Kaikki on suhteellista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JONSERED Karhunkantaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

JONSERED Karhunkantaja

Vieras
Stasin Protu-juhla on takana menestyksekkäästi.

Ja Stasi nauroi kippurassa sitä, kuinka eri kokoisia ihmiset ovat. Rassukka on tähän saakka pitänyt itseään lähinnä kääpiönä.

Mama ja fammu tapasivat ensimmäistä kertaa ja fammu seisoi melkein varpaillaan Mamalle jutellessaan, joka ilmiselvästi taisteli polvistumisenhaluaan vastaan. Mama on reilut 180 cm ilman korkojakin ja fammu varovasti arvioiden ehkä 148 cm. Ja Stasin äidin puolen serkkutytöt ovat myös siinä vähintään 180 cm hujakoilla, kuten heidän äitinsäkin. Onneksi tädit lohduttivat, että Stasilla on vain niin lyhyt äiti, mutta fammun vieressä me molemmat voimme tuntea olevamme pitkiä. :)

Stasi totesikin oman 160 cm sangen huomattavan pituuden olevan sittenkin hänelle sopivin, voi jutella suht helposti, ilman fyysisiä ponnisteluja sekä Maman että fammun kanssa. :)

Nyt on taas suhteellistettu pituusasiakin. Vaikka eihän sillä ole mitään merkitystä ollut tikapuiden keksimisen jälkeen. :saint:

[QUOTE="vieras";24108407]puhu, vittu, suomen kieltä... :D
joo, pituus on todellakin suhteellista... olen ite yli 180 ja äitini alle 160.....[/QUOTE]

Suomea puhuva vittu...

Suhteellistapa hyvinkin, siis pituus. Ja ihan hyvä, että välillä se tulee konkreettisemmin esille. Kaikki me olemme sopivan mittaisia, mutta 15-vuotiaan on joskus ehkä hankala muistaa sitä.

Suomea puhuva vittu...

Suhteellistapa hyvinkin, siis pituus. Ja ihan hyvä, että välillä se tulee konkreettisemmin esille. Kaikki me olemme sopivan mittaisia, mutta 15-vuotiaan on joskus ehkä hankala muistaa sitä.

joo, todellakin on... muistan ite itteni tuon ikäisenä.. pitkä oli tie ymmärtämään se, että ihmisen pituudella ei ole loppujen lopuksi mitään väliä.... mieheni on mua 10senttiä lyhyempi....

[QUOTE="vieras";24108436]joo, todellakin on... muistan ite itteni tuon ikäisenä.. pitkä oli tie ymmärtämään se, että ihmisen pituudella ei ole loppujen lopuksi mitään väliä.... mieheni on mua 10senttiä lyhyempi....[/QUOTE]

On tuo "minunkin" äijäni sellaisen 10 cm minua lyhyempi ja 15 vuotta vanhempi, ehkä se kompensoi? :laugh:

Ja pidin itseäni lyhyenä, kun pikkusiskojen pieneksi jääneet vaatteet annettiin minulle, joka sentään olen vanhin! Ja minua nimitettiin pikku-XXXX:ksi, erotukseksi "pikku"siskoistani.

Anteeksi tyhmyyteni, mutta siis tapasivatko sun lapsiesi isovanhemmat toisensa vasta nyt ensimmäistä kertaa?
Ilmeisesti kuitenkin lapsesi on jo ainakin 15v. kun pääsi riparia vastaavalta leiriltä?

[QUOTE="ööö";24108472]Anteeksi tyhmyyteni, mutta siis tapasivatko sun lapsiesi isovanhemmat toisensa vasta nyt ensimmäistä kertaa?
Ilmeisesti kuitenkin lapsesi on jo ainakin 15v. kun pääsi riparia vastaavalta leiriltä?[/QUOTE]

Et todellakaan ollut tyhmä, kun tuon hokasit. ;)

Pitkä tarina, mutta lyhyesti: fammu jätti äijän isän, kun äijä oli pieni. Äijä siis jäi isänsä, eli käytännössä sukulaistätien kasvatettavaksi. Eikä äijä antanut anteeksi kuin vasta jokin aika sitten (vihdoin kuultuaan faktoja ja ymmärrettyään tilanteen paremmin) ja ovat nyt rakentaneet suhdetta edes johonkin kuntoon. Ja eipä ole ollut aiemmin koko heimon kissanristiäisiä tms, että olisivat molemmat isovanhemmat osuneet luontevasti nokikkain. Nytkään ei farfar ollut paikalla, oli muuta menoa, eikä kunto ehkä olisi oikein kestänyt tätä reissua.

Yhteistyössä