Kaikki ovat pettyneitä siihen, että meille tulee TAAS tyttövauva - jopa mieheni :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tytön odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tytön odottaja

Vieras
Esikoisemme on tyttö. Selvitimme sukupuolen odotusaikana. Jo silloin saimme sukulaisilta kuulla, että kyllä ensimmäisen lapsen pitäisi olla poika ja miehelleni kommentoitiin "et saanut metsästyskaveria" tms. Appiukko puhui, että jos tulee poika niin testamenttaa kaiken omaisuutensa hänelle (esikoisemme oli ensimmäinen lapsenlapsi molemmille isovanhemmille, miehen puolelle yhä ainoa lapsenlapsi) - tyttö tuli ja ei ole puhunut sen jälkeen mitään asiasta. Eipä ole kyllä muutenkaan ollut paljon kiinnostunut tytöstämme.

Kun aloin odottaa tätä toista lastamme oli sanomattakin selvää, että kaikki toivoivat poikaa. Itsekin ajattelin, että olispa se nyt miehen mieliksi poika. Ja ehkä siksikin, jos emme enää tämän jälkeen hanki/saa lisää lapsia. Rakenneultrassa ja keskimmäisellä neuvolalääkärikäynnillä vauvaa veikattiin tytöksi, mutta varmaksi ei voitu sanoa. Sanoimme kuitenkin kaikille, että tyttö on todennäköisesti tulossa. Anoppi sanoi "ei kun poikahan sen pitää olla" ja muutkin sukualiset hymähtäneet "voi ei"-tyyliin ja yksi sanonutkin, että jospa katsoivat väärin tai "no ensi kerralla sitten poika" yms. Mahani on kuulemma nyt erilainen ja sen perusteella pakko olla poika. Miehenikin piti "toivoa yllä", että sukupuolen suhteen olisi erehdytty ultrassa.

Viimeisellä neuvolalääkärikäynnillä viime viikolla lääkäri kysyi onko sukupuoli tiedossa ja nyt sen näkee kuulemma varmaksi (vauva hyvässä asennossa, uusi ultralaite) - ja tyttö tulossa. Mies kommentoi heti, että voihan ne silti erehtyä (muutamilla tutuilla on erehdytty luulemaan poikaa tytöksi). Sukulaiset ovat olleet nykyään vaan hiljaa, kun kerron, että tyttö tulossa.

Itsellä jotenkin raskas ja surullinen olo, kun tuntuu, ettei tämä vauva ole toivottu muiden kuin minun - ja isosiskonsa, joka on toivonut meille nimenomaan tyttövauvaa- mielestä. Mies toki kiistää, etteikö rakastaisi tyttöäkin samalla tavalla, mutta kyllä huomaan miten pettynyt hän oli tyttöuutisesta...

Itse olen kyllä siinä mielessä helpottunut, että vauva on tyttö, sillä koko suku olisi varmaan ihan villiintynyt pojasta ja hänet olisi lellitty "piloille" ja luultavasti esikoisemme olisi jäänyt huomiotta... :/

Todella paha mieli kaikista sukulaisten kommenteista :(

Miksei se tyttö voi olla metsästyskaveri? Ja miksi poika sitten automaattisesti pitäisi metsästyksestä?
Tosi idiootteja sukuulaisia!! Parempi että tulee tyttö, muuten siitä pojasta olisi tullut sellainen lellikki että huhhuh... Nyt ainakin sisarukset ovat samalla viivalla.

[QUOTE="www";23086217]Sano sille miehellesi, että hänen siittiöistähän se kiinni on kumpi tulee...[/QUOTE]

Peesi. Ja aika usein, samaa laatua tulee yhdeltä mieheltä.

Ei tuollaisia ihmisiä VOI OLLA oikeassa elämässä. :D :D :D Kuulostaa ihan järjettömältä. Miten jollekin voisi sukupuolella olla jotain merkitystä. Tätä en ehkä koskaan tule tajuamaan. :O

minä olisin jo ajat sitten laittanut luun kurkkuun kaikille sanojille. en olisi uskonut nykypäivänä, että tälläistä vielä on olemassa. kuule, lapsi ottaa paikan isänsä sydämessä, varmasti. ja tytöt ovat isälleen yleensä todella tärkeitä. ja isän roolia ei voi väheksyä tytön itsetunnon kehittymisessä.

Kumma juttum miten se on vielä tänäkin päivänä nainen jonka pitää olla jollain tapaa "vastuussa" lapsen sukupuolesta ja käsitellä MUIDEN pettymystä.

Olen tosi pahoillani että sun mies ja hänen suku on täys tollasia moukkia.

Onnittelut lapsen johdosta <3

[QUOTE="www";23086217]Sano sille miehellesi, että hänen siittiöistähän se kiinni on kumpi tulee...[/QUOTE]

...näin olen sanonutkin. On niin suututtanut joskus, kun tuntuu, että tämä on minun "syytä"...

Kun odotin esikoistani yli 15 v sitten, silloin oli sama meininki. Anoppi ilmoitti heti alkumetreillä, että sieltä tulee varmasti poika. Mietti jo nimiäkin valmiiksi, Ville vai Kalle-tyyliin. Samoin neuvolantäti "kuuli" sydänäänet poikasikiölle kuuluviksi. Kun tyttöni oli sitten syntynyt ja pääsimme osastolle, viereisen sängyn äiti hehkutti vauvaansa katsomaan tulleille poikavauvastaan (perheen toinen lapsi, esikoinen tyttö). Olivat ilmeisesti jostakin maalta ja vieraatkin toitottivat kovaan ääneen että kyllä nyt miehesi on varmasti tosi onnellinen kun sai pojan...Itse olin hyvin onnellinen omasta esikoistytöstäni, samoin mieheni. mutta kyllä nämä ulkopuolisten puheet jättivät silti pahan mielen. Ihmisille tuntuu olevan vaikeaa ymmärtää, että jokainen lapsi on persoona. Ei kolmen tytön perheessä ole "vain" kolme tyttöä vaan kolme oman laistaan, ihanaa, persoonallista lasta.

[QUOTE="aloittaja";23086252]...näin olen sanonutkin. On niin suututtanut joskus, kun tuntuu, että tämä on minun "syytä"...[/QUOTE]

No eipä se sun syytä voi olla. Miehes tuottaa luultavasti enemmän siittiöitä joissa on X kromosomeja.

Alkuperäinen kirjoittaja erittäin tyhmää sukua;23086230:
Ei tuollaisia ihmisiä VOI OLLA oikeassa elämässä. :D :D :D Kuulostaa ihan järjettömältä. Miten jollekin voisi sukupuolella olla jotain merkitystä. Tätä en ehkä koskaan tule tajuamaan. :O
Mä tajuan. Mun esikoiseni on tyttö ja toivoin kuopukseksi poikaa. Ja sen sain. Jos esikoinen olisi ollut poika, olisin toivonut kuopukseksi tyttöä. Tietenkin olisi ollut ihan ok, vaikka molemmat olisivat olleet poikia tai molemmat tyttöjä, mutta olen silti iloinen siitä, että mulla on molemmat.

Meille taas surkuteltiin kun ei saatu tyttöä! Kysyttiin harmittaako kun en voi pukea sitä prinsessamekkoon! No ehkä meille tulee pian tyttö tai sitten ei. Itselleni on niin sama mutta tuntuu yrittääkö nuo satuttaa kommenteillaan ihan tahallaan vai mitä. Odotan kaksosia ja varmuudella toinen on poika ja toinen ehkä tyttö, vaikka siitä ei varmuutta olekaan. Poikaa aluksi odotettiin kun miehen puolella niitä on paljon ja vain pari tyttöä. Itselleni sukupuolella ei väliä, mutta miksi ihmeessä muille on!? Miehelleni eikä minulle sillä ole väliä. Ehkä miehellesi on väliä kun sen suku paasaa asiasta.

Tuosahan on hyvät mahdollisuudet pitemmällekin sukuvihalle, en varmasti jättäisi tilaisuutta käyttämättä :D

Sanot vain kaikille miehen puolen sukulaisille että "Voi perkeleen perkele kun tuollaisen tuhkamunaäijän nain joka ei kykene edes yhtä poikalasta siittämään!!"

[QUOTE="just";23086251]Kumma juttum miten se on vielä tänäkin päivänä nainen jonka pitää olla jollain tapaa "vastuussa" lapsen sukupuolesta ja käsitellä MUIDEN pettymystä.

Olen tosi pahoillani että sun mies ja hänen suku on täys tollasia moukkia.

Onnittelut lapsen johdosta <3[/QUOTE]

Siis näitä tyttölapsen "mollaajia" löytyy sekä minun että mieheni suvusta. Koko suku tuntuu olevan niin vanhanaikaista, että vain poikalapsi on arvokas... Ja itsellekin tulee paha mieli niistä "voi ei"-hymähdyksistä, vaikka itselle tyttö toivottu ja varmasti tulee olemaan rakas!! Mies raskastaa esikoistyttöä ja varmasti myös tulevaa, vaikka onkin nyt pettynyt... toivon ainakin...

Itse olisin kyllä tuntenut itseni ja lapseni loukatuksi jos isä olisi selvästi ollut pettynyt kumpaa sukupuolta lapsi on, sitä kun ei voi valita kuin aivan poikkeus ja erityistapauksissa. Lapsiluku olisi ehkä jäänyt siihen yhteen. Muiden mielipiteisiin ja arvailuihin en ole kommentoinut mitää eikä ne ole oikein kiinnostaneetkaan, eivät myöskään erityisemmin loukanneet.

syystäkin saat olla pahalla mielellä. mun mielestä on tosi törkeetä että ulkopuoliset kertovat sulle että toivovat tiettyä sukupuolta ja suorastaan vaativat sitä. oon vahvasti sitä mieltä että saa toivoa jompaakumpaa mutta toi menee jo yli ja oikeesti, joskus on parempi olla hiljaa. eihän se edes ole niitten asia eikä niitten lapsi. toivottavasti joskus sanotkin niille suorat sanat!!
onnittelut tulevasta lapsesta, ihanasta pikkutytöstä! :heart: :flower:

Ihan kamalaa :(

Aikanaan kyllä minun mummoni ja tätini olivat kovasti riemuinneet kun olin tyttö, koska tädeillä oli yhteensä 5 poikaa ja halusivat nukkeja ja mekkoja ostamaan... En silti usko, että poika olisi ollut yhtään vähemmän tärkeä, kuten ei pikkuveljeni sitten ollutkaan.

Itse olen sitä mieltä, että onneksi ei tarvitse valita... en osaisi.

Onnea raskauden johdosta. :hug:

Samaa mieltä tuolla jonkun kanssa, joka sanoi, että olis työntänyt luun kurkkuun joka ainoalle hymähtelijälle ja voivottelijalle. En myöskään voi käsittää, että tollasia asenteita on vielä nykymaailmassa. Ja lakkaa nyt hyvä nainen itseäsi syyttämästä siitä, että sun sukuunnaidut sukulaiset on tahdittomia moukkia. Toivottavasti tyttö sulattaa jokaisen sydämen. :heart:

Viimeksi muokattu:
Mietin vain tuota miehesi kommenttia että eihän sitä varmaks tiedä kuitenkaan että on tyttö... Oikeessahan se on, tälläkin on aina tarinoita että yllättäen sukupuoli olikin vauvalla eri. Siis haen vain takaa sitä että ehkä tämä oli mieheltäsi vain heitto eikä toive siitä että lääkäri olisi erehtynyt.

Eiköhän se tuleva prinsessa syntyessään sulata kaikkien sydämet. Jopa niitteen dorkien sukulaisten.

Yhteistyössä