupotilas, kun joutuu kuitenkin osastolla olemaan päiväkausia.
 
Ihana keskustelu,oikeen naurattaa! Mä olin myös ihan kamalan hulissani kyseisestä asiasta sillon kun ekaa menin tekemään ja nyt ku odotan toista niin samat asiat pyörii mielessä,vaikka luulis ettei vois vähempää siinä kaiken keskellä kiinnostaa.Taisinpa siellä salissakin pöydällä voihkia että apua kohta tulee kakat alle.
Joku kai siinä on sellanen että kivun kestää vielä mutta se sellanen itsehallinen menettäminen pelottaa ja nolous tai häpeä on ihan kauheimpia tunteita.
Itse en kyllä tiedä tuliko synnyttäessä ulostetta muttei siitä kukaan sanonut mitään eikä mieskään ollut huomannut.
Onnea synnytykseen ap ja pyydät miestä vaikka pysymään vieressä,ei siellä alapäässä muutenkaan varmaan niin kaunista ole siinä touhutessa :)
 
häh
No kaikkein vähiten mulla nolottaa oman miehen edessä kakkia. Mielummin pelkästään hänen nähden kuin kätilön. Niin luonnollinen asiahan se on, ja miksi sitä pitää hävetä juuri oman miehen edessä..??
 
tuntematon
Et välttämättä. Mä pelkäsin samaa asiaa,mutta kävin sairaalassa vessassa tarpeillani ilman mitään ruiskeita ja nyt 2 synnytystä takana ilman kakkaa. Ja jos sieltä jotain mahtaa tulla niin kätilö pyyhkii hienovaraisesti pois ihan varmasti. Turhaan murehdit. Mulla oli myös mies mukana synnytyksissä.
 
MARKE
SAATATHAN SINÄ KAKATAKKIN. ESIKOISEN SYNNYTYKSEN AIKAAN KAKKASIN SUOLENI TYHJÄKSU JO KOTONA JA SITTEN EI SYNNYTYKSEN AIKANA KAKKAA TULLUTKAAN. TOISEN KOHDALLA TAISI TULLA KAKKAA MUTTA SITÄ EI MIEHENI HUOMANNUT..VAIN MINÄ JA KÄTILÖ HOMATTIIN JA SE KÄTILÖ KYLLÄ OTTAA KAKAN POIS HUOMAAMATTA. EI MIEHENI SIELLÄ ALAPÄÄN PUOLELLA OLESKELLUT VAAN JÄTTI SEN HOMMAN KÄTILÖLLE JA OTTI HOMMAKSEEN MUA TSEMPATA JA HELLIÄ. ON OLLU MOLEMMAT HELPOT SYNNYTYKSET..ESIKOINEN SYNTYI 6TUNNISSA JA TOINEN SYNTYI 5TUNNISSA.
 
Ekan kohdalla mulle annettiin peräruiske, joten oli suoli tyhjä niin ei kai multa mitää kakkaa tullut. Avautumisvaiheessa mulla tuli kauhee nälkä, käskin mieheni hakemaan suklaata, otin palan suuhuni juuri kun kätilö astui huOneeseen.Sanoi etten saisi syödä mitään, ilmeisestikin sen takia ettei pas..ka lennä ponnistusvaiheessa..Toi tapahtu trella, tiedä sitten onko siellä tollanen tapa vai mikä juttu ny olikaan..
 
en kakannut
mulla tuli avautumisvaiheessa vessaan 3 isoa kakkaa ja useat pissat enkä kyllä usko että enää synnyttäessä kakkasin. kävin siis siinä aina wc:ssä tyhjennyksellä ja se oli tosi luonnollisen tuntusta.. luulin et kaikilla se menee niin..
 
mie
esikko synty 94 sain vesiperä ruiskeen vaikka en pyytäny,kun olin ollu ripulilla ennen synnärille menoa.mutta en kakannu salissa,kerran katetroivat pissin...

toka syntyi 99 ja pysin peräruiskeen ja suoli tyhjeni ennen salia.ja ei taaskaan kakkaa salissa.

kolmas syntyi 02 ja maha toimi ilman saikun apua,koska laitoin kotona peräruiskeen.ja ei taaskaan kakkaa salissa.

joten en allekirjota tota salissa kakkaamis jutskaa.sähän voit ostaa kotiin apteekista peräruiskeita,niitä sai ainakin 02 ilman reseptiä.jos ei saa,niin pyydä resepti.
 
kotiäiti78
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.09.2006 klo 21:39 jep kirjoitti:
kakkaat varmasti,mutta et sitä itse tunne etkä huomaa etkä asialle mitään voi...itse ajattelin samaa asiaa ekaa ootellessani,mutta en sitä enää kyllä salissa joutanut miettimään! =) :flower:
Totta joka sana! :hug: :D
 
Tää on niin hassu keskustelu :D

Mua ei mitkään mahdolliset kakat etukäteen mietityttänyt, kun mietin että sieltä puserretaan vauva ulos niin ihan sama mitä ulos tulee.

Mulla suoli oli tyhjentynyt ennen synnytystä, vatsa toimi koko raskausajan hyvin ja sinä päivänä, kun lähdettiin synnyttämään kävin viimesen kerran isommalla hädällä joskus päivällä ja koko illan sitten tuntui siltä että kakattaa, mutta eipähän vaan vessassa tullut nokarettakaan enää, että oli tainnu kaikki jo pihalle tulla ennen vauvaa B)

Eli jos sua tuo huolettaa, niin vaikka sieltä jotain tuliskin niin tuskin kasakaupalla sitä tavaraa kuitenkaan :xmas:
 
Mulla on suoli tyhjentynyt tosi tehokkaasti aina ennen synnytystä ja nyt on 3 synnytystä takana. Muistelisin kuitenkin, että kaikissa synnytyksissä on kuitenkin jonkin verran kakkaa tullut. Tässä viimeisimmässä tuli ponnistusvaiheessa (9 min) pariin otteeseen, mutta kätilö pyyhki sen huomaamatta pois. Kahdessa ekassa synnytyskessä ponnistin istuvassa asennossa enkä pahemmin huomannut kakan tuloa. Mutta kolmannessa ponnistin polviltani ja sillon tunsin, kun sitä tuli. Mietin itse asiassa sillä hetkellä, että miten mä pystyisin pidättämään sen tulon. Mutta kuinka pidättää kakkaa, kun samalla pitää ponnistaa vauvaa ulos??? Ei onnistu keneltäkään. :kieh:
 
Mulla tuli vähän kakkaa esikon synnytyksessä ja valitettavasti se oli kätilö joka kommentoi siihen ikävästi, tokaisi että etkö sinä muuta saa ulos kuin sontaa, menee kaikki paikat sotkuun...arvatkaa vaan haluttiko enää ponnistaa sen jälkeen :( :(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.10.2006 klo 15:44 daaaa kirjoitti:
Mulla tuli vähän kakkaa esikon synnytyksessä ja valitettavasti se oli kätilö joka kommentoi siihen ikävästi, tokaisi että etkö sinä muuta saa ulos kuin sontaa, menee kaikki paikat sotkuun...arvatkaa vaan haluttiko enää ponnistaa sen jälkeen :( :(
:eek: Valitusta ehdottomasti!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.10.2006 klo 15:55 Lilli kirjoitti:
No jos tuo on totta, niin valitus ehdottomasti sairaalaan.
Jos tarkoitit tuota mun kirjoitusta niin valitettavasti totta on. Mutta en mä tajunnut silloin siitä valitusta tehdä, olin vissiin muutenkin niin pökkyrässä kun oli eka synnytys. Tästä on nyt aikaa 4 v. ja tämä kätilö on onneksi jo jäänyt eläkkeelle, niin että tulevaan synnytykseen hän ei enää voi tulla kommentoimaan :kieh: :kieh: :kieh:

Mut kyllä tuommoinen kommentti kieltämättä ikävästi jäi mieleen kaihertamaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.10.2006 klo 18:32 äityli78 kirjoitti:
mulle ainaki annettii peräruiske ennen synnytyssaliin menoa ni ehti suoli tyhjetä mukavasti eikä tarvinnu pelätä että mitä tulee ku punnaa.sain ruiskeen pyytämättä automaattisesti.
Kyllä sitä tulee vaikka peräruiske ois annettukin ;)
 
toinen häh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.09.2006 klo 21:11 häh kirjoitti:
No kaikkein vähiten mulla nolottaa oman miehen edessä kakkia. Mielummin pelkästään hänen nähden kuin kätilön. Niin luonnollinen asiahan se on, ja miksi sitä pitää hävetä juuri oman miehen edessä..??
Täysin samaa mieltä. Yhdessä oltu jo 15 vuotta niin eipä oo paljo merkitystä mitä tulee näkemään. On jo nähny ihmeellisempiäkin asioita minussa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.09.2006 klo 21:35 Lilli kirjoitti:
No kun joillain on romanttisia tuntemuksia miestään kohtaan, jolloin kakkausjutut tuntuu vähän alentavilta. Ei se välttämättä ole kovin tervettä nähdä puolisonsa kakkaa.
Kyllä se romanttiikka unohtuu kun tuskissaan kieriskelee synnytyssalissa.
 

Yhteistyössä