KAJAANI - Millanen paikka asua?

• Viestiketjun aloittaja muuttaja
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Sieltä jo pois muuttaneena voisin sanoa, että ihan ok. Semmoinen pikkukaupunki ja aika sisäänpäinlämpiävää meininkiä. Mutta tykkäsin ihan siellä asua, vaikka vain pari vuotta asuttiinkin.

Noista edellämainituista asuinalueista ei kokemusta. Nuottapurosta en ole kuullutkaan, missä päin se on, onko joku uusi alue?

Ei ikinä enää
Kamala pikkusieluinen ja sisäänpäin lämpiävä yhdyskunta. Ketään ei siellä kiinnosta muu kuin se ettei naapurilla vain mene paremmin kuin itsellä. Kaupunki ei kehity ollenkaan eikä mihinkään siellä panosteta. Ihmiset ovat aidosti onnellisia siitä että saavat ostaa halvalla paskaa sieltä heidän ostospyhätöstään jota myös Maxiksi kutsutaan. Kaikki fiksu on vapaaehtoisten urheiluseuroissa toimivien harteilla ja heidänkin elämänsä pyritään tekemään mahdollisimman vaikeaksi.

Harkitse vakavasti muuttoa mahdollisimman kauaksi Kainuusta ja sen ihmisistä! Suosittelen, seitsemän vuoden kokemuksella.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ei ikinä enää:
Kamala pikkusieluinen ja sisäänpäin lämpiävä yhdyskunta. Ketään ei siellä kiinnosta muu kuin se ettei naapurilla vain mene paremmin kuin itsellä. Kaupunki ei kehity ollenkaan eikä mihinkään siellä panosteta. Ihmiset ovat aidosti onnellisia siitä että saavat ostaa halvalla paskaa sieltä heidän ostospyhätöstään jota myös Maxiksi kutsutaan. Kaikki fiksu on vapaaehtoisten urheiluseuroissa toimivien harteilla ja heidänkin elämänsä pyritään tekemään mahdollisimman vaikeaksi.

Harkitse vakavasti muuttoa mahdollisimman kauaksi Kainuusta ja sen ihmisistä! Suosittelen, seitsemän vuoden kokemuksella.
No, miksi noin negatiivinen asenne? Onko Kajaanilaiset tehny sulle tai perheelles jotain/kohdellu huonosti tmv?

Oi, juku nauroin ihan itkussa tolle seittemän vuoden kokemuksella Kajaanista kertovalle. Mitä ihmettä ne on sulle tehny. Mutta ei se oikeesti noin paha paikka oo. Ite Kajaanissa 20 vuotta asuneena ja kasvaneena. Nyt kyllä oon jo viitisen vuotta asunu sieltä pois, sillä opiskelupaikkoja siellä ei oo. Tai niitäki jonkun verran, mutta työrintamalla on hiukan hiljaista. Ite oon aina tykänny kaupungista, varsinkin kesä aikaan. Mut täytyy kyllä myöntää, että paikalliset saattaa olla hiukan omalaatuisia... mutta niinhän se on kaikkialla. Mistä päin te ootte Kajaaniin muuttamassa?

Ai juu, ja mies totes (turkulainen kun on), että tähän asti on aina tykänny Kajaanista ja kajaanilaisista, mutta jos toi 7 vuoden kokemuksella puhuva on tosissaan, ni me ei olla koskaan muuttamassa sinne päin. :LOL:

Lähikunnassa lapsuuden asunut ja viimeiset 6v.kaup
Tervetuloa vaan Kajaaniin! Täällä on hyvä asua, varsinkin lasten kanssa. Kyllä se asenne on itsestään kiinni. En oikein ymmärrä tuota mitä ei ikinä enää kirjoitti.

ap
pohjois-pohjanmaalta ollaan siis muuttamassa. Pienestä pitäjästä. :) Meillä on kyllä kavereita Kajaanissa jonku verran ja uskotaan että päästään kuvioihin mukaan... Toivottavasti. :)
Mukava että jotai positiivistaki löytyy. :) Mitä omalaatusta Kajaanilaisissa on?

Lähikunnassa lapsuuden asunut ja viimeiset 6v.kaup
En osaa sanoa paikoista Kirkkoaho ja Nuottapuro oikeestaan mitään. Kirkkoaho on aika "kaukana" kaupungista. Onkohan toi Nuottapuro sitä uutta aluetta jota suunnittelevat siihen vuoreslahdentien varteen? sekin on aika "kaukana" kaupungista. Itse asustelen 2km päässä keskustasta ja olen tykännyt täällä asua. On lyhyt matka joka paikkaan.

...ja viimeiset 6v.kaupungissa
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
pohjois-pohjanmaalta ollaan siis muuttamassa. Pienestä pitäjästä. :) Meillä on kyllä kavereita Kajaanissa jonku verran ja uskotaan että päästään kuvioihin mukaan... Toivottavasti. :)
Mukava että jotai positiivistaki löytyy. :) Mitä omalaatusta Kajaanilaisissa on?
Mistä päin pohjois-pohjanmaata? Meijän mieskin on sieltä tänne tullut eikä aijo pois täältä lähteä. =)

Noi alueet on ainakin rauhallisia kun sen verran on matkaa keskustaan :) Mut mä en kans ymmärrä tota jolla noin negatiivinen asenne, kai on pitänyt jo jonkun tehdä pahaa kun noin ajattelee. Peesaan aikasempaa että eiköhän oo omasta asenteesta kiinni miten joukkoon sopeutuu. Ei meidän naapurit kisaile kellä on asiat paremmin, mutta eiköhän sellasia oo kuitenkin jokunen ihan paikasta riippumatta.

ap
sievistä muutetaan. :) eli tooooosi pieni paikka. :) Oikeen ootan että päästään vähän isompaan paikkaan.

minddu, hauska kuulla että noi alueet on rauhallisia. :) Sellaseen me halutaankin. Nuottapurosta en tiiä sen enempää, ku et siellä on aika paljo tontteja myytävänä... Mut jos se joku uus asuinalue on, nii ei kiitos! Me halutaan rauhaan ja maalle. :) Muttei liian kauas kuitenkaan.. Toivottavasti sieltä Kirkkoaholta vaikka löytyis hyvä tontti. :)

Kajaanissa ikäni asuneena en oo nuottapurosta kuullukkaan :ashamed: No anyway... Kyllä minä kajaanissa viihdyn, ihan sopivan kokoinen kaupunki. Kyllä sitä nuorempana joskus leikitteli ajatuksella ouluun tai kuopioon muuttamisesta, mut poikasen synnyttyä ei oo käyny enää mielessäkään, kaikki tarvittava löytyy täältä =) Joskus tosin paikallislehti KotiKajaanin kuuloluuria lukiessa sitä miettii et onko täällä tosiaan noin paljon elämäänsä kyllästynyttä porukkaa.... Mut Tervetuloa Kajaaniin! :wave:

ap
vielä piti kysyä, että millasia harrastusmahollisuuksia Kajaanissa on? Uimarantaa, valaistua latua tms...? Entä ruokapaikat ym? Tykätään hirveesti luonnossa liikkumisesta, nii onko siel missää hyviä laavuja, kotia tai muita nuotiopaikkoja? Entä talvella pulkkamäkejä?

en muuttais
Juuri surumielisen, ankean ja masentuneen kuvan olen saanut Kajaanista, tätini asui siellä. Pari vuotta sitten vein kukat vanhainkotiin kun kuoli, siellä hoisivat viime vuodet

*
Tervetuloa vain Kajaaniin. Itse opiskelemaan tulleena ja töihin jääneenä voin suositella. Mukavan pikkuinen kaupunki. Palvelut lähellä, rauhallisia asuntoalueita jne. Uimarantoja löytyy ihan kaupungin keskeltä sekä pikkaisen kauempaakin Paltaniemeltä. Valaistuja latuja on joka puolella. Laavuja löytyy läheltä paljon. Pulkkamäkiä on joka kaupunginosassa - Vimpelissä aivan mahtava mäki. Tämä on sellainen maalaishenkinen kaupunki.....

kajaanilainen
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Tervetuloa vain Kajaaniin. Itse opiskelemaan tulleena ja töihin jääneenä voin suositella. Mukavan pikkuinen kaupunki. Palvelut lähellä, rauhallisia asuntoalueita jne. Uimarantoja löytyy ihan kaupungin keskeltä sekä pikkaisen kauempaakin Paltaniemeltä. Valaistuja latuja on joka puolella. Laavuja löytyy läheltä paljon. Pulkkamäkiä on joka kaupunginosassa - Vimpelissä aivan mahtava mäki. Tämä on sellainen maalaishenkinen kaupunki.....
NÄIN ON!

Yhteistyössä