Kaipaisin kipeästi kokemuksia DORJAN, BRIO, EMMA,HARTAN,GESSLEIN-vaunumerkeistä!!!

kolmen äiti
Kahdella ekalla oli Brion Kombit. Ei mitään moitetta. Kyllästyin vain muuten ja halusin kuopukselle ns. tyttövaunut ja olin ihastunut Gessleinin Swingeihin. Eli sellaiset sitten ja rrrrrrrrakastan noita vaunuja. Väri on ihana Lollipop eli ruskeaa ja pikkasen pinkkiä. LOVELOVELOVE. :D :D

Gessleinien ainut "miinus" on pieni tavaratila eli eivät sovi, jos aikoo tehdä isoja kauppareissuja vaunujen kanssa. Itse en sellaista harrasta ja ne pienet ostokset mitä teen vaunujen kanssa satunnaiesti niin onnistuu.
 
jonna
Dorjanit on todella tilavat, isot kasattuinakin. Hintavat, ennemmin ostaisin sillä hinnalla Emmaljungat. Emmat melko huonolaatuiset, huonot kankaat. Tuulee kuomusta läpi. Hartanit hyvät työntää, mutta paljon jarruvikoja eikä kovin hyvät renkaat. Brioissa melko huono hintalaatusuhde. Ennen olivat hyviä, mutta nyt on koko valmistus siirretty Kiinaan ja se valitettavasti näkyy laadussa. Gesslein on laadukas, mutta kaikki eivät pidä niiden työntelystä, koska niissä on löysät remmijouset. Ovat myös pienehköt ja tavarakori hankala käyttää ja onnettoman pieni.

Itse ottaisin näistä vaihtoehdoista Hartanit.
 
Dorjan Sportit!
Dorjanit tuli ostettua kaksi vuotta sitten, ensimmäiselle tytölle ja ensin pelkäsin niiden renkaiden puolesta kun nitisivät kummasti. Tosin sekin katosi uutuuttaan. Minun mielestäni nuo vanhat vaunut vetävät vertoja kaikkien uusimpien valmistajien rinnalla. Sitä paitsi niissä on todella jämäkkä runko ja niitä on helppo työntää. Nyt on jo toinen tyttö kovaa vauhtia tulossa ja oli pakko laittaa Dorjan Sport 2010 mallin tilaukseen. Sitä paitsi kyllähän äidinkin pitää miettiä imagoaan kaupungilla kulkiessa, ja minä en ainakaan ilkeisi mennä kaupungille jos vaunutkin olisivat ikäloput.

Tuollaiset minä hankin:

http://www.baby.composer.fi/eshop/categories/151/

Siellä oli vielä yllättävän helppo osamaksu systeemi suoraan internetin kautta tilatessa.
Positiivisena yllätyksenä huomasin, että nuo kankaat on tutkitusti turvalliset. Niin, ja Ale teki viimeisen silauksen ostopäätökseen.

Kauniita kesäpäiviä äidit ja tulevat äidit!
 
jippo
Meillä on Dorjan Novell Sport vm. 2008 käytössä. Ollaan oltu todella tyytyväisiä. Me maksoimme jotain reilu 700 euroa Dorjanista, enkä kovinkaan monta kalliimpaa vaunua liikkeissä nähnyt.
 
mari
Alkuperäinen kirjoittaja mari:
Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
dorjan ja emma ainakinon halvimmat noista..
Ei taatusti oo Noi dorjanit halvimmasta päästä. 3,5v sitten maksoin Dorjan Univesraleista yli 800euroo.
Siis meillä kanssa oli noi sportit. Todella tilavat ja hyvät vaunut. Varsinkin kankaat hyvänlaatuset ja jos esim talvivauva tulossa ni todella hyvät toppaukset vaunuissa. Yks vuos tuli Kaksplussan tai Vauva-lehden vertailussa toi Dorjan kakkoseks, heti Emmaljungan jälkeen.
 
johanna
yhdyn samaan kuin edelliset. Dorjanit ovat parhaat markkinoilla. On todella tilavat ja helppo käyttää. Meidän poika 1,5v ja mahtuu edelleen nukkumaan vaunuissa. Me ostettiin tältä hepulta vaunut ja kaikki toiminut tosi hyvin. Luotettava myyjä...


http://kaksplus.nettimarkkina.com/dorjan-yhdistelmavaunut-2010-malli/755936

 
d
Alkuperäinen kirjoittaja johanna:
yhdyn samaan kuin edelliset. Dorjanit ovat parhaat markkinoilla. On todella tilavat ja helppo käyttää. Meidän poika 1,5v ja mahtuu edelleen nukkumaan vaunuissa.
1.5vee lapsi ei oo mikään iso. 3vee lapsi olisikin eri juttu...
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja d:
Alkuperäinen kirjoittaja johanna:
yhdyn samaan kuin edelliset. Dorjanit ovat parhaat markkinoilla. On todella tilavat ja helppo käyttää. Meidän poika 1,5v ja mahtuu edelleen nukkumaan vaunuissa.
1.5vee lapsi ei oo mikään iso. 3vee lapsi olisikin eri juttu...
mun 1,5veellä oli pituutta 92cm ja painoakin sen 17kg..... Eli aika samankokoinen kun joku toinen 3vuotias :D Onneksi meilläkin olivat Dorjanit, niin mahtui poika hyvin nukkumaan melkein kaksivuotiaaksi asti.
 
Vanha ketju näköjään nostettu. Mutta vastaan silti että Hartaneita parempia ei olekaan. Ei voi kuin suositella lämpimästi. Myös Gessleinit ovat hyvät ja kestävät. Muut noista merkeistä jättäisin väliin.
 
d
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja d:
Alkuperäinen kirjoittaja johanna:
yhdyn samaan kuin edelliset. Dorjanit ovat parhaat markkinoilla. On todella tilavat ja helppo käyttää. Meidän poika 1,5v ja mahtuu edelleen nukkumaan vaunuissa.
1.5vee lapsi ei oo mikään iso. 3vee lapsi olisikin eri juttu...
mun 1,5veellä oli pituutta 92cm ja painoakin sen 17kg..... Eli aika samankokoinen kun joku toinen 3vuotias :D Onneksi meilläkin olivat Dorjanit, niin mahtui poika hyvin nukkumaan melkein kaksivuotiaaksi asti.
Meillä mahtuu vielä 105senttinen hyvin yhdistelmiin. Nukkuessa tosin on jo kyllä olla ääritilanteessa, tosin ei nyt sinne enää usein nukahdakkaan. :D
 
tanja
Jedo Patin vaunut ovat olleet minunn mieleen. Niitä ei markkinoida ja tietääkseni myydäänkin Tampereella Vauvapopissa vain. Mutta olen kuullut, että niitä myös voi tilata jostain, en nytten muista sivustoa :) http://www.vauvapop.fi/naytatuotteet.php?lTuoteRyhmaTunniste=171 tässä linkki innokkaille jotka olisivat kiinnostuneita kyseisitä vaunuista! Itse voisin kehua niitä HUIPPU hyviksi! :)
 
Annan6
Hyvät vaunut ominaisuuksien vuoksi, mutta nitisee öljyämisestä huolimatta aika paljon.
Vaunut on hyvät vaikeassakin maastossa ja kevyet työntää. Hyvät jouset.
Eivät vie paikallisbussissa enempää tilaa kuin muutkaan vaunut, vaikka alussa tuntuivat kovin isoilta.
Ostimme kuitenkin matkarattaat lisäksi joilla on mukavampi tehdä pikkureissuja kauppaan ym.

Suosittelen lämpimästi.
 

Yhteistyössä