Kaikkien teidän VINKIT tänne, kiitos!

  • Viestiketjun aloittaja myyjä
  • Ensimmäinen viesti
myyjä
Olemme myymässä n.15 vuotta vanhaa taloa, joka on erittäin nätin ja toimivan mallinen ja rauhallisella ja oikein hyvällä paikalla, isolla tontilla. Pinnat vaan ovat vähän kulahtaneet ja pintaremppa on kesken. Loppuun emme voi remppaa sen suuremmin tehdä, ehkä vain jotain pienen pientä. Talolle on kysyjiä ja esittelyjä tiedossa, mutta sanokaa nyt sellaiset pikavinkit, kuinka saada talo näyttämään mahdollisimman hyvältä!!! =) Kannattaako riisua kaikki (kirkkaat) jouluvalotkin pois? En muuten niitä olisi vielä ottamassa, mutta esittely on pian.

Vinkkejä, vinkkejä!!
 
juhana
Jostain luin, että kannattaa ottaa valokuvat hyllyiltä, seiniltä tms pois, näin mahdollisilla ostajilla on helpompi kuvitella asuntoa omakseen. Ja tosiaan kaikki ylimääränen tilpehööri pois
 
Leivo ennenkuin katsojat tulevat, tuoreen leivän/pullan tuoksu herättää lämpimiä tunteita ja katsojat yhdistävät tuoksun omaan lapsuuteensa ja omaan kotiin, kuulostaa hassulta mutta on vissiinkin ihan tutkittu juttu että toimii, ootas mä kattelen jos löytäisin linkin sinne mistä tuon luin.... :)
 
jep
Juuri näitä peesailen, kaapin ovet ja kahvat kiiltäväksi. Ehdottomasti kaikki magneetit pois jääkaappien ja pakastimien kyljistä! Ei pyykkejä roikkumaan esittelypäivänä, lika-astiat koneeseen pöydiltä. Me vietiin esmes yksi nojatuoli autoon esittelyn ajaksi, ettei oh olisi näyttänyt liian ahtaalta. Vessat tarkkaan syyniin: pytyt pestävä sisältä ja ulkoa, lavuaarit ja kaikki pinnat sekä erityisesti peilit tahrattomiksi.

Onnea myyntiin!
 
Lainaus"Mikään muu aisti ei nimittäin välitä yhtä vahvasti muistoja kuin hajuaisti.
Asunto- ja talokaupassa on kulunut kikka levittää pullantuoksua. Vanhat konstit kuitenkin toimivat.
Viime kesän asuntomessuilla Hämeenlinnassa Kannustalon esittelytalossa leijaili epätodellisen vahva pullantuoksu. Kuinka ollakaan tämän talotehtaan messukohde sai messuvierailta ylivoimaisesti eniten ääniä."
Tuolla asiasta lisää, artikkeli ei koske suoranaisesti asuntokauppaa vaan tuoksujen vaikutusta ihmisen käyttäytymiseen mutta asuntokauppaa käytetään yhtenä esimerkkinä.

Linkki:http://www.talouselama.fi/docview.do?f_id=1278306&s=k
 


Ton mäki oon kuullu.
Toimiva vinkki oikeesti.

Kannattaa olla tarkka ettei pullat pala voi olla päinvastanen vaikutus :D [/quote]

-Oottakaas hetki vielä pihalla kun emäntä tuulettaa, pullat paloi eikä leivinuunikaan tunnu vetävän... :LOL: :LOL:
 
Antaa tulla lisää vinksuja vaan! Me kohtsillään pistetään myyntiin rivarikaksio, tiedän että on kysyntää, mut tietty halutaan hyvä hinta ja nopeasti isompaan kämppään. :D
Mä olen jo hinkannut suihkuseinästä ja saunan lasiovesta lähtien kaikkea kiiltäväksi.
Ajattelin, että näytön ajaksi myös sitterit ym piiloon? Lelukorit onneksi siistejä rottinkikoreja, joissa kannet. Pesuaineet ja tiskiharja ym aina kaapeissa, ei silmissä..
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja Tammihärkä:
Leivo ennenkuin katsojat tulevat, tuoreen leivän/pullan tuoksu herättää lämpimiä tunteita ja katsojat yhdistävät tuoksun omaan lapsuuteensa ja omaan kotiin, kuulostaa hassulta mutta on vissiinkin ihan tutkittu juttu että toimii, ootas mä kattelen jos löytäisin linkin sinne mistä tuon luin.... :)

Kuinka todennäköistä on, että joku leipoo oikeasti juuri ennen esittelyä? Tulisi vain mieleeni, että miksi on niin kova hinku saada talo kaupan? No olenkin vähän omituinen, mutta ennemmin käyttäisin raikasteita tms. saadakseni hyvän tuoksun.
 
Tuli mieleen, et onkohan se mahdollisista ostajista outoa, et meillä ei ole ruokapöytää keittiössä, vaan tietokone..? :D Syy myyntiin selviää heille varmasti selittämättäkin. *ei niin yhtään ahdasta* :xmas:

Muoks lisäys. Ap:lle pahoittelut, että tungin ketjuun häröilemään omiani.. :ashamed:
 
[/quote]
Lainaus"Kuinka todennäköistä on, että joku leipoo oikeasti juuri ennen esittelyä? Tulisi vain mieleeni, että miksi on niin kova hinku saada talo kaupan? No olenkin vähän omituinen, mutta ennemmin käyttäisin raikasteita tms. saadakseni hyvän tuoksun."
[/quote]

Ei varmaan saakaan olla liian voimakkaana tuo tuoksu vaan sopivan mieto ettei herätä liikaa huomiota, mutta vaikuttaa alitajuisesti, raikasteet ajanevat sinänsä saman asian, mutta olisi parempi mikäli ostaja yhdistäisi tuoksun johonkin häntä miellyttävään juuri siksi tuore leipä/pulla vast. voisi toimia paremmin kuin tuoksu johon ostaja ei osaa yhdistää mieluisia muistoja.

Ei toki varmaan tarvitse leipoa oikeasti, en tiedä leipomisesta mitään mutta luulisin että jos lämmittäisi vaikka leivontaan käytettäviä mausteita voisi saada "leipomon tuoksun" aikaiseksi?? -Tai palaneen kanelin.... :LOL:
Viisaammat kertokoot..




 
Viv
Leipoo etukäteen ja sit törkkäsee mikroon ennen kävijöitä...tuoksu leijailee..kai? :D Itse suosittelisin kodikkaan tuoksuisia kynttilöitä polttamaan ennen esittelyä- miksei esittelyn aikanakin järjen kanssa - luovat tunnelmaa ja mukavaa tuoksua.. esim. kahvi kynttilä - suklaa- kaneli- vanilja- kaneli.. onhan nuita =)

Itse olen ihastunut kylpyhuoneisiin joissa kynttilöitä..mukava mennä sinne kun tuoksuu hyvälle.. itselläni palaa myös vessassa :D

Ilmanraikastajat jättäisin pois, itse astaattisena ne käy mun henkeen..olis aika ikävä reissu kun mieleen jäis parhaiten tukkeutuvat sieraimet-leuhkoputket ja vuotavat simmut :LOL:
 

Yhteistyössä