Kaikki sanoo kuinka helppoo on kun mun vilkas poika 6v on päiväkodissa..Olen eri mieltä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miimu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miimu"

Vieras
Kaikki jauhaa kuinka helppoo mulla on kun mun 6v poika on päiväkodissa ja itse olen nuoremman kanssa kotona.

Mun mielestä siinä ei oo mitään helppoa että joka ikinen päivä ravaan tuota matkaa säällä kun säällä (no yli 30 asteen pakkasilla ei lähdetty)

Vaatetan nuoremman,etin vaatteet,lähetään kunnon tohinalla
poika on päivässä sen 3½h ja tuostakin ajasta yhteen suuntaan olevaan matkaan menee 15-30min (riippuen menemmekö kävelle, vai pyörällä)

Se on vaan hetki kun pitää taas lähtee hakemaan esim jos olen kotona 8.30 niin poika pitää lähtee hakemaan jo 11.00.

Kyllä mä mielelläni olisin kotona yöpaitasillani vaikka vähän pitempään ja nuorempikin(2v) saisi nukkua ettei aina tarvitsisi herättää

No eihän sun oo pakko sitä lasta päiväkodissa pitää,jos se on niin vaikeaa.

Tai voithan pitää pidempään.

Siitä 3-4tunnista ei oo kyl mitään hyötyy(koettu on) Mut semmonen 7tuntii helpottaa kovin,jos on erittäin vilkas ja tempperamenttinen lapsi.

Olisiko helpompi, että olisi vaikka 3 päivää viikossa kokopäiväisenä? Saisitte pienemmän kanssa nukkua päiväunet rauhassa, ja nyt kun pienempikin alkaa viihtyä ulkona leikkimässä niin sitten isomman vapaapäivinä voisitte ulkoilla aamupäivät kaikki kolmestaan?

Miksi ylipäätään on päiväkodissa jos se on niin hankalaa? Tai miksi ei ole kokopäiväisenä?

En halua kokopäiväisenä pitää kun itse olen kotona
Mutta taas pojalle hyötyä kun saa vähän olla myös päiväkodissa

Ehdottivat kyllä kun poika menee syksyllä eskariin että olisi eskarissa esim 9-14.00 en osannut tuohon sanoa mitään vaan sanoin että katsotaan syksyllä uudestaan.

[QUOTE="miimu";26251879]En halua kokopäiväisenä pitää kun itse olen kotona
Mutta taas pojalle hyötyä kun saa vähän olla myös päiväkodissa

Ehdottivat kyllä kun poika menee syksyllä eskariin että olisi eskarissa esim 9-14.00 en osannut tuohon sanoa mitään vaan sanoin että katsotaan syksyllä uudestaan.[/QUOTE]

Mitä se maksaisi teille? Jos ei paljon, kannattaisi varmaan. Tai jos saat aikaa pidennettyä klo 15, ei tarvitsi pienintä kiskoa unilta klo 13.15

Mä veisin tyyliin ma, ke, pe 5-6 h kerrallaan päiväkotiin. Tai jos veisin päivittäin niin pitäisin hoidossa 8-12, en keksi mitään syytä miksi jo klo 11 kävisin lapsen hakemassa. Eihän lapsi parissa tunnissa ehdi kuin kääntymään siellä pk:ssa, ja sitten pitää taas lähteä kotiin.

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Mä veisin tyyliin ma, ke, pe 5-6 h kerrallaan päiväkotiin. Tai jos veisin päivittäin niin pitäisin hoidossa 8-12, en keksi mitään syytä miksi jo klo 11 kävisin lapsen hakemassa. Eihän lapsi parissa tunnissa ehdi kuin kääntymään siellä pk:ssa, ja sitten pitää taas lähteä kotiin.

Pojan virallinen aika on laitettu 8-12

Vien 8.00 aamulla eli lähdetään jo 7.30 käveleen
päiväkodista on toivottu että hakisin viimeistään 11.30 kun alkavat laittaan nukkumaan eli lähden 11.00 käveleen että ehdin olla 11.30 hakemassa poikaa.

te hyötyisitte kaikki paljon enemmän jos poika olisi siellä hoidossa 3 päivänä viikossa koko päivän.

Minä vien eskarilaista joka päivä 8 eskariin kahden pienemmän kanssa ja haen klo. 12 pois ja matkaakin on 7 km/suunta. Kyllä tässä on alkanut miettimään jo hyvissä ajoin, että poika voisi jo lopettaa koko eskarin. Ei vaan jaksa enää. Onneksi seuraava eskarilainen pääsi tuohon lähieskariin. helpottuu huomattavasti kun ekaluokkalainen ja eskarilainen on samassa koulussa kilometrin päässä kotoa.

Itsekin laittaisin lapsen täyspäiväiseksi muutamana päivänä viikossa. Onhan se varmaan lapsellekin aika turhauttavaa, että kun ehtii juuri ja juuri hoitoon mennä, niin heti tullaan hakemaan pois.

te hyötyisitte kaikki paljon enemmän jos poika olisi siellä hoidossa 3 päivänä viikossa koko päivän.

Minä vien eskarilaista joka päivä 8 eskariin kahden pienemmän kanssa ja haen klo. 12 pois ja matkaakin on 7 km/suunta. Kyllä tässä on alkanut miettimään jo hyvissä ajoin, että poika voisi jo lopettaa koko eskarin. Ei vaan jaksa enää. Onneksi seuraava eskarilainen pääsi tuohon lähieskariin. helpottuu huomattavasti kun ekaluokkalainen ja eskarilainen on samassa koulussa kilometrin päässä kotoa.

Eikö lapsellasi ole taksikyytiä? Muistaakseni 5km on raja. Meillä on juuri tuo 5km matkaa eskariin ja taksi hakee pojan pihasta ja tuo pihaan.

Mitä tuohon aloittajan päiväkotirumbaan tulee, ehkä kannattaisi harkita jo töihin lähtöä, kun kuopuskin on jo 2v. Tulee ihan toisenlainen rytmi ja rauha elämään. Tästä ollaan toki montaa mieltä, ehkä se ei kaikille sitten ole hyvä niin, mutta meillä elämä alkoi asettua uomiinsa ja tuntua helpommalta vasta, kun palasin työelämään.

Eikö lapsellasi ole taksikyytiä? Muistaakseni 5km on raja. Meillä on juuri tuo 5km matkaa eskariin ja taksi hakee pojan pihasta ja tuo pihaan.

Mitä tuohon aloittajan päiväkotirumbaan tulee, ehkä kannattaisi harkita jo töihin lähtöä, kun kuopuskin on jo 2v. Tulee ihan toisenlainen rytmi ja rauha elämään. Tästä ollaan toki montaa mieltä, ehkä se ei kaikille sitten ole hyvä niin, mutta meillä elämä alkoi asettua uomiinsa ja tuntua helpommalta vasta, kun palasin työelämään.

ei ole taksikyytiä. Sehän olisikin luksusta. No, kai tämä pari viikkoa vielä menee kun ei tarvitse toppavaatteisiin ahtautua.

Tuo on rankaa, aikanaan itse kuskasin tuota erityis-esikoista päivähoitoon kl 9-12 vauvan kanssa. Paljon helpompaa oli kun oli molemmat kotona tuossa ärsytti sekin ettei päivisin voinut lähteä minnekään pidemmälle kun piti olla kohta toista hakemassa.

Mielummin siis vaikka kolme tuollaista 5h päivää.

Jotkut vievät ihan sen kummemmin valittelematta lapsiaan kolme/neljä tuntia kestävään kerhoon pientensä kanssa. Ne ovat yleensä n. kolme kertaa viikossa. Kuka ihme käskee aloittajaa tekemään noin.

Tuo on rankaa, aikanaan itse kuskasin tuota erityis-esikoista päivähoitoon kl 9-12 vauvan kanssa. Paljon helpompaa oli kun oli molemmat kotona tuossa ärsytti sekin ettei päivisin voinut lähteä minnekään pidemmälle kun piti olla kohta toista hakemassa.

Mielummin siis vaikka kolme tuollaista 5h päivää.

Tämä on niin totta!!
Äkkiä käyn kaupassa (kauppa taas ihan eri suunnassa kun päiväkoti eli sinne menee kävellessä 20min kotoa eli kaupoilta-eskariin on varmaan n. 5km ja me siinä puolessa välissä
Kaupassa äkkiä käydä ja sit kattella kelloa koko aika ettei vaan mee yli aikaa

[QUOTE="aapee";26252909]Tämä on niin totta!!
Äkkiä käyn kaupassa (kauppa taas ihan eri suunnassa kun päiväkoti eli sinne menee kävellessä 20min kotoa eli kaupoilta-eskariin on varmaan n. 5km ja me siinä puolessa välissä
Kaupassa äkkiä käydä ja sit kattella kelloa koko aika ettei vaan mee yli aikaa[/QUOTE]

Se on sitä teidän lapsiperheen elämää, usko jo. Ja omista valinnoista johtuvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tööttööt;26252933:
Se on sitä teidän lapsiperheen elämää, usko jo. Ja omista valinnoista johtuvaa.

Niin, itse kokemuksesta oppineena valitsin/valitsen tulevaisuudessa toisin.

Sen jälkeen kun olin itse sen puoli vuotta kuskannut lasta noihin 3h hoitopäiviin palasin töihin ja mies jäi koti-isäksi. Heti ensitöikseen hän muutti hoitopäivät 6h mittaisiksi ja piti sitten vapaapäiviä milloin siltä tuntui. Paljon fiksumpi idea.

[QUOTE="Fakta";26253123]Nyt jätät jotain kertomatta. Eskarikuljetus ob lakisääteinen juttu, jos matka on yli 5km.[/QUOTE]

matka ei oo 5km jos ne kävelee sinne 15-30min. vai kävelisitkö itse tunnissa 10km ihan tostanoin vaan?

Yhteistyössä