NO, voithan sä erota ja teineillä sielusi kyllydestä, mut ota huomioon että et oo mikään tyttönen enään. perheen perustaminenkin alkaa olla ehkä ajankohtaista (ellei jo ole) ja mistäs sitten mies, kun olet yhden hyvän heittänyt hukkaan ja tilalla vain jotain "juttuja", tuksin niistä isäksi on? Järki käteen. Luulis että tuon ikäinen osaa jo ajatella muutakin kuin bilettämistä ja säätämistä.
Kirjoittiko aloittaja, että haluaa perustaa perheen? Jos kirjoitti niin ehtiihän hän vielä sen tekemään myöhemminkin. Uuden suhteen löytäminen voi olla vuosikausien takana, se voi olla kokonaan löytymättä tai sitten se löytyy vuoden sisällä edellisen päättämisestä. Koskaan ei voi tietää, mutta jos on tyytymätön nykytilanteeseen niin ei sekään ihanteellinen tilanne silloin ole.
Itse arvostan vapauden korkeammalle kuin parisuhteen. Jos et koe olevasi vapaa parisuhteessa niin tällöin parisuhde tulisi mielestäni päättää ja tehdä ne jutut, jotka haluaa tehdä ennen uutta parisuhdetta.
Itse olen pitkähkössä parisuhteessa ja olen luonnollisesti tullut osittain sokeaksi sen hyödyille. Parisuhteessa on paljon hyvää, mutta vapaudessa on myös omat puolensa, eivätkä nämä läheskään kaikki liity seksiin. Kyseessä on nimenomaan se tunne, että voi tehdä mitä haluaa kyselemättä keneltäkään muulta onko toiminta suotavaa vai ei. Parisuhteessa seksi on lähes poikkeuksetta parempaa kuin yhdenyönjutuissa. Lähinnä se mitä kaipaa on uusiin ihmisiin tutustuminen täysin avoimelta pohjalta. Takaraivossa ei jyskytä se tosiasia, että tämän kanssa en voi mennä pidemmälle, vaikka kuinka haluaisin.
Vapaana ei tarvitse tehdä myöskään kompromisseja asumisen kanssa ja muuttaminen on helpompaa. Voi toimia hetken mielijohteesta, eikä tarvitse piitata toisen mielipiteestä, mikä hyvässä parisuhteessa on välttämätöntä.
Ennakkoon ei voi koskaan tietää, että onko se entinen parisuhde niin tärkeä, että ei saavuta yhtä suurta mielihyvää saamastaan lisävapaudesta kuin on tuo parisuhteen päättymisestä aiheutuva haitta. Se on kuitenkin täysin selvää, että jos et elä koskaan tuota vapaata aikaa niin tulet miettimään asiaa todennäköisesti hautaan saakka. Sen sijaan parisuhde saattaa hyvinkin unohtua jos löytyy uusi suhde ja vapautta on tullut koettua tarpeeksi.
Näitä asioita olen itsekin pohtinut ja olen tulossa siihen tulokseen, että päätän oman parisuhteeni. Tärkeää mielestäni on, että ei koskaan pohjusta elämäänsä parisuhteeseen ja sen kautta saatuihin ystäviin. Täytyy olla se oma kaveripiiri, joka säilyy parisuhteen päättymisestä huolimatta. Mielestäni on nimittäin selvää, että et ole onnellinen jos jätät elämästäsi lähes kaikki sinulle tärkeät ihmiset.