kaipaan lapsia niin..

mitä mä teen? olen haukkunut miniäni ja poikani. nyt tahtoisin pitää 3v ja 1v lapsenlapsiini yhteyttä,mutta he eivät siihen suostu. miten voisin lapsiin pitää yhteyttä?mieheeni he pitävät kyllä yhteyttä.
 
Jos olet oikein kunnolla pahoittanut poikasi ja miniäsi mielen niin voit varautua pitkäänkin "vihanpitoon". Etenkin miniän on todennäköisesti vaikeaa antaa anteeksi, pojan ehkä helpompaa kun kyseessä on hänen vanhempansa.
Jos olet vilpittömästi pahoillasi, sinun täytyy osoittaa se. Jos et ole esim. pyytänyt anteeksi, niin miksi ihmeessä he haluaisivat sinut elämääsä? Odottaakseen uusia haukkuja?
Jossette pysty keskustelemaan, niin koitapa vaikka kirjoittaa kirje. Pahoittelet siinä sanomisiasi ja kerrot mitä toivot: että saisit olla osallisena lasten elämään.

ja jos riitanne koskee lasten kasvatusta tai erilaisia näkemyksiä jostain asiasta, niin sinun täytyy antaa periksi. He ovat lastensa vanhemmat ja kasvattavat heidät niinkuin parhaaksi näkevät.
 
mä mietin sitä että niillä lapsilla on oikeus myös isovanhempiinsa. jos kaikkien osapuolten elämä sujuu sen verran normaalisti ettei se vaginhoita lapsia, on tyhmää ja turhaa mennä puuttumaan siihen liikaa. toisaalta taas yhtä tyhmä reaktio vanhemmilta on evätä lapsilta toinen isovanhemmista tai molemmat. tuntuu että vanhempien tarkotus on juuri loukata äitiä/anoppia näin, mutteivät tajua että myös lapset saattaa ihmetellä sitä ettei mummoa enää näy, varsinkin jos yhteydenpito muuten on ollut tiiviimpää ja on jo syntynyt kiintymyssuhde isovanhempaan. enkä usko että tilanne vanhemmilekaan suoranaisesti helppo on.

ihmeellistä että riitatilanteeseen on haettu ratkaisu joka vahingoittaa jollain tasolla jokaista osapuolta. :/
 


Ja miten olet heille sanonut...?Jos olet haukkunut heidät heidät surkeiksi vanhemmiksi tai että kasvaattvat lapset väärin ymmärrän että he ovat vihaisia.Vai onko kysymys siitä että sinulla on eri säännöt kun heillä kotona(sehän ei käy) jos niin on on sinun ymmärrettävä että sinun kuukuu kunnioittaa heidän kasvatusmuotoaan ja sääntöjään.Jos ei niin ole he eivät varmasti anna lapsenlapsia teille hoitoon..
 

Yhteistyössä