Kaikkien kuumeilijoiden yhteinen pino :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja OneMore?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

OneMore?

Jäsen
25.07.2013
319
0
16
Täällä on niin HILJAISTA! :) missä kaikki on.. no joo nukkumassa varmaan tähän aikaan.. mutta laitetaan tähän pinkka pystyyn johon jokainen ikään ja vaiheeseen katsomatta voi huudella fiiliksiään :D

Itse mamma 27vee isäntä 28vee.. haaveillaan vauvasta.. itselleni se olisi 3. ja isännälle ensimmäinen :D

Meillä minä 23 v ja mies 29 v, yksi yhteinen lapsi ennestään (ensi kuussa 1 v), miehellä ennestään 6 v tyttö ja minulla 3½ v tyttö :) Toista yhteistä siis haaveillaan, mutta molemmille kolmas olisi :D

saadaan smooth näköjään olla kahdestaan :D hehee.. tänne vois avautuu ihan niinku kaikesta muustakin ku kuumeilusta.. kuten paskamaisista paperihommista töissä.. argh.. mä en jaksais.. ja siis paprut liittyy muuhun kun asiakkaisiin.. asiakkaat on ihania :D nimim. vakuutusasiamies :D

Täällä n 30-v yhden 4-vuotiaan äiti kuumeilee toisesta.
Yritys on alettu hiljattain ja odottelen, milloin pääsisi testailemaan :)

Toisen vauvan olisin halunnut jo ajat sitten, mutta mies ei lämmennyt kuin vasta vähän aikaa sitten. Virallisesti yritysk(i)ertoja on nyt ollut 1.

• Tykkää
Reactions: OneMore?
Jes, tää pino on nyt niin mulle! reilu 5 kk yritysta takana (joo, ei se oo viel paljon) mutta tähän kiertoon oli vähän liian isot odotukset. Tänään alkoi vuoto, ensin herättelin toiveita että olis jotain kiinnittymiseen liittyvää, mutta testi puhtaakin puhtaampi nega. Ärsyttää ja v-tuttaa, äsken suihkussa vaan vollasin ja mietin kaikki maailman säälittävimmät itsesääliajatukset. Pyysin miestä tuomaan kaupasta suklaalevyn, nyt tuntuu että se saattaa vähän helpottaa. Ei mulla muuta, huomenna on jo ehkä olo parempi.

Meidän yritystä varjostaa se, että lähisukuun on juuri syntynyt vammainen lapsi.

Meidän suvuissa (oman+mieheni) ei mitään poikkeamia pitäisi olla, enkä nyt ihan heti usko että meidän kohdalla niin huonosti kävisikään, mutta onhan se kieltämättä mielessä.

Lisäksi (tyhmänä) paljastin äidilleni lapsihaaveeni, ja hän alkoi heti manaamaan että "älkää nyt, mitä jos..." Eiks ookin kannustava asenne? :(

Tää ei varsinaisesti kuulu tähän pinoon, mutta en halunnut aloittaa uuttakaan ketjua..

baby-mama... kyllä tuo tähän pinoon kuuluu :) täähän on yhteinen ja saa avautua ihan mistä vaan.. Tiedän että moiset fiilikset ei oo kivoja, se ettei lähipiiri kannusta jne.. :/ mutta itsehän ne päätökset tehdään ja prosentuaalinen mahdollisuus synnyttää vammainen lapsi on aika pieni :D Tsemppiä toiveiluun ja vauvan tekoon :D

• Tykkää
Reactions: baby-mama
Kiitos tsempeistä, OneMore! Niitä tarvitaan! :)
Kulkispa aika VÄHÄN nopeemmin niin tietäis missä mennään! Nyt tuntuu että päivät oikein matelee, ja päähän tulee ties mitä ajatuksia (kaikkea ihanaa mut myös pelkoja)!

No, viikon päästä olisi kp29 eli totuus lähellä tästä kierrosta :D

Meidän yritystä varjostaa se, että lähisukuun on juuri syntynyt vammainen lapsi.

Meidän suvuissa (oman+mieheni) ei mitään poikkeamia pitäisi olla, enkä nyt ihan heti usko että meidän kohdalla niin huonosti kävisikään, mutta onhan se kieltämättä mielessä.

Lisäksi (tyhmänä) paljastin äidilleni lapsihaaveeni, ja hän alkoi heti manaamaan että "älkää nyt, mitä jos..." Eiks ookin kannustava asenne? :(

Tää ei varsinaisesti kuulu tähän pinoon, mutta en halunnut aloittaa uuttakaan ketjua..

Ne on sellaisia asioita, et niille ei voi mitään :( Miun ja miehen yhteisellä tytöllä on turnerin oireyhtymä, ei siis mikään kehitysvamma, mutta rajoittaa elämistä mm. tyttö tuskin koskaan on kyvykäs saamaan omia lapsia. Ja jää pienempikokoiseksi kuin keskiverto suomalaisnainen (kääpiöistä en nyt puhu).

Ne on sellasia asioita et niihin ei tosiaan voi vaikuttaa, ja ite oon vaan onnellinen että tyttö edes tähän maailmaan syntyi, ku nämä raskaudet joissa tyttövauvalla tämä sairaus on, ovat todella harvinaisia.. yli 85 % menee kesken ennen lapsen syntymää :( Meillä on siis pieni ja ihana, erityinen tyttölapsi, ihme suorastaan! Jokainen lapsi on lahja, muistakaa se! :heart:

Viimeksi muokattu:
Niin ja siis me ei tiedetty mitään koko raskausaikana. Yleensä turner-tytöt huomataan jo sikiövaiheessa, ja vanhemmille kerrotaan se karu fakta että on se miltei 90 % mahdollisuus ettei raskaus tule kestämään loppuun asti.

Meillä tätä ei koskaan todettu, tyttö oli vain hyyyvin pieni kokoinen, syntyi rv 41+2 ja painoi vain vajaa 3 kiloa ja oli vain 48,5 cm pitkä.

23-vuotias ensimmäistä lasta kuumeilija ilmottautuu. Olen mieheni kanssa avioliitossa ja meillä on liuta elukoita. Okt:ssa asutaan vuokralla. Jätin e-pillerit pois pari päivää sitten kun eivät mulle sopineet. Luulin jo olevani raskaana, kun oli selka- ja päãkipuja, oksentelua, väsymystä, jatkuvaa nälkää ja muutoksia vatsan toiminnassa. Itkuinenkin olin eikä kuukautisetkaan tulleet. Nyt oon parin viikon sisään tehny neljä r-testiä ja kaikki negaa. Nyt pillereiden lopettamisen jälkeen lähinnä tänään ollut flunssaa: lämpö vähän koholla ja väsyttää sekä pääkipuja. Mieli yrittää tehdä kaikista oireista raskausoireita...
Päätettiin miehen kanssa jättää ehkäisy. Lapsi saa siis kummankin mielestä jo tulla. Olen itse eläkkeellä perussairauden vuoksi, mutta uskon riittävällä tuella pärjääväni vauvan kanssa. Mulla on nyt ajettu lääkkeitä alas reilulla otteella. Olen sietänyt sen hyvin, mikä tuntuu uskomattomalta, koska näin vähällä lääkityksellä olen ollut viimeksi neljä vuotta sitten. Muutama lääke tulee jäämään, mutta lääkäri sanoi niiden olevan turvallisia.

Lapsi olisi kovin toivottu ja toteutuva haave. Kuumeilua ja siihen liittyvää shoppailua auttaa kun ystäväni pyysi minua pian syntyvän vauvansa kummiksi! Olen todella otettu asiasta ja mielestäni se on kunnia! Aion ostella ja ommella vauvalle jotain, kun on joku kenelle tehdä :-)

hei kaikille!
mukavaa OneMore? että aukaisit tänne tällaisen pinon! =)

Meillä haaveissa ensimmäinen lapsi, minä 27 ja mies 36. kunnolla on yritetty nyt vuosi, yk 15 on nyt menossa. että ei aivan helposti näy meille vauva tulevan....mutta uskon, että kyllä tämä tästä vielä, kun oikeaan aikaan kaikki palaset loksahtavat paikoilleen.

meillä on eka käynti lapsettomuuspolille syyskuun lopussa. vähän kummastuttaa ja jännittää.

mutta,olen miettinyt yhtä asiaa ja varsinkin se nousi taas pintaan, kun luin vanhaa kaksplussan lehteä, jossa oli juttu "varmoista päivistä" ja keskeytetystä yhdynnästä ehkäisykeinona. siinä oli, et suurin osa lapsiperheistä käyttää noita ehkäisynä, koska uusi vauva ei kaataisi maailmaa.

Mutta kun varmat päivät eivät aina ole niin varmoja, eli yksikin oli kirjoittanut, että "omat varmat päiväni nukkuu tuolla päiväunia" yms. eli siis miksi varmat päivät eivät ole varmoja?! kun raskauden pitäisi alkaa vain ja ainoastaan ovulaation aikana ja on melko tähtääminen, että kaikki osuu juuri oikeaan aikaan oikeaan paikkaan, niin miksi ja miten jotkut tulevat raskaaksi sitten milloin sattuu?! mikä logiikka siinä on vai onko siinä mitään ideaa, eli toiset vain ovat herkempiä tässä asiassa?

Tulin tuolta toisesta pinosta kattelemaan, meillä toiveena olis myös toinen lapsi. Ihan alussa mennään ekaa "yrityskertaa" jos voi yritykseksi laskea, vasta yhdet menkat oon kärsinyt synnytyksen ja imetyksen jälkeen ja yhäkin imetän :)

Pinkkihevonen kysyit varmoista päivistä, nehän ei ole varmoja siksi että siittiöt voi käsittääkseni joskus jopa viikkoja, useammin päiviä, uiskennella kohdussa ennen kuin löytävät sinne munasoluun, eli ei tarvitse sen peiton heilua nimenomaan ovis-päivänä. Jos yrittää lasta ja tulee muuten harvemmin harrasteltua niin itse jopa aloittaisin pupuilun esim viikkoa ennen oletettua ovista, ja jatkaisin sitten jonnekin sinne oviksen loppuun. En tiedä mutta kuvittelisin että lisäis mahiksia?

Okei ehkä viikkoja vähän ylioptimistisesti sanottu siittiöiden eliniäksi mutta viikko olis jonkun mukaan maksimi, ja näihin pitäisi lisätä aina pari varapäivää jos sieltä löytyy joku supermies. Mutta oon siis joskus kuullut jossain terveystiedon tunnilla tai missä lie että voi olla ainakin toista viikkoa :D

Muutenkin lapsihaaveita ajatellen, jonkun tutkijoiden mukaan mitä useammin harrastaa niin sitä parempilaatuista sperma on. Mutta nääkin on siis pitkällä aikavälillä.

Hei kuumeilijat, täällä elellään kp25/28-29, ja mietiskelen että miten aikaisin teillä on ollut menkkaoireita loppukierrossa?

Itselläni ei ole siis vielä yhtään menkkaoireita (=mm. enteilevä mahajuilinta), ja pohdin olisiko se raskauden merkki..? Vai tuleeko teillä menkkaoireet yleensä vasta edeltävänä päivänä?

baby-mama, itselläni on aina ennen ollut ennen menkkoja sama kaava. Ensin 1-2 pv ennen alkamista tuntuu että maailma kaatuu päälle, kaikki masentaa ja itkettää. Yleensä mies on se joka huomaa näistä piirteistä, että menkat tuloillaan.. :D Sitten päivänä kun alkavat, niin heti aamusta mahakipuja ja sitten iltapäivällä alkaa. Nyt tässä edellisessä kierrossa mitään näistä oireista ei ollut, mutta muita kuviteltuja raskausoireita kylläkin. Vatsakipukin oli ihan erilaista nyt. Ehkä siitä syystä olikin niin kova pala, kun menkat alkoivatkin ihan puskista. Tähän uuteen kiertoon läksinkin taas vähän maltillisemmin mielin taas. Löysin myös aivan ihanan runon, joka sai jotenkin levollisuuden tunteen tähän kaikkeen höyryämiseen ja stressaamiseen. Voin sen jossain vaiheessa vaikka tännekin laittaa, jos vaikka jotain muutakin auttaa. :) Tai ainakin saa hyvät pillitykset jos ei muuta!

• Tykkää
Kiitos vastauksesta, laita ihmeessä runo tulemaan jos ehdit! :)

En itsekään haluaisi olla malttamaton, mutta mielessähän se on "koko ajan" kuitenkin :D!

Viime kierrossa muuten mullekin kävi niin, että normaaleja menkkaoireita EI OLLUT, ja petyin itsekin kun ne tosiaan "puskista" (heh heh) alkoivat odottamatta :(

Itse olen oireet aina saanut näin: 2 pv ennen alavatsan juilintaa, ja päivää ennen vielä kovempaa juilintaa, ja seuraavana aamuna olen saattanut herätä japanin lipun päältä (näin ällösti sanottuna)..

Nyt taaskaan menkkaoireita ei tosiaan ole ollut yhtään (vielä), joten jännäilen kovasti mitä se merkitsee..

täällä olen miettinyt tuota samaa, kuin baby-mama.
mulla on kiertoja mahtunut tähän yritysaikaan monenlaisia, mutta viimeisimmät kierrot, ehkä toukokuusta lähtien, ovat loppuneet niin, että noin viikkoa (?) ennen on alkaut kova tissikipu, ja varsikin tuolta sivuilta ovat olleet tosi kipeät. aiemmin tätä ei ole ollut. sitten muutamana kertana mahakipu on tullut aivan yhtäkkiä ja menkat on alkaneet siitä het samantien. Viime kierrossa minulla ei kuitenkaan ollut tuota tissikipua, mutta yhtenä aamuna ne sieltä sitten kovan kivun kanssa alkoivat.

Tässä kierrossa, nyt kp23/24-27, ei ole mitään menkkamaisia tuntemuksia, ainakaan viellä ja toivottavasti ei tulekaan:) jännittää kyllä jo kovasti, niin kauan on meille vauvaa jo toivottu!

• Tykkää
Täällä kp27/29 eikä tuntemuksia niin mihinkään suuntaan, ei menkkoihin/raskauteen liittyvää niin mitään!

Sitä mä rupesin tässä silti pohtimaan, että jos/kun raskaudun, miten kertoa asiasta töissä? Olen vakkarityöntekijä pk-yrityksessä, jossa on vähän henkilökuntaa eikä minulla ole tuuraajaa. Silloin kun olen poissa, on tuuraaminen aina hankala järjestettävä.

Kukaan töissä ei edes tiedä että olemme lapsenhankkimisaikeissa, vaikka mitäpä se heille kuuluukaan?! Tieto tulee olemaan kuitenkin shokki, ja pomo ei VARMASTI tykkää ajatuksesta.. Tuntuu että "petän" työkaverini (tiedän, kuulostaa niin sairaalta)!

Tyhmää edes miettiä tällaista, kun en kuitenkaan elä työpaikkaani, vaan omaa elämääni & perhettäni varten..

Yhteistyössä