kaikki reumaa sairastavat ja muutkin asiasta tietävät

Millä "kokeella" lääkärillenne selvisi että sairastatte reumaa!!! Kunmietin vaan kun on jotain verikokeita jo multa otettu ja aina kun vastaus tulee niin sanotaan vaan että ei se vielä tarkota että ois reumaa. Mutta haluaisin päästä sellaseen kokeeseen jossa se selviäisi varmasti,eli miten teillä on todettu?? Mula on jo .10 vuotta ollut pahoja alaselkäsärkyja ja viitisen vuotta ajoittain ollut nilkat,ranteet ja olkapaat liikearkuutena.nyt kuukauden on alaselkä ollut niin kipee et yöllä en pysty nukkkumaan( Buranakaan ei enää tehoa) ja lisäksi rystyset ja sormien nivelet sattuu kun liikuttaa ja ne on ajoittain punaset ja kuumottavat :'( Sit näin aamulla on olo niin kömpelö,sormet ja nilkat on puupökkelöt ja tuntuu kun ei ois puristusvoimaa käsissä.Kertokaa nyt millä konstilla ootte apua alkaneet saada oireisiinne.kiitos hirveesti :flower:

Nimetön

Hei!

Mulla todettiin reuma pari vuotta sitten, verikokeita oli otettu jo paljon sitä ennenkin, kun kyynärpää ja polvi oli turvoksissa, mut eipä näkynyt verikokeissa mitään.
Sit en muista pyysinkö terveyskeskus lääkäriltä jotain lähetettä vai soitettiinko suoraan reumapolille mut sain sinne ajan ja lääkäri kokeili kipeät nivelet ja kyseli onko arkuutta yms.Sit piti kävellä ympäri huonetta ja muuten siis katsoi liikeradat yms. Sain lääkkeet ja olo koheni huomattavasti.

Kuulostaa tosi ikävältä nuo sun oireet, toivotaan että saat niihin apua.

Verikokeessa saattaa näkyä ns. reumatekijä, mutta tästä huolimatta sinulla ei välttämättä puhkea reuma.
Esimerkiksi jos ajatellaan juuri toisinpäin: minulla on ollut reima liki 10 vuotta mutta reumatekijää ei verestä löydy.

Eli lääkäriin vaan niin saat sieltä "tuomion" ja lääkkeet niin toivottavasti olo paranee!

minullakaan ei verestä löydy reumatekijää ja silti on toi palindrominen nivelreuma. röntgenkuvillakin voidaan joitain muutoksia nivelistä nähdä.
reumalääkäri pyysi minua omin sanoin kuvaamaan lapsuudesta saakka niitä oireita ja lisäksi kattoi sairauskertomuksia mitä oli tutkittu ja mitä oireita ja mitä hoitoja oli tehty niin hän vaan totesi että kaikki täsmää tohon hyppyreumaan ja sillai minä sain asialle selvyyden.
eli mene yksityiselle tai pyydä omalta lääkäriltä lähete reumalääkärille jälkimmäinen on varmasti edullisempi. minä maksoin 22 euroa käynnistä tyksin/paimion reumalääkärillä käynnistä.

Yhteistyössä