KAJAANI - Millanen paikka asua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muuttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lisään vielä, että me asutaan syrjemmässä (jopa 3 km kaupunkiin) ja on soppeli kävellä esim. ihan ulkoilupuvussa kaupunkiin vauvan kanssa. HIenostella ei tässä kylässä tarvi ;-).

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Tervetuloa vain Kajaaniin. Itse opiskelemaan tulleena ja töihin jääneenä voin suositella. Mukavan pikkuinen kaupunki. Palvelut lähellä, rauhallisia asuntoalueita jne. Uimarantoja löytyy ihan kaupungin keskeltä sekä pikkaisen kauempaakin Paltaniemeltä. Valaistuja latuja on joka puolella. Laavuja löytyy läheltä paljon. Pulkkamäkiä on joka kaupunginosassa - Vimpelissä aivan mahtava mäki. Tämä on sellainen maalaishenkinen kaupunki.....

Maalaishenkinen... Sitten se on just sopiva meille. :) Paitsi että se on minusta ISO kaupunki. :D :D Ja kiitoksia tervetulo toivotuksista. :) Jospa mekin viihdyttäis.

Onko Kajaanissa mitään toimintaa esim. lapsiperheille/kotiäideille? Esim. jotain äiti-lapsikerhoa, vauvajumppaa, vauva uintia tms...? Onko mitään avoimia päiväkoteja, kahviloita, jotain puistoja, joissa voi kokoontua äitien ja lasten kans? Onko muskareita jne?

Saanko kysyä, miksi muutatte? Töihin? Opiskelemaan?

Töihin. Ja palava halu ois saada oma talo, joten kartalta katottiin mikä paikka näyttäs/tuntus miellyttävältä lopullista asuinsijaa ajatellen. Haluttiin suht pieneen paikkaan, mutta kuitenki sellaseen, jossa on kaikki mahdolliset palvelut, shoppailupaikat, sairaala jne. Ja josta ei ois liian pitkä matka tänne, juurille.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko Kajaanissa mitään toimintaa esim. lapsiperheille/kotiäideille? Esim. jotain äiti-lapsikerhoa, vauvajumppaa, vauva uintia tms...? Onko mitään avoimia päiväkoteja, kahviloita, jotain puistoja, joissa voi kokoontua äitien ja lasten kans? Onko muskareita jne?

MLL:llä on perhekahviloita,seurakunnalla perhekerhoja,kaukametsäopistolla kaikennäköisiä sanataide ym.juttuja,on muskarikin,vauvauintia on,puistoja on,kajaanihallissa on pelmis "liikuntakerho" lapsille ym.
Täällä on vaikka mitä kun vaan tutustuu kaupunkiin. =)

Löyttyy MLL:n kerhoja joka asutusalueella sekä seurakunnan kerhot. Kahviloita aika nihkeästi. Vauvajumppia, muskareita taitaa olla kansalaisopistossa sekä vauvauintiakin. Noi MLL_N kerhot kyllä vetää porukkaa.... Itse olen tutustunut ihan naapuruston perheisiin ja sitä kautta lapsiinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Miksette muuta Ouluun? Itse Kajaanista Ouluun muuttaneena voin sanoa, että ero on, kuin yöllä ja päivällä... Ja siis Oulun hyväksi ;) .

Mies on Oulusta, eikä muuttaisi ikinä lasten kanssa sinne enää. Liian iso meille.

Miksette muuta Ouluun? Itse Kajaanista Ouluun muuttaneena voin sanoa, että ero on, kuin yöllä ja päivällä... Ja siis Oulun hyväksi ;) .

Mies on Oulusta, eikä muuttaisi ikinä lasten kanssa sinne enää. Liian iso meille.

Siis tuo ei ollut ap:n vastaus :-)

Eihän tämä Oulu iso ole. Just sopiva! :)

Ei meidänkään mies Ouluun lähtisi takaisin,täällä parempi lapsille. =)

Liian iso meillekin... Ja siellä haisee. :P

Alkuperäinen kirjoittaja kajaanilainen:
Esim.Kylmän alueella ja Lehtikankaalla on ollut taloja myynnissä eikä ole pitkä matka kaupunkiin ja on rauhallinen alue.

Näinpä juuri.... Siis kävelymatka kaupunkiin, mutta silti syrjässä.

Näinpä. =) Itse asustelen Lehtikankaan alueella ja melkein joka päivä tulee käveltyä kaupungissa vaunujen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja sivusta seuraaja:

Ei meidänkään mies Ouluun lähtisi takaisin,täällä parempi lapsille. =)

Puhut asiaa ;-).... Itsekkin olen Oulussa asunut ja pitkin hampain Kajaaniin muutin. Niin sitä vain on sopeutunut ja en lähtis täältä omasta kotoa minnekkään.

Alkuperäinen kirjoittaja elo07:
Joskus tosin paikallislehti KotiKajaanin kuuloluuria lukiessa sitä miettii et onko täällä tosiaan noin paljon elämäänsä kyllästynyttä porukkaa.... Mut Tervetuloa Kajaaniin! :wave:

Osataan sitä samoin täällä Oulussakin! Forum24:n mielipidepalstaa kun lukee niin.. |O Haukutaan äidit vaunuineen busseissa, kytätään ja haukutaan naapureita, kerrostalonaapurit pitää aina liikaa meteliä jne.

Kajaanissa opiskelin pari vuotta. Ihan kiva kaupunki oli mielestäni :)

Esim.Kylmän alueella ja Lehtikankaalla on ollut taloja myynnissä eikä ole pitkä matka kaupunkiin ja on rauhallinen alue.

Näinpä. =) Itse asustelen Lehtikankaan alueella ja melkein joka päivä tulee käveltyä kaupungissa vaunujen kanssa.

Meillä ei vauvaa enää, mutta voi kun mulla ikävä sitä vaunutteluaikaa. Kiva käväistä kirpparit kiertämässä ja tuota joenrantaa hilputella.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Liian iso meillekin... Ja siellä haisee. :P

Niin siellä tekee!
Eikös se lasten suusta totuus tule. =)

Me halutaan aivan maalle. :P eli n. 5-6km päähän keskustasta ja sellaseen paikkaan, jonne ei asutus heti leviä.. Toki vuokralle eka. Mut tuntuu olevan aika nihkeesti vuokrakämppiä saatavana... :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Eihän tämä Oulu iso ole. Just sopiva! :)

Peesi sulle. Oulu on just sopiva. Ei liian iso eikä pieni :)

Meillä ei vauvaa enää, mutta voi kun mulla ikävä sitä vaunutteluaikaa. Kiva käväistä kirpparit kiertämässä ja tuota joenrantaa hilputella.

Niin on, paitsi että noi kirpparit on nyt ihan huonoissa paikoissa ajatellen meikäläisiä jotka haluais ajankuluksi käydä niitä lasten kanssa vaunuilla kiertelemässä,ovat joko ylä- tai alakerrassa. =( Iitukka oli ennen niin hyvällä paikkaa,ei nykyisessäkään sijainnissa ole mitään vikaa, mut miten sinne vaunuilla menee kun se on siellä ylhäällä.

Yhteistyössä