Kajaanissa synnyttäneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jännittäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jännittäjä

Vieras
Mitä mieltä olitte henkilökunnasta yms. synnärillä ja vuodeosastolla? miten kului aika sairaalassa? saiko vieraita käydä miten? itsellä pitäisi tuolla sitten synnytellä muutaman kuukauden päästä, joten kiinnostaisi kuulla kokemuksia... Saitteko tarvittavaa ohjausta, vai tunsitteko jäävänne huomiotta?

synnytin kolme vuotta sitten siellä. synnytysosastolla tunnelma oli ihanan rauhallinen, koska olimme ainoita synnyttäjiä vuorokauden sisään :) aina ei tietenkään näin ole. kätilö ja anestesialääkäri osasivat asiansa ja muistot hyvät siltä osastolta. Ite synnyttäneiden osastolla meno oli mielestäni jotenkin hymytöntä. olin toisen kerran synnyttämässä, mutta ensimmäistä kertaa kajaanissa. silti minulle ei neuvottu mitään käytäntöjä, jos en itse niitä mennyt kysymään ja ehkä ajalleni sattui vain useampia kätilöitä, joilla oli huonot päivät tms. vieraita sai käydä vierailuajan puitteissa, kuten muissakin sairaaloissa.

Minä synnytin nelisen vuotta sitten. Synnytyssalissa oli ihanat kätilöt ja mukava tunnelma. Osastolla jäin hieman yksin. Ei oikein kukaan neuvonut mitään ja yksin yritin hoidella vauvaa, miten nyt osasin. Imetys ei oikein lähtenyt käyntiin ja sainkin rintapumpun, mutta sitä ei kukaan neuvonut minulle. Yksi topakka nuori kätilö sitten otti asian hoitoon ja etsittiin hyvä imetysasento ja saatiin homma toimimaan.

nuo imetysasiat minua mietityttääkin, kun olen kuullut että kaksilla ei ole henkilökunnalla ollenkaan yhteistä linjaa tuossa asiassa... menee äiti siinä sitten helposti sekaisin eikä tiedä mitä tehdä..

Minä oon kaks lasta käyny pyöräyttää kaksissa, neljä vuotta sitten ja reilu vuosi sitten. Mulle on jäänyt ihan hyvät muistot molemmilla kerroilla koko paikasta ja henkilökunnasta niin synnytyssalissa kuin osastolta. Kun ei ole niin iso sairaala, on tunnelma jotenkin niin leppoisa! Minua opastettiin asioissa tosi hyvin ja aika kului nopeasti. Vierailijoita sai käydä päiväsalissa, huoneisiin pääsi vain isä ja sisarukset. Voisin mennä vielä kolmannenkin kerran ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
nuo imetysasiat minua mietityttääkin, kun olen kuullut että kaksilla ei ole henkilökunnalla ollenkaan yhteistä linjaa tuossa asiassa... menee äiti siinä sitten helposti sekaisin eikä tiedä mitä tehdä..

Minä jäin kyllä todellakin oman onneni nojaan. En päässyt ylös sängystä alhaisen hemoglobiinin vuoksi ja yhtäkkiä vain aloin siinä ihmetelleä, että pitäisikö tuolle lapselle maitoa antaa kun kätisee. Pyysin lisämaitoa, niin sellainen vanha hoitaja vain hiljaa supisi etteivät nuoret kätilöt tykkää lisämaidon antamisesta. Silloin vain päätin, että minun lapsi on ja maitoa lapsen on saatava kun edes imettää en osannut eikä kukaan opastanut. Viikon olin osastolla ja ihan muuten hyvin sujui ja rauhallista oli kun olin kahden hengen huoneessa.

Yhteistyössä