Kaipaisin kipeästi kokemuksia DORJAN, BRIO, EMMA,HARTAN,GESSLEIN-vaunumerkeistä!!!

No mulla ei ainakaan ole mitään pahaa sanottavaa Brioista. Meillä siis vuoden 2005 Brio Novat ja olen ollut niihin tosi tyytyväinen. Kankaat helppo irroittaa pesua varten, riittävän tukevat ja kulkevat melkein mistä vaan läpi, ei kuitenkaan liian painavat. Ihan pieneen autoon eivät välttämättä mahdu kyllä sisään ilman että renkaat irroittaa. Mutta ne lähtee helposti irti.

Muoks. Nuo Briot on siis yhdistelmät

Emmalta meillä on ollut matkarattaat ja Emma Twin Joggerit tuplarattaina. Kummastakaan ei kankaita saanut irti, ja tuplissa en pitänyt selkänojan säätötavasta. Nuo tuplat olivat kuitenkin todella tukevat ja kulkivat nekin oikeastaan ihan missä vaan, ihanteelliset maalla ja esim. lumessa ja loskassa kulkemiseen. Sadesuoja oli kuitenkin selvästi aika heikkotasoinen, meni helposti rikki saumoista tms. Ne olivat myös liian korkeat minulle (olen lyhyt) ja hankalat kaupunkiolosuhteissa. Veivät autossa myös kohtuuttoman paljon tilaa, eikä renkaita saanut irti. Mutta aikansa palvelivat kyllä hyvin, ja olin niihin oikeastaan tyytyväisempi kuin sittemmin hommattuihin Carenan tupliin. Noista Emman matkarattaista en osaa sanoa mitään "pahaa", varmaan on näppärempiäkin matkarattaita, mutta hyvät nuo meille on olleet.

 
oman kokemukseni perusteella suosittelen että jätät noi halpismerkit suosista välistä. Osta mieluummin käytetyt laatuvaunut kuin uudet halpikset. Halvalla ei saa hyvää kun vaunuista puhutaan. TOisaalta, omistin yhdet briot ja ne maksoi 750e. Ne oli ihan järkyttävän huonot, nitisi ja natisi jo uutena ja niistä irtoili osia ym. En kyllä suosittele niitäkään.

Itse suosittelen Emmaljungan (EI Emman joka on eri asia!) tai Teutonian vaunuja.
 
emman matkikset ainakin on huonot, nimim kädet kipeinä parin päivän jälkeen :D kai se on lopulta sama millaiset, kunhan ne täyttää omat tarpeet. aina on takuu jos nitisee ja natisee alkuunsaki, huonoimmat rattaat meillä on nää nykyiset emmaljungat :( olleet jo kahdesti takuukorjauksessa vaikka kaikista kalleimmat on olleet..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kääkkänä:
Teutonia ja Emmaljungakin on ollut mielessä, ovat vain niin turkasen kalliita uusina :/ Noista Dorjaneista löysin tällasen kuukkeloimalla
http://www.baby.composer.fi/eshop/categories/31/
Mä suosittelen lämpimästi: maksa mieluummin se 300 euroa hyväkuntoisista käytetyistä Emmaljungista tai Teutoniasta kuin tuhlaat ne uusiin halpisvaunuihin jotka on vuoden päästä viimeistään rikki!! 300 eurolla saa tosi hyväkuntoisia, muutaman vuoden vanhoja vaunuja noista laatumerkeistä.

Halpisvaunuissa on se, että ku menevät rikki niin niitä ei pysty välttämättä enää korjata. Kalliimmissa merkeissä on saatavilla huolto ja varaosat, jos joku menee rikki.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Kääkkänä:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
gesslein noista ehdottomasti paras merkki. Todella hyvät jousitukset, menevät maastossa kuin maastossa. Suosittelen!
ok, hyvä tietää. Ovatko kankaat olleet laadukkaita?
Kankaat erittäin laadukkaat, ei mitään moitittavaa.
Hinta ei ole halvimmasta päästä, gesslein on laatumerkki, verrattavissa teutoniaan.
 
Juu, taidan suosiolla jättää Emmat väliin :) Dorjan kiinnostaa tällä hetkellä, lupaavat kuitenkin 2vuoden takuun ja rungolle 3 vuoden, kuten Emmaljungassa ja Briossakin.

Entä onko kellään Hartaneita?

Kiitos paljon vastauksista, auttaa kovasti kun ei täällä ole livenä ollut nähtävissä kuin pari hassua merkkiä.
 
Täällä liputetaan Gessleinin puolesta. Meillä on ollut puolitoista vuotta käytössä Gesslein Swing-Fi -vaunut ja tyytyväisiä ollaan oltu. Tuossa mallissa on tosiaan loistava jousitus, kulkee hyvin maastossa. Ainut miinus on pienitavarakori, mutta eipä noita vaunuja olekaan shoppailua varten hankittu :)


 
Gesslein Swing Fi on meillä käytössä. Ei mitään pahaa sanottavaa - no se kori on pieni. Mutta muuten mm korostaisin moniportaisesti säätyvää selkänojaa, pehmeää jousitusta, vesipestäviä kaikkia kankaita, kunnon laakereita, heittoaisaa, säätyvää työntöaisan korkeutta. Nämä kun ostaa, ei tartte ostaa rattaita. Meillä on ollut toki matkikset shoppailukäytössä.

Myönnän että meillä näkee 4 vuoden ahkeran käytön jälkeen pientä sotkua ja haalistumaa kankaissa. Kyllä aurinko on vähän polttanut kuomun punaista haaleammaksi. Mutta toiminnallisesti vaunut ovat ihan samat kuin uutena. Kestävät siis hyvin käyttöä. Meillä on harrastettu ahkerasti pitkiä kävelylenkkejä, ja vaunut kuljevat lastin kanssa ihan sormenpäillä...
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Meillä on Emmat ja aivan yhtä hyvät kuin esikoisen emmaljungat. Vähemmän tunnettu merkki maksaa v'hemmän. Samat testit käyvät läpi kumminkin.
Lisään vielä, että varaosia saa näihin vaunuihin ja aivan yhtä hyvin korjattavissa jos menevät rikki. Meillä nyt pari vuotta kestäneet.
 
Gessleinista siis hyviä kokemuksia useilla :)
Meillä pitäs olla hyvät työntöominaisuudet, kun maalla asutaan, eli ei pikkupyöriä. Toisaalta ei hirmu raskaitakaan, eli Emmaljungan Edge-tyylisiä etsitään.. mutta 900e on liian paljon, tänään sen hintaisia myyjä tarjosi. Gessleinia taidan mennä seuraavaksi googlettamaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Meillä on Emmat ja aivan yhtä hyvät kuin esikoisen emmaljungat. Vähemmän tunnettu merkki maksaa v'hemmän. Samat testit käyvät läpi kumminkin.
Lisään vielä, että varaosia saa näihin vaunuihin ja aivan yhtä hyvin korjattavissa jos menevät rikki. Meillä nyt pari vuotta kestäneet.
Tähän mun on lisättävä, että mun mielestä Brio on kohtuullisen arvokas merkki, mutta kun meillä meni yksi osa rikki, niin siihenhän oli lähes mahdotonta saada varaosaa kun vaunut ovat jo 5 vuotta vanhat. Brion jälleenmyyjä sanoi, että 4-5 vuotta on se raja, jonka jälkeen varaosia ei noihin enää saa. Mutta kuten sanottua, kyllä se osa sitten löytyi.
 
Mulla tökkii palstan sivut tosi pahasti nyt :(
Piti vielä kommentoimani, että on kyllä ihan karmasevan vaikeeta tuolla vaunuviidakossa seikkailla.. aina kun löytää mieluisat,niin joku niissä tuntuu silti tökkivän,jos ei muuta niin hinta tai värit..
 
noh, eka mittaat hissin+oven+auto että mahtuuko rattaat, sitten mietit tarvitsetko ison vai peinen tavarakorin (käytkö päivittäin VAIN vaunuilla kaupassa), haluatko kantokopan jos rattaat tarvitsee jättää alakertaan.. toki selvää on että pienet renkaat ei liiku poluilla mukavasti, jousituskin on plussaa :D
 

Yhteistyössä